Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Güenther Steiner, bývalý šéf Haasu, upozornil, že jezdci McLarenu by se mohli do konce sezóny znovu srazit. Napětí mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem podle něj stále roste, a čím blíže je konec šampionátu, tím větší je i riziko dalšího střetu na trati.
S titulem konstruktérů již jistě v rukou McLarenu se nyní pozornost přesouvá na boj o titul mezi jezdci. Do konce sezóny 2025 zbývá šest závodních víkendů a Oscara Piastriho dělí od týmového kolegy Landa Norrise pouhých 22 bodů, přičemž Piastri momentálně vede. Hrozbou však zůstává i čtyřnásobný šampion Max Verstappen, který ztrácí 41 bodů na Norrise a 63 na Piastriho.
McLaren ponechal oběma jezdcům volnost závodit s jedinou podmínkou, že se vyhnou vzájemným kontaktům. Tento přístup sice vedl k napjatým výměnám přes týmové rádio, ale dosud vyústil jen v jedinou kolizi během Velké ceny Kanady.
Güenther Steiner nyní vyzývá McLaren, aby se jednoznačně postavil za Piastriho jako hlavního kandidáta na titul. Podle něj by nerozhodnost týmu mohla snadno vést k dalšímu střetu mezi oběma jezdci v klíčové fázi sezóny.
Během podcastu The Red Flags byl Guenther Steiner dotázán, zda podle něj McLaren letos čeká další kolize mezi jezdci. Odpověděl: „Řekl bych, že to jede na plný plyn, a pak se rozhodnou zavést týmová pravidla.“
Dodal, že není jisté, zda tým vůbec stanoví pravidla určující, kdo musí vyhrát, a proto si není zcela jistý, jak situace dopadne.
Když byl požádán o radu pro generálního ředitele McLarenu Zaka Browna na zbytek sezóny, Steiner uvedl: „Já bych řekl, podporujte Oscara, aby vyhrál šampionát. Blíží se to. Musí závodit tak, aby šampionát skutečně vyhrál. Jinak se jezdci mezi sebou srazí, a to se stane.“
Zak Brown nedávno v rozhovoru pro Bloomberg potvrdil, že oba jezdci budou nadále mít volnost v boji o titul. „Chceme, aby naši dva jezdci a také Max měli stejnou šanci bojovat o šampionát, srovnatelné vybavení a možnost, aby vyhrál nejlepší. Naším cílem je nezasahovat, pokud je to možné, a nechat je soutěžit až do Abu Dhabi,“ uvedl Brown.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.