SINGAPUR - KVALIFIKACE; Opět pod umělým osvětlením a s evidentní převahou Norrise v posledním tréninku nastoupili piloti ke kvalifikaci před očima prominentních hostů, jakými byly například skupiny Thirty second to Mars či Kool & The Gang. Jako obvykle byly ochozy kolem Marina Bay plné.
Podmínky opět na zhruba stejné úrovni - 29°C vzduch, trať poměrně chladná - 32°C, vlhkost vzduchu opět povylezla na 79 % a vítr vanoucí jižním směrem opět poněkud zesílil na 4,6 km/h. Jako v předchozích trénincích měli piloti k dispozici Pirelli tvrdosti D5-C3.
Q1 - 18 minutNa trať vyjely jako první vozy Alpine a Suaber v pořadí Ocon, Zhou, Gasly a Bottas, ale první čas Estebana 1:32,635 byl jen výzvou k překonání. Tradičně déle v boxech setrvala stáj Haas a také Verstappen, zatímco první konkurenceschopný čas zajel Leclerc - 1:30,896. Vzápětí ho předstihl Norris (1:30,724) a poté i Verstappen (1:30,854). První pokus zkazil Sainz jr., když nezvládl nájezd do zatáčky 1, takže musel absolvovat další pokus, navíc byl jeho ne)spěch zaregistrován komisaři, protože se na trať nevrátil předpisově.
Překvapivě dost pilotů chybovalo: Gasly v zatáčce 7, Verstappen uklouzl v „devítce“, Leclerc se smýkl v třinácté zatáčce a Sainz jr. vyrovnával smyk v poslední šikaně před cílem. Pět minut před koncem Hamilton ohlásil, že trať zrychluje, načež se do boje o Q2 vrhlo téměř celé startovní pole. Norris si pojistil průběžné vedení (1:30,002) a když i Haasy zajely solidní časy, náhle se na dosah propadliště objevil Sainz jr. Naštěstí Bottas, Zhou, Gasly ani Stroll nezrychlili a Španěl se ještě v posledním pokusu dokázal zmátožit. Ačkoliv měl Verstappen komfortní postavení, při předjíždění obou Sauberů, které mu ovšem nijak nepřekážely, naštvaně vyslal do vysílačky vzkaz: „Neuvěřitelné, sbírka idiotů, pánové! Všude se mi pletou do cesty.“
Do Q2 nepostoupili: Ricciardo, Stroll, Gasly, Bottas a Zhou
Q2 - 15 minutRed Bully zahájily druhou část kvalifikace a Verstappen si lehce zavařil - při svém prvním pokusu nezvládl nájezd na cílovou rovinku, v zatáčce 19 se ocitl za okrajem trati a jeho čas 1:30,371 mu byl kvůli porušení limitů smazán. Srovnávací čas tak vytvořil Pérez - 1:30,653, ovšem rychle se přes něj přehnali piloti McLarenu a Ferrari. První časy Albona a Colapinta byly horší než v Q1 a Alex si hned po zajetí prvního pokusu dotčeně stěžoval: „Co se s těmi pneumatikami stalo? Nefungují, absolutně nefungují!"
Mercedesy takticky otálely a Hamilton svůj čas 1:29,929 zajel v polovině Q2 (Russell ho následoval vzápětí - 1:30,153) - oba pak vydržely hru na vyčkávanou a spokojily se s jedním pokusem, stejně jako Norris (1:30,007). Šest minut před koncem absolvoval existenční pokus Verstappen a nakrátko šel do čela (1:29,680), než ho o 0,040 vteřiny překonal Piastri. Poté následovala bitva o postup do Q3, kterou tentokrát nezvládly Williamsy - lepší časy zajel Cunota (1:30,289) a Hükenberg (1:30,150). Alonso se mohl obávat o postup, jenže Pérez svůj druhý pokus evidentně nezvládl a zůstal za branou q3 o 0,129 vteřiny! Russell si stěžoval na neklidný vůz, s nímž hodně bojoval, ale postup bez potíží uhájil.
Do Q3 nepostoupili: Albon, Colapinto, Pérez, Magnussen a Ocon.
Q3 - 12 minutNa trať vyjel první Hülkenberg, sledován Piastrim, Verstappenem a Norrisem, ale čas stačil zajel pouze Australan. Ve chvíli, kdy projel časomírou a zaznamenal první čas, za jeho zády dostal Sainz jr. smyk a pozadu narazil do bariéry. „Nevím, jestli to byly studené pneumatiky, špinavý vzduch nebo co... pořádná rána,“ zdůvodnil svůj náraz do bariéry a vyvěšení červené vlajky. Španěl se pokoušel využít projíždějícího Piastriho, ale před poslední zatáčkou se jeho vůz začal smýkat a poté následoval náraz. Carlos si navíc vysloužil vyšetřování, protože se do boxů vydal přes trať.
Po necelých třinácti minutách ve 22:07 místního času, po opravě bariéry a odklizení poškozeného Ferrari, se objevily zelené vlajky, ale nikdo z boxů nespěchal. Jediný čas měl v kapse pouze Piastri, ale zdálo se, že půjde o hop nebo trop, tedy jediný pokus. Čekání skončilo čtyři minuty před koncem tréninku, kdy se na trať vydaly oba McLareny. Alonso byl dalším zákazníkem komisařů kvůli nebezpečnému vypuštění před Cunodu. Verstappen při instalačním kole dostal pokyn, aby nechal některé vozy předjet, ovšem Russel vzápětí slyšel ve sluchátkách: „Nech Verstappena před sebou!"
Piastri se sice zlepšil, ale Norris ho pokořil. Provizorně se do první řady dostal Hamilton, ale toho odsunul za sebe Verstappen. Smutný úděl Ferrari vygradoval poté, co byl Leclercův čas 1:30,119 smazán kvůli porušení traťových limitů v zatáčkách 2 a 19 (jinak by mu patřilo 7. místo). Zítřejší závod tak nabídne oba největší rivaly letošního šampionátu vedle sebe.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.