SINGAPUR - KVALIFIKACE; Opět pod umělým osvětlením a s evidentní převahou Norrise v posledním tréninku nastoupili piloti ke kvalifikaci před očima prominentních hostů, jakými byly například skupiny Thirty second to Mars či Kool & The Gang. Jako obvykle byly ochozy kolem Marina Bay plné.
Podmínky opět na zhruba stejné úrovni - 29°C vzduch, trať poměrně chladná - 32°C, vlhkost vzduchu opět povylezla na 79 % a vítr vanoucí jižním směrem opět poněkud zesílil na 4,6 km/h. Jako v předchozích trénincích měli piloti k dispozici Pirelli tvrdosti D5-C3.
Q1 - 18 minutNa trať vyjely jako první vozy Alpine a Suaber v pořadí Ocon, Zhou, Gasly a Bottas, ale první čas Estebana 1:32,635 byl jen výzvou k překonání. Tradičně déle v boxech setrvala stáj Haas a také Verstappen, zatímco první konkurenceschopný čas zajel Leclerc - 1:30,896. Vzápětí ho předstihl Norris (1:30,724) a poté i Verstappen (1:30,854). První pokus zkazil Sainz jr., když nezvládl nájezd do zatáčky 1, takže musel absolvovat další pokus, navíc byl jeho ne)spěch zaregistrován komisaři, protože se na trať nevrátil předpisově.
Překvapivě dost pilotů chybovalo: Gasly v zatáčce 7, Verstappen uklouzl v „devítce“, Leclerc se smýkl v třinácté zatáčce a Sainz jr. vyrovnával smyk v poslední šikaně před cílem. Pět minut před koncem Hamilton ohlásil, že trať zrychluje, načež se do boje o Q2 vrhlo téměř celé startovní pole. Norris si pojistil průběžné vedení (1:30,002) a když i Haasy zajely solidní časy, náhle se na dosah propadliště objevil Sainz jr. Naštěstí Bottas, Zhou, Gasly ani Stroll nezrychlili a Španěl se ještě v posledním pokusu dokázal zmátožit. Ačkoliv měl Verstappen komfortní postavení, při předjíždění obou Sauberů, které mu ovšem nijak nepřekážely, naštvaně vyslal do vysílačky vzkaz: „Neuvěřitelné, sbírka idiotů, pánové! Všude se mi pletou do cesty.“
Do Q2 nepostoupili: Ricciardo, Stroll, Gasly, Bottas a Zhou
Q2 - 15 minutRed Bully zahájily druhou část kvalifikace a Verstappen si lehce zavařil - při svém prvním pokusu nezvládl nájezd na cílovou rovinku, v zatáčce 19 se ocitl za okrajem trati a jeho čas 1:30,371 mu byl kvůli porušení limitů smazán. Srovnávací čas tak vytvořil Pérez - 1:30,653, ovšem rychle se přes něj přehnali piloti McLarenu a Ferrari. První časy Albona a Colapinta byly horší než v Q1 a Alex si hned po zajetí prvního pokusu dotčeně stěžoval: „Co se s těmi pneumatikami stalo? Nefungují, absolutně nefungují!"
Mercedesy takticky otálely a Hamilton svůj čas 1:29,929 zajel v polovině Q2 (Russell ho následoval vzápětí - 1:30,153) - oba pak vydržely hru na vyčkávanou a spokojily se s jedním pokusem, stejně jako Norris (1:30,007). Šest minut před koncem absolvoval existenční pokus Verstappen a nakrátko šel do čela (1:29,680), než ho o 0,040 vteřiny překonal Piastri. Poté následovala bitva o postup do Q3, kterou tentokrát nezvládly Williamsy - lepší časy zajel Cunota (1:30,289) a Hükenberg (1:30,150). Alonso se mohl obávat o postup, jenže Pérez svůj druhý pokus evidentně nezvládl a zůstal za branou q3 o 0,129 vteřiny! Russell si stěžoval na neklidný vůz, s nímž hodně bojoval, ale postup bez potíží uhájil.
Do Q3 nepostoupili: Albon, Colapinto, Pérez, Magnussen a Ocon.
Q3 - 12 minutNa trať vyjel první Hülkenberg, sledován Piastrim, Verstappenem a Norrisem, ale čas stačil zajel pouze Australan. Ve chvíli, kdy projel časomírou a zaznamenal první čas, za jeho zády dostal Sainz jr. smyk a pozadu narazil do bariéry. „Nevím, jestli to byly studené pneumatiky, špinavý vzduch nebo co... pořádná rána,“ zdůvodnil svůj náraz do bariéry a vyvěšení červené vlajky. Španěl se pokoušel využít projíždějícího Piastriho, ale před poslední zatáčkou se jeho vůz začal smýkat a poté následoval náraz. Carlos si navíc vysloužil vyšetřování, protože se do boxů vydal přes trať.
Po necelých třinácti minutách ve 22:07 místního času, po opravě bariéry a odklizení poškozeného Ferrari, se objevily zelené vlajky, ale nikdo z boxů nespěchal. Jediný čas měl v kapse pouze Piastri, ale zdálo se, že půjde o hop nebo trop, tedy jediný pokus. Čekání skončilo čtyři minuty před koncem tréninku, kdy se na trať vydaly oba McLareny. Alonso byl dalším zákazníkem komisařů kvůli nebezpečnému vypuštění před Cunodu. Verstappen při instalačním kole dostal pokyn, aby nechal některé vozy předjet, ovšem Russel vzápětí slyšel ve sluchátkách: „Nech Verstappena před sebou!"
Piastri se sice zlepšil, ale Norris ho pokořil. Provizorně se do první řady dostal Hamilton, ale toho odsunul za sebe Verstappen. Smutný úděl Ferrari vygradoval poté, co byl Leclercův čas 1:30,119 smazán kvůli porušení traťových limitů v zatáčkách 2 a 19 (jinak by mu patřilo 7. místo). Zítřejší závod tak nabídne oba největší rivaly letošního šampionátu vedle sebe.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.