Předposlední sprint se stal mírně nevyzpytatelnou záležitostí, okruh Interlagos totiž svíraly dvě frontální poruchy a nikdo nemohl tušit, zda dorazí nad trať příliš brzo nebo umožní odjet kvalifikaci na zkrácený závod bez nutnosti nasadit „mokré“ pneumatiky.
Počasí nebylo až tak typicky tropické, 21°C kolem trati, ovšem její teplota se pohybovala mezi 36 - 42°C. Vlhkost vzduchu avizovala dešťové kapky (70-75 %) a vítr z 8,6 km/h jihozápadního směru postupně zesiloval. Piloti měli předepsané pneumatiky - pro první dvě částí povinně nasadili středně tvrdou C4, pro závěrečnou pak nejměkčí směs.
Q1 - 12 minutNa trať se jako první vydali Leclerc, Sainz jr. a Stroll, postupně se však trousili i ostatní. Týmu Ferrari první kola vůbec nevyšla (Sainz jr. dokonce až 1:12,257, což by na postup nestačilo), ale bylo zřejmé, že ještě jednu šanci dostanou. Russellovi se nelíbila činnost brzd, oba Mercedesy působily na trati poněkud rozevlátě. McLaren u Piastriho pošetřil pneumatiky, protože ho nechal vyjet pouze jednou (1:10,265), zatímco Norris opravoval první pokus.
Poslední měřené časy zapsali časoměřiči pilotům Haasu a Verstappenovi, poté šlo do tuhého. Málokdo čekal, že hned na začátku spadnou akcie Aston Martinu na samé dno, ale Stroll v zatáčce 10 probrzdil a to pak nelze čekat zázraky. Rozladěný byl také Cunoda, jenž jako příčinu svého neúspěchu označil minimální přítlak. Hodně vysoko se posunuly Haasy, Hülkenberg byl také jedním ze tří pilotů, kterým na bezpečný postup stačil pouze jeden výkon.
Do Q2 nepostoupili: Alonso, Ocon, Cunoda, Stroll, Zhou
Q2 - 10 minut:Obloha tmavla, proto se na nic nečekalo - sekvenci zahájili Russell, Bottas a Gasly, přičemž George stanovil základ pro ostatní soupeře - 1:09,683. Tentokrát se polovina z patnácti pilotů rozhodla zariskovat a připravili se na jediný pokus. To ovšem nebyl případ Hamiltona, jenž musel první jízdu přerušit kvůli velkému provozu - ovšem ani druhý pokus nebyl nijak světoborný (1:10,234) a sedminásobný mistr světa musel kvaltovat, aby zachránil, co se dá.
Zatímco Verstappen se pohyboval v klidných vodách (1:09,486), nicméně si stěžoval, že s aktuálním nastavením má velké problémy v zatáčce 4, Pérez opět nebyl prorokem. Jistý si nemohl být ani Leclerc (1:09,719) a pro jistotu se na trať vrátil. Pak už šlo opravdu o přežití - Pérez nakonec snahu vzdal, Hamilton přes veškerou snahu nedokázal proniknout do Q3, odkud ho jedinými pokusy vyšoupli Albon a Lawson. Tentokrát neměl štěstí Hülkenberg, zatímco Bearman zaskakující za Magnussena opět dokázal, že v jeho osobě dřímá velký talent.
Do Q3 nepostoupili: Hamilton, Hülkenberg, Pérez, Ocon, Bottas
Q3 - 8 minutSotva se rozsvítila zelená, vyrazili na trať piloti McLarenu, protože stále nebylo jisté, jestli se nerozprší. Obloha však zůstala milosrdná a dovolila startovnímu poli dokončit kvalifikaci bez dramat. Tedy pokud někteří piloti nechybovali jako Piastri, jemuž se nepovedla zatáčka 12 a zajel jen průměrný čas 1:09,225. Norris vzápětí jako první zajel čas pod hranicí 1:09,0. U ostatních pilotů bylo evidentní, že zariskují jediný pokus, což se bohužel nevyplatilo Bearmanovi, Úvodní ,S' do Senna si najel příliš rychle a v druhé zatáčce se dostal za limit trati. Ačkoliv by mu dosažený čas 1:09,879 stačil na osmou příčku, přišel o něj a další pokus už nestihl. Ten se naopak povedl Piastrimu a fenomenální výkon ho posunul na „malé“ pole-position před týmového kolegu.
Verstappen byl předposledním, komu byl naměřen čas, jímž se dostal do druhé řady, což s ohledem na dané okolnosti není nejhorší postavení. Závěr kvalifikace na sprint obstaral Russell, jenž zůstal poněkud za očekáváním...
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.