Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Před víkendem v Singapuru čelil Lando Norris otázkám týkajícím se rostoucí formy Maxe Verstappena. Nizozemský šampion po sérii působivých výkonů znovu dokázal, že Red Bull zůstává ve hře o titul, zatímco Norris si i přes tlak zachoval klid a sebevědomí.
Po vylepšení podlahy monopostu před závodem v Monze zaznamenal Max Verstappen dvě vítězství v řadě, v Itálii a Ázerbájdžánu, v Singapuru přidal druhé místo. Třemi silnými výsledky tak dokázal porazit oba jezdce McLarenu, Landa Norrise i Oscara Piastriho. Přestože na vedoucího Piastriho ztrácí 63 bodů, jeho aktuální forma naznačuje, že boj o titul je stále otevřený.
Na otázku, zda ho Verstappenův návrat na špičku znepokojuje, Norris reagoval s typickým humorem. „Jsem velmi znepokojený. Opravdu. A upřímně řečeno, i trochu vyděšený,“ odpověděl s úsměvem, informuje PlanetF1. Jeho reakce ukázala, že britský jezdec si i pod tlakem udržuje klid a jistotu.
Debata se následně stočila k možné týmové strategii McLarenu. Někteří novináři se zajímali, zda by stáj mohla v závěru sezony upřednostnit Piastriho, který momentálně vede šampionát. Norris však dal jasně najevo, že se tím netrápí, a McLaren potvrdil, že oba piloti mají rovnocenné postavení i svobodu rozhodnout souboj o titul přímo na trati.
Týmový šéf McLarenu Andrea Stella po závodním víkendu v Singapuru přiznal, že stáj už delší dobu soustředí své úsilí na vývoj vozu pro sezonu 2026. Naproti tomu Red Bull stále představuje menší upgrady, které mají okamžitý dopad na výkon, a právě tento rozdíl v přístupu by mohl hrát roli, pokud Verstappen udrží své stíhací tempo.
„Vývoj našeho vozu jsme v podstatě zastavili. Na Monzu jsme sice přivezli pár drobných novinek, ale delší dobu se zaměřujeme výhradně na sezonu 2026,“ vysvětlil Stella. „Vidíme, že někteří soupeři, včetně Red Bullu, stále přinášejí nové díly, což jim teď poskytuje konkurenční výhodu.“
Z krátkodobého hlediska McLaren nemá důvod panikařit. Vůz zůstává konkurenceschopný a Piastri s Norrisem drží silnou pozici šampionátu. Přesto se v zákulisí začínají objevovat úvahy, zda by tým neměl případně upravit priority, pokud by Verstappen začal reálně ohrožovat jejich vedení.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.