Už před kvalifikací bylo jasné, že Verstappen další pole-position nezíská, protože penalizace deseti míst ho posadila přinejlepším na 11. místo, ale pořád šlo o to, aby se nepropadl ještě hlouběji.
Bylo jasné, že nás čeká kvalifikace na pneumatikách do přechodných podmínek a navíc s nevyzpytatelným ardenským podnebím. Piloti hlásili na některých místech vysychající stopu, aby následná kratičká přeháňka zcela změnila její stav. Z tohoto hlediska vypadala předikce meteorologů - pravděpodobnost deště 80 % - jako poněkud nepovedený vtip.
Q1 - 18 minut:Kvalifikaci zahájil Norris před oběma Haasy, ale zdálo se na prvním pohled zřejmé, že Lando není docela ve své kůži - čas 1:58,984 záhy překonal Hülkenberg a po něm další. Pouze Verstappen jako by chtěl dokázat, že jede tak trochu mimo tuto ligu - čas 1:56,003 byl na hony vzdálen soupeřům. A zatímco ti sázeli další a další časy (někteří stihli čtyři měřená kola, což s ohledem na délku okruhu není zrovna jednoduché), Max si mohl dovolit odpočívat. Když ho "vyzval" Piastri (1:55,549), s lehkostí přidal další masivní zlepšení - 1:54,938 - a poté už se o události na trati nestaral. Proto mohl Oscar tuto část kvalifikce ovládnout časem 1:54,835, ale v této fázi se ještě nic nedělo. Navíc se Piastri mohl rozčilovat hned na začátku Q1, protože se kvůli své nepříliš vhodné pozici před něj drze vecpaly oba Haasy, což se mladému Australanovi vůbec nelíbilo. Trápil se Hamilton, jenž si stěžoval na nulový přítlak.
Proměnlivé dešťové kapky dělaly pilotům vrásky, chvíli byl zcela mokrý úsek Blanchimont a pasáž kolem Les Combes, ale stačilo projet další kolo a vše bylo jinak. Russell ještě dvě minuty před koncem figuroval na nepostupovém místě, nakonec v dramatickém závěru dokázal uhájit příslušnost v Q2. Chvíli chovali naděje piloti Haasu, ale ani jejich zlepšení v posledním měřeném kole nepomohlo. Velice špatně se vedlo Cunodovi, jenž na rozdíl od Ricciarda, jen se protáhl o část kvalifikace výš vůbec nezvládl poslední pokus.
Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Magnussen, Cunoda, Sargeant, Zhou.
Q2 - 15 minut:Nikdo nechtěl čekat, Albon, Ocon a Gasly čekali na konci uličky na zelené světlo. Alex byl také tím, kdo si zapsal čas 1:54,724, což mohlo naznačovat zlepšené podmínky, ale vzápětí se ozývaly hlasy, že jde o iluzorní situaci. Zajímavé ovšem bylo, že i při ztížené jízdě na střídavě mokré a sušší trati se piloti vyhnuli závažným problémům - když už nějaké nastaly, vypadaly velmi efektně jako v případě Russella, jenž v zatáčkách Stavelot předvedl dlouhý boční smyk.
Verstappen opět zatloukl konkurenci do země (1:53,857) a mohl jen sledovat, jak se ostatní marně pokoušejí o solidní časy. Mercedesy a Ferrari si dokonce zahrávaly s možností, že do Q3 vůbec nepostoupí, když pak dokázaly zvládnout poslední rychlá kola, vznášel se Černý Petr nad Pérezem, jenž se před dotírajícím Albonem spasil časem rychlejším o 0,003 vteřiny! Verstappen si zajel ještě jedno kolo pro klid, o dvě setiny rychlejší svého předchozího pokusu a měl opět hotovo. Poslední dva pokusy zajeli Gasly a Alonso; Francouzi se však nevedlo a krajana a kolegu do Q3 nedoprovodil.
Do Q3 nepostoupili: Albon, Gasly, Ricciardo, Bottas a Stroll.
Q3 - 12 minut:Na trať vyjeli jako první Hamilton s Russellem, sledovaní Norrisem a Oconem. Lewis vůbec s tímto řešením nebyl spokojen a vznesl na boxovou zídku dotaz: "Je opravdu dobré, vyjet jako první?" a dostal ihned odpověď: "To záleží na dešti!" Ten totiž měl podle předpovědi zesílit. Hamilton tak stanovil výchozí čas 1:54,011, jemuž se Russell nepřiblížil (1:54,243) a Piastri ho nepřekonal (1:54,027). Proroky ovšem nebyli ani ostatní, nikdo se nedostal pod limit 1:54,0 - s výjimkou obou Red Bullů: Pérez se nakrátko posadil do čela, odkud ho však záhy sesadil Verstappen. A to Max zaváhal ve Stavelotu, kde okopíroval Russellův smyk i s chlupy... Piastri zase zkoušel podobnou praktiku v zatáčkách Pouhon, proto mírně ztratil.
Mercedesy a McLareny s ohledem na riziko sílící přeháňky vyjely k druhým pokusům poměrně brzy, ale i když se kompletní čtyřka zlepšila, dostala se do nevýhodné pozice, protože ostatních šest pilotů si ještě uchovalo naději na odvetu. Sainz jr. svou šanci zahodil, vůz mu uklouzl už v La Source, pak mu auto plavalo v Les Combes, Malmedy, Pouhonu a Stavelotu. Není divu, že byl TOP 4 nejhorší. Zato Leclerc nějaký sílící déšť ignoroval a překonal Péreze - tomu poslední kolo vůbec nevyšlo, tak ho ani nedokončil a zajel rovnou do boxů. Druhé rychlé kolo nevyšlo ani Verstappenovi, ale časem 1:53,201 pořád ještě o téměř půl vteřiny dominoval před Leclercem.
Vítěz kvalifikace se přesune o deset míst dozadu a z pole-position tedy vyrazí nečekaně Ferrari. McLaren a Mercedes tentokrát byli poněkud v pozadí, ale jejich šance pro zítřejší závod jsou značné.
Omlouváme se za zdržení při zveřejnění zprávy a znovu připomínáme, že Max Verstappen dostal penalizaci v podobě posunu o deset míst na startu - do výsledků jsme tuto záležitost nepromítli, aby nebyla porušena kontinuita časů a jednotlivých částí kvalifikace.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.