Letní přestávka přinesla nejeden zajímavý názor o dalším vývoji šampionátu. Jeden naznačila Grand Prix Holandska, kde nejspíš většina z 305 000 diváků, kteří během závodního víkendu prošli branami okruhu Zandvoort, očekávala návrat Maxe Verstappena.
Po meteorologických veletočích v předchozích dvou dnech se situace uklidnila a nad Zandvoortem panovalo sice mírně podmračené, ale přesto suché a relativně stálé počasí. Vzduch 25°C, trať o osm teplejší, vlhkost vzduchu lehce přes 50 % a sice vanul čerstvý severní vítr, ale nedosáhl přes limit 14 km/h.
Na startovním poli po šarádách, trestech a diskvalifikacích stálo pouze devatenáct vozů. U Kevina Magnussena byla zjištěna tak závažná porucha pohonné jednotky, že Dán po výměně komponentů startoval z boxové uličky. Až na trojici Hamilton, Cunoda a Bottas zvolili všichni piloti středně tvrdou směs - zmínění tři mušketýři nasadili nejměkčí pneumatiky.
Start přinesl hned tři zajímavé momenty. Pokud se přiznivci McLarenu obávali Norrisových startů, Lando je nezklamal - nechal Verstappena zaútočit po vnitřní straně a zařadil se za něj. Nevedlo se také Norrisovi, před nějž se dostal Russell. Zezadu se pokoušel zaútočit Pérez, ale záhy zjistil, že se mezi soupeře nevejde - toho dokázal využít Leclerc a po vnějšku s Mexičana předjel. V závěru první desítky překvapil rovněž po vnějšku Gasly oba piloty Aston Martinu a posunul se na sedmé místo.
Verstappen k radosti početného publika (během tří dnů navštívilo okruh 305 000 diváků) zvolna Norrisovi ujížděl, v 8 kole už neměl daleko ke dvou vteřinám náskoku, ale od 11. kola Lando začal přikládat pod kotel a ztrátu pravidelně umazával. V 17. kole v nájezdu do první, nebo také Tarzanovy zatáčky ještě Max útok odrazil, o kolo později už neměl šanci. Norrisovi jako by narostla křídla a mizel svému soupeři z dohledu. Komunikace s týmem byla pohodová, Brit neměl problémy s pneumatikami, snad jen zastávka v boxech (29. kolo) byla hodně na jistotu, protože tu Lando strávil 3,1 vteřiny a malá stížnost na brzdy, ale jak pilot sám podotkl, může to být z důvodu nárazového větru. Nic to ale neměnilo na jeho spanilé jízdě. Verstappen absolutně neměl šanci ho jakkoli ohrozit, ve 24. kole si posteskl, že mu auto prostě nedovolí jet rychleji. Ani výměna ve 28. kole nic nezměnila. Norris svou převahu korunoval nejrychlejším kolem v posledním okruhu a když ho DJ a hudebník Armin van Buuren odmávl, měl na svém kontě všechny sektory fialové.
Předpokládalo se, že Piastri s ohledem na výkon vozu svého kolegy bude bojovat o stříbrný stupínek, ale Oscar jakoby nemohl najít správný rytmus. Nedokázal se dostat přes Russella, s výměnou pneumatik čekal až do 34. kola, tedy nejdéle ze špičky. Kvůli tomu se propadl za Leclerca a Russella a čekal ho boj o ztracené pozice. S Georgem si poradil v nájezdu do 39. kola a začal stíhat Monačana - za jeho záď se zavěsil dvacet kol před cílem, ale i když měl po deset okruhů k dispozici DRS a poté jejich odstup neustále kolísal od 0,850 do 1,500 vteřiny, nenašel Australan - jehož jako čestný host povzbuzoval slavný krajan Mark Webber - cestu kupředu a vlastně ani jednou na Ferrari před sebou nezaútočil.
Rudé oře Maranellské si poněkud napravily reputaci. Leclerc, jak bylo řečeno, se dostal po své zastávce v boxech (25. kolo) před Russella a Piastriho a potom předvedl vyzrálou jízdu bez jediné chybičky, proto mohl oslavit sedmé pódiové umístění. Sainz jr. se dokázal velmi rychle prokousat kupředu: v 8. kole po španělském duelu zdolal Alonsa, o tři kola později Gaslyho a s výměnou vyčkal až do 31. kola. Výměnu zvládl za solidních 2,6 vteřiny a zavěsil se za Péreze - společně překonali opět Alonsa a ve finále Carlos vyvinul frontální tlak na Mexičana. Checo se ve 45. a 46. kole v Tarzanově zatáčce ubránil, ale do třetice už neměl šanci. Druhý Red Bull poněkud doplatil i na nepovedenou výměnu, která trvala dlouhé 4,4 vteřiny.
Mercedesy tentokrát poněkud zklamaly. Hamilton se postupně dokázal dostat až na desáté místo, ale vzhledem k začátku na nejměkčí směsi jel ze špice do boxů jako první (24. kolo). Střední část zakončil druhou výměnou ve 49. kole, kdy z tvrdé směsi přešel zpět na nejměkčí. Dokázal zajet nejrychlejší kolo, o nějž ho nakonec připravil Norris - a v samotném závěru se dotáhl na Russella, jenž svou šanci nevyužil. Při první zastávce ve 26. kole měli mechanici potíže s pravou přední pneumatikou, podruhé ho tým stáhl do boxů na červenou směs s ambiciózním plánem dostihnout Péreze, ale výsledek vyšuměl spíše do ztracena...
Kolem desáté příčky se hodně intenzivně bojovalo, překvapením byl pokles formy Aston Martinu, pro nějž bod útěchy vybojoval Alonso deset kol před cílem. Stroll si zkazil závod nedodržením rychlosti při nájezdu do boxů ve 31. kole, za což byl "odměněn" pěti vteřinami navíc. Dlouho vypadal závod nadějně pro Haas, v jednu chvíli se sešli na 9. a 10. pozici oba jeho piloti, ale Magnussen se nakonec propadl dozadu - navíc měl na kontě chybu ze sedmého kola, kdy v Tarzan Bocht opět nezatočil dle vymezené trati a musel přes kačírek na pomocnou komunikaci.
Zmínku ještě zaslouží dvojice Gasly a Albon. Francouz se dokázal držet za čtyřmi nejlepšími týmy, i když může ještě mít potíže, protože při zastávce ve 33. kole vyjel předčasně a málem smetl vlastního mechanika u pravého předního kola. Albon se opravdu snažil dokázat, že vylepšený vůz má na bodované pořadí, ale už ve 13. kole měnil poprvé pneumatiky a tvrdá směs nevydržela dostatečně dlouho; druhá zastávka v boxech v 55. kole jeho šance nadobro zhatila.
Jedním z nejimpozantnějších momentů byla událost z nájezdu do 40. kola, kdy si to na cílové rovince rozdala pětice Magnussen, Albon, Gasly, Alonso a Stroll - z ní pak vyjeli do Tarzanovy zatáčky v pořadí Gasly, Albon, Alonso, Stroll a Magnussen. Albon komentoval tuto situaci pouhým To bylo nebezpečné, opravdu nebezpečné...
Mistrovství světa tak dostává poměrně zajímavý nádech - v Holandsku překvapil značný rozdíl mezi jedničkami a dvojkami McLarenu resp. Red Bullu. Zástupci nápojového giganta si asi začínají drbat hlavy a budou určitě hledat cestu, jak odrazit dvojí útok - jak v šampionátu pilotů, tak v Poháru konstruktérů.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.