Dokáže Max Verstappen od června projet vítězně cílovou čarou? Prokáže Lewis Hamilton pověst mistra Austinu? Povede se Haasu obhájit výborné místo? Stáhne Norris zase nějaký ten bod? Otázek mnoho a odpovědi byly po 19 kole zkráceného závodu jasné.
Povětrnostní podmínky kopírovaly včerejší trénink jen s tím rozdílem, že nad tratí se objevil jen sporadicky nějaký ten mráček. Na čtvrtý sprint této sezóny nazuli všichni piloti středně tvrdou směs, ale na startu jsme zaregistrovali jenom devatenáct vozů - Alex Albon se rozhodl odstartovat z pit-lane.
Start měl pro další vývoj závodu zásadní důležitost v tom bodu, že Verstappen s přehledem obhájil první pozici, ale Ferrari, bojující s Russellem, zůstaly uvězněné za Mercedesem, čehož využil Norris a po vnitřní straně se protáhl na druhé místo. Russell se ještě pokoušel oplatit svému krajanovi stejnou mincí, ale nakonec neuspěl. Až do čtvrtého kola byl Lando na dosah Maxe, ale pak Red Bull začal pomalu ztrácet McLaren ve zpětných zrcátkách. Náskok postupně rostl až téměř na tři vteřiny a i když dostal Norris z boxů zprávu, že Verstappen jede tak, že by v závěru mohl mít problémy se zadními pneumatikami, nic takového se nestalo. Naopak Holanďan si v posledním kole připsal - byť bez bodu navíc - nejrychlejší kolo v závodě.
Russell se ještě v šestém kole dostal do blízkosti Norrise, ale čím dál víc si musel hlídat záda. Ferrariho piloti v úvodu sváděli boj sami se sebou a několikrát si vyměnili pozice, než se v 5. kole dostal Sainz jr. definitivně před Leclerca. Společně se pak vydali stíhat Russella, jemuž jakoby postupně „docházela šťáva“. V 9. kole se v zatáčce 15 povedl Španělovi útok a dostal se na třetí místo, o kolo později jak přes kopírák v témže místě provedl Russellovi to samé Leclerc. Pozvolna se rudá dvojice blížila k Norrisovi, jenž v nájezdu do posledního kola v zatáčce 1 probrzdil a dal ším Sainzovi jr. šanci - nezůstala nevyužita. Téměř celé poslední kolo měl Lando na zadním spoileru Leclerca, ale tomu tentokrát v „patnáctce" útok nevyšel, naopak měl co dělat, aby své Ferrari zkrotil.
Hamilton jel osamělý závod, v závěru se sice Russellovi přiblížil, ale oba piloti už nijak nechtěli konec sprintu dramatizovat. Oba Haasy na začátku překonal Cunoda, Hülkenberg navíc spadl mimo bodovanou osmičku, ale v šestéém kole Dán a o kolo později Němec Japonce zdolali. Cunoda pak dlouho odolával útočícímu Piastrimu, jenž ho dokonce vytlačil mimo trať - a vyfasoval pětivteřinovou penalizaci - ale nakonec tři kola před koncem po tvrdé obraně kapituloval a nakonec mu Oscar odjel natolik, že si svou pozici uhájil. Pérez se před Cunodu probojoval ve 12. kole, ale na výborně jedoucí Haasy ztrácel příliš mnoho, než aby mohl jen hýčkat naději na nějaký bod.
Malou perličkou byl souboj v poslední třetině pole, kde se potkal veterán Alonso s navrátilcem Lawsonem. Liam odmítl jakýkoli náznak úcty a tvrdě Fernandovi zabouchl dveře, na což rozladěný Španěl reagoval: „Ten v AlphaTauri si myslí bůhvíco!" Asi se mu nechtělo lovit v paměti nový, složitější název týmu...
Místo dalšího odkrojení náskoku si Verstappen připsal dva body a nemusíme příliš zdůrazňovat, že v závěru roku mohou mít cenu zlata.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.