Dokáže Max Verstappen od června projet vítězně cílovou čarou? Prokáže Lewis Hamilton pověst mistra Austinu? Povede se Haasu obhájit výborné místo? Stáhne Norris zase nějaký ten bod? Otázek mnoho a odpovědi byly po 19 kole zkráceného závodu jasné.
Povětrnostní podmínky kopírovaly včerejší trénink jen s tím rozdílem, že nad tratí se objevil jen sporadicky nějaký ten mráček. Na čtvrtý sprint této sezóny nazuli všichni piloti středně tvrdou směs, ale na startu jsme zaregistrovali jenom devatenáct vozů - Alex Albon se rozhodl odstartovat z pit-lane.
Start měl pro další vývoj závodu zásadní důležitost v tom bodu, že Verstappen s přehledem obhájil první pozici, ale Ferrari, bojující s Russellem, zůstaly uvězněné za Mercedesem, čehož využil Norris a po vnitřní straně se protáhl na druhé místo. Russell se ještě pokoušel oplatit svému krajanovi stejnou mincí, ale nakonec neuspěl. Až do čtvrtého kola byl Lando na dosah Maxe, ale pak Red Bull začal pomalu ztrácet McLaren ve zpětných zrcátkách. Náskok postupně rostl až téměř na tři vteřiny a i když dostal Norris z boxů zprávu, že Verstappen jede tak, že by v závěru mohl mít problémy se zadními pneumatikami, nic takového se nestalo. Naopak Holanďan si v posledním kole připsal - byť bez bodu navíc - nejrychlejší kolo v závodě.
Russell se ještě v šestém kole dostal do blízkosti Norrise, ale čím dál víc si musel hlídat záda. Ferrariho piloti v úvodu sváděli boj sami se sebou a několikrát si vyměnili pozice, než se v 5. kole dostal Sainz jr. definitivně před Leclerca. Společně se pak vydali stíhat Russella, jemuž jakoby postupně „docházela šťáva“. V 9. kole se v zatáčce 15 povedl Španělovi útok a dostal se na třetí místo, o kolo později jak přes kopírák v témže místě provedl Russellovi to samé Leclerc. Pozvolna se rudá dvojice blížila k Norrisovi, jenž v nájezdu do posledního kola v zatáčce 1 probrzdil a dal ším Sainzovi jr. šanci - nezůstala nevyužita. Téměř celé poslední kolo měl Lando na zadním spoileru Leclerca, ale tomu tentokrát v „patnáctce" útok nevyšel, naopak měl co dělat, aby své Ferrari zkrotil.
Hamilton jel osamělý závod, v závěru se sice Russellovi přiblížil, ale oba piloti už nijak nechtěli konec sprintu dramatizovat. Oba Haasy na začátku překonal Cunoda, Hülkenberg navíc spadl mimo bodovanou osmičku, ale v šestéém kole Dán a o kolo později Němec Japonce zdolali. Cunoda pak dlouho odolával útočícímu Piastrimu, jenž ho dokonce vytlačil mimo trať - a vyfasoval pětivteřinovou penalizaci - ale nakonec tři kola před koncem po tvrdé obraně kapituloval a nakonec mu Oscar odjel natolik, že si svou pozici uhájil. Pérez se před Cunodu probojoval ve 12. kole, ale na výborně jedoucí Haasy ztrácel příliš mnoho, než aby mohl jen hýčkat naději na nějaký bod.
Malou perličkou byl souboj v poslední třetině pole, kde se potkal veterán Alonso s navrátilcem Lawsonem. Liam odmítl jakýkoli náznak úcty a tvrdě Fernandovi zabouchl dveře, na což rozladěný Španěl reagoval: „Ten v AlphaTauri si myslí bůhvíco!" Asi se mu nechtělo lovit v paměti nový, složitější název týmu...
Místo dalšího odkrojení náskoku si Verstappen připsal dva body a nemusíme příliš zdůrazňovat, že v závěru roku mohou mít cenu zlata.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.