Dokáže Max Verstappen od června projet vítězně cílovou čarou? Prokáže Lewis Hamilton pověst mistra Austinu? Povede se Haasu obhájit výborné místo? Stáhne Norris zase nějaký ten bod? Otázek mnoho a odpovědi byly po 19 kole zkráceného závodu jasné.
Povětrnostní podmínky kopírovaly včerejší trénink jen s tím rozdílem, že nad tratí se objevil jen sporadicky nějaký ten mráček. Na čtvrtý sprint této sezóny nazuli všichni piloti středně tvrdou směs, ale na startu jsme zaregistrovali jenom devatenáct vozů - Alex Albon se rozhodl odstartovat z pit-lane.
Start měl pro další vývoj závodu zásadní důležitost v tom bodu, že Verstappen s přehledem obhájil první pozici, ale Ferrari, bojující s Russellem, zůstaly uvězněné za Mercedesem, čehož využil Norris a po vnitřní straně se protáhl na druhé místo. Russell se ještě pokoušel oplatit svému krajanovi stejnou mincí, ale nakonec neuspěl. Až do čtvrtého kola byl Lando na dosah Maxe, ale pak Red Bull začal pomalu ztrácet McLaren ve zpětných zrcátkách. Náskok postupně rostl až téměř na tři vteřiny a i když dostal Norris z boxů zprávu, že Verstappen jede tak, že by v závěru mohl mít problémy se zadními pneumatikami, nic takového se nestalo. Naopak Holanďan si v posledním kole připsal - byť bez bodu navíc - nejrychlejší kolo v závodě.
Russell se ještě v šestém kole dostal do blízkosti Norrise, ale čím dál víc si musel hlídat záda. Ferrariho piloti v úvodu sváděli boj sami se sebou a několikrát si vyměnili pozice, než se v 5. kole dostal Sainz jr. definitivně před Leclerca. Společně se pak vydali stíhat Russella, jemuž jakoby postupně „docházela šťáva“. V 9. kole se v zatáčce 15 povedl Španělovi útok a dostal se na třetí místo, o kolo později jak přes kopírák v témže místě provedl Russellovi to samé Leclerc. Pozvolna se rudá dvojice blížila k Norrisovi, jenž v nájezdu do posledního kola v zatáčce 1 probrzdil a dal ším Sainzovi jr. šanci - nezůstala nevyužita. Téměř celé poslední kolo měl Lando na zadním spoileru Leclerca, ale tomu tentokrát v „patnáctce" útok nevyšel, naopak měl co dělat, aby své Ferrari zkrotil.
Hamilton jel osamělý závod, v závěru se sice Russellovi přiblížil, ale oba piloti už nijak nechtěli konec sprintu dramatizovat. Oba Haasy na začátku překonal Cunoda, Hülkenberg navíc spadl mimo bodovanou osmičku, ale v šestéém kole Dán a o kolo později Němec Japonce zdolali. Cunoda pak dlouho odolával útočícímu Piastrimu, jenž ho dokonce vytlačil mimo trať - a vyfasoval pětivteřinovou penalizaci - ale nakonec tři kola před koncem po tvrdé obraně kapituloval a nakonec mu Oscar odjel natolik, že si svou pozici uhájil. Pérez se před Cunodu probojoval ve 12. kole, ale na výborně jedoucí Haasy ztrácel příliš mnoho, než aby mohl jen hýčkat naději na nějaký bod.
Malou perličkou byl souboj v poslední třetině pole, kde se potkal veterán Alonso s navrátilcem Lawsonem. Liam odmítl jakýkoli náznak úcty a tvrdě Fernandovi zabouchl dveře, na což rozladěný Španěl reagoval: „Ten v AlphaTauri si myslí bůhvíco!" Asi se mu nechtělo lovit v paměti nový, složitější název týmu...
Místo dalšího odkrojení náskoku si Verstappen připsal dva body a nemusíme příliš zdůrazňovat, že v závěru roku mohou mít cenu zlata.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.