Dokáže Max Verstappen od června projet vítězně cílovou čarou? Prokáže Lewis Hamilton pověst mistra Austinu? Povede se Haasu obhájit výborné místo? Stáhne Norris zase nějaký ten bod? Otázek mnoho a odpovědi byly po 19 kole zkráceného závodu jasné.
Povětrnostní podmínky kopírovaly včerejší trénink jen s tím rozdílem, že nad tratí se objevil jen sporadicky nějaký ten mráček. Na čtvrtý sprint této sezóny nazuli všichni piloti středně tvrdou směs, ale na startu jsme zaregistrovali jenom devatenáct vozů - Alex Albon se rozhodl odstartovat z pit-lane.
Start měl pro další vývoj závodu zásadní důležitost v tom bodu, že Verstappen s přehledem obhájil první pozici, ale Ferrari, bojující s Russellem, zůstaly uvězněné za Mercedesem, čehož využil Norris a po vnitřní straně se protáhl na druhé místo. Russell se ještě pokoušel oplatit svému krajanovi stejnou mincí, ale nakonec neuspěl. Až do čtvrtého kola byl Lando na dosah Maxe, ale pak Red Bull začal pomalu ztrácet McLaren ve zpětných zrcátkách. Náskok postupně rostl až téměř na tři vteřiny a i když dostal Norris z boxů zprávu, že Verstappen jede tak, že by v závěru mohl mít problémy se zadními pneumatikami, nic takového se nestalo. Naopak Holanďan si v posledním kole připsal - byť bez bodu navíc - nejrychlejší kolo v závodě.
Russell se ještě v šestém kole dostal do blízkosti Norrise, ale čím dál víc si musel hlídat záda. Ferrariho piloti v úvodu sváděli boj sami se sebou a několikrát si vyměnili pozice, než se v 5. kole dostal Sainz jr. definitivně před Leclerca. Společně se pak vydali stíhat Russella, jemuž jakoby postupně „docházela šťáva“. V 9. kole se v zatáčce 15 povedl Španělovi útok a dostal se na třetí místo, o kolo později jak přes kopírák v témže místě provedl Russellovi to samé Leclerc. Pozvolna se rudá dvojice blížila k Norrisovi, jenž v nájezdu do posledního kola v zatáčce 1 probrzdil a dal ším Sainzovi jr. šanci - nezůstala nevyužita. Téměř celé poslední kolo měl Lando na zadním spoileru Leclerca, ale tomu tentokrát v „patnáctce" útok nevyšel, naopak měl co dělat, aby své Ferrari zkrotil.
Hamilton jel osamělý závod, v závěru se sice Russellovi přiblížil, ale oba piloti už nijak nechtěli konec sprintu dramatizovat. Oba Haasy na začátku překonal Cunoda, Hülkenberg navíc spadl mimo bodovanou osmičku, ale v šestéém kole Dán a o kolo později Němec Japonce zdolali. Cunoda pak dlouho odolával útočícímu Piastrimu, jenž ho dokonce vytlačil mimo trať - a vyfasoval pětivteřinovou penalizaci - ale nakonec tři kola před koncem po tvrdé obraně kapituloval a nakonec mu Oscar odjel natolik, že si svou pozici uhájil. Pérez se před Cunodu probojoval ve 12. kole, ale na výborně jedoucí Haasy ztrácel příliš mnoho, než aby mohl jen hýčkat naději na nějaký bod.
Malou perličkou byl souboj v poslední třetině pole, kde se potkal veterán Alonso s navrátilcem Lawsonem. Liam odmítl jakýkoli náznak úcty a tvrdě Fernandovi zabouchl dveře, na což rozladěný Španěl reagoval: „Ten v AlphaTauri si myslí bůhvíco!" Asi se mu nechtělo lovit v paměti nový, složitější název týmu...
Místo dalšího odkrojení náskoku si Verstappen připsal dva body a nemusíme příliš zdůrazňovat, že v závěru roku mohou mít cenu zlata.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.