SINGAPUR - KVALIFIKACE; Opět pod umělým osvětlením a s evidentní převahou Norrise v posledním tréninku nastoupili piloti ke kvalifikaci před očima prominentních hostů, jakými byly například skupiny Thirty second to Mars či Kool & The Gang. Jako obvykle byly ochozy kolem Marina Bay plné.
Podmínky opět na zhruba stejné úrovni - 29°C vzduch, trať poměrně chladná - 32°C, vlhkost vzduchu opět povylezla na 79 % a vítr vanoucí jižním směrem opět poněkud zesílil na 4,6 km/h. Jako v předchozích trénincích měli piloti k dispozici Pirelli tvrdosti D5-C3.
Q1 - 18 minutNa trať vyjely jako první vozy Alpine a Suaber v pořadí Ocon, Zhou, Gasly a Bottas, ale první čas Estebana 1:32,635 byl jen výzvou k překonání. Tradičně déle v boxech setrvala stáj Haas a také Verstappen, zatímco první konkurenceschopný čas zajel Leclerc - 1:30,896. Vzápětí ho předstihl Norris (1:30,724) a poté i Verstappen (1:30,854). První pokus zkazil Sainz jr., když nezvládl nájezd do zatáčky 1, takže musel absolvovat další pokus, navíc byl jeho ne)spěch zaregistrován komisaři, protože se na trať nevrátil předpisově.
Překvapivě dost pilotů chybovalo: Gasly v zatáčce 7, Verstappen uklouzl v „devítce“, Leclerc se smýkl v třinácté zatáčce a Sainz jr. vyrovnával smyk v poslední šikaně před cílem. Pět minut před koncem Hamilton ohlásil, že trať zrychluje, načež se do boje o Q2 vrhlo téměř celé startovní pole. Norris si pojistil průběžné vedení (1:30,002) a když i Haasy zajely solidní časy, náhle se na dosah propadliště objevil Sainz jr. Naštěstí Bottas, Zhou, Gasly ani Stroll nezrychlili a Španěl se ještě v posledním pokusu dokázal zmátožit. Ačkoliv měl Verstappen komfortní postavení, při předjíždění obou Sauberů, které mu ovšem nijak nepřekážely, naštvaně vyslal do vysílačky vzkaz: „Neuvěřitelné, sbírka idiotů, pánové! Všude se mi pletou do cesty.“
Do Q2 nepostoupili: Ricciardo, Stroll, Gasly, Bottas a Zhou
Q2 - 15 minutRed Bully zahájily druhou část kvalifikace a Verstappen si lehce zavařil - při svém prvním pokusu nezvládl nájezd na cílovou rovinku, v zatáčce 19 se ocitl za okrajem trati a jeho čas 1:30,371 mu byl kvůli porušení limitů smazán. Srovnávací čas tak vytvořil Pérez - 1:30,653, ovšem rychle se přes něj přehnali piloti McLarenu a Ferrari. První časy Albona a Colapinta byly horší než v Q1 a Alex si hned po zajetí prvního pokusu dotčeně stěžoval: „Co se s těmi pneumatikami stalo? Nefungují, absolutně nefungují!"
Mercedesy takticky otálely a Hamilton svůj čas 1:29,929 zajel v polovině Q2 (Russell ho následoval vzápětí - 1:30,153) - oba pak vydržely hru na vyčkávanou a spokojily se s jedním pokusem, stejně jako Norris (1:30,007). Šest minut před koncem absolvoval existenční pokus Verstappen a nakrátko šel do čela (1:29,680), než ho o 0,040 vteřiny překonal Piastri. Poté následovala bitva o postup do Q3, kterou tentokrát nezvládly Williamsy - lepší časy zajel Cunota (1:30,289) a Hükenberg (1:30,150). Alonso se mohl obávat o postup, jenže Pérez svůj druhý pokus evidentně nezvládl a zůstal za branou q3 o 0,129 vteřiny! Russell si stěžoval na neklidný vůz, s nímž hodně bojoval, ale postup bez potíží uhájil.
Do Q3 nepostoupili: Albon, Colapinto, Pérez, Magnussen a Ocon.
Q3 - 12 minutNa trať vyjel první Hülkenberg, sledován Piastrim, Verstappenem a Norrisem, ale čas stačil zajel pouze Australan. Ve chvíli, kdy projel časomírou a zaznamenal první čas, za jeho zády dostal Sainz jr. smyk a pozadu narazil do bariéry. „Nevím, jestli to byly studené pneumatiky, špinavý vzduch nebo co... pořádná rána,“ zdůvodnil svůj náraz do bariéry a vyvěšení červené vlajky. Španěl se pokoušel využít projíždějícího Piastriho, ale před poslední zatáčkou se jeho vůz začal smýkat a poté následoval náraz. Carlos si navíc vysloužil vyšetřování, protože se do boxů vydal přes trať.
Po necelých třinácti minutách ve 22:07 místního času, po opravě bariéry a odklizení poškozeného Ferrari, se objevily zelené vlajky, ale nikdo z boxů nespěchal. Jediný čas měl v kapse pouze Piastri, ale zdálo se, že půjde o hop nebo trop, tedy jediný pokus. Čekání skončilo čtyři minuty před koncem tréninku, kdy se na trať vydaly oba McLareny. Alonso byl dalším zákazníkem komisařů kvůli nebezpečnému vypuštění před Cunodu. Verstappen při instalačním kole dostal pokyn, aby nechal některé vozy předjet, ovšem Russel vzápětí slyšel ve sluchátkách: „Nech Verstappena před sebou!"
Piastri se sice zlepšil, ale Norris ho pokořil. Provizorně se do první řady dostal Hamilton, ale toho odsunul za sebe Verstappen. Smutný úděl Ferrari vygradoval poté, co byl Leclercův čas 1:30,119 smazán kvůli porušení traťových limitů v zatáčkách 2 a 19 (jinak by mu patřilo 7. místo). Zítřejší závod tak nabídne oba největší rivaly letošního šampionátu vedle sebe.
Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.