Už před kvalifikací bylo jasné, že Verstappen další pole-position nezíská, protože penalizace deseti míst ho posadila přinejlepším na 11. místo, ale pořád šlo o to, aby se nepropadl ještě hlouběji.
Bylo jasné, že nás čeká kvalifikace na pneumatikách do přechodných podmínek a navíc s nevyzpytatelným ardenským podnebím. Piloti hlásili na některých místech vysychající stopu, aby následná kratičká přeháňka zcela změnila její stav. Z tohoto hlediska vypadala předikce meteorologů - pravděpodobnost deště 80 % - jako poněkud nepovedený vtip.
Q1 - 18 minut:Kvalifikaci zahájil Norris před oběma Haasy, ale zdálo se na prvním pohled zřejmé, že Lando není docela ve své kůži - čas 1:58,984 záhy překonal Hülkenberg a po něm další. Pouze Verstappen jako by chtěl dokázat, že jede tak trochu mimo tuto ligu - čas 1:56,003 byl na hony vzdálen soupeřům. A zatímco ti sázeli další a další časy (někteří stihli čtyři měřená kola, což s ohledem na délku okruhu není zrovna jednoduché), Max si mohl dovolit odpočívat. Když ho "vyzval" Piastri (1:55,549), s lehkostí přidal další masivní zlepšení - 1:54,938 - a poté už se o události na trati nestaral. Proto mohl Oscar tuto část kvalifikce ovládnout časem 1:54,835, ale v této fázi se ještě nic nedělo. Navíc se Piastri mohl rozčilovat hned na začátku Q1, protože se kvůli své nepříliš vhodné pozici před něj drze vecpaly oba Haasy, což se mladému Australanovi vůbec nelíbilo. Trápil se Hamilton, jenž si stěžoval na nulový přítlak.
Proměnlivé dešťové kapky dělaly pilotům vrásky, chvíli byl zcela mokrý úsek Blanchimont a pasáž kolem Les Combes, ale stačilo projet další kolo a vše bylo jinak. Russell ještě dvě minuty před koncem figuroval na nepostupovém místě, nakonec v dramatickém závěru dokázal uhájit příslušnost v Q2. Chvíli chovali naděje piloti Haasu, ale ani jejich zlepšení v posledním měřeném kole nepomohlo. Velice špatně se vedlo Cunodovi, jenž na rozdíl od Ricciarda, jen se protáhl o část kvalifikace výš vůbec nezvládl poslední pokus.
Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Magnussen, Cunoda, Sargeant, Zhou.
Q2 - 15 minut:Nikdo nechtěl čekat, Albon, Ocon a Gasly čekali na konci uličky na zelené světlo. Alex byl také tím, kdo si zapsal čas 1:54,724, což mohlo naznačovat zlepšené podmínky, ale vzápětí se ozývaly hlasy, že jde o iluzorní situaci. Zajímavé ovšem bylo, že i při ztížené jízdě na střídavě mokré a sušší trati se piloti vyhnuli závažným problémům - když už nějaké nastaly, vypadaly velmi efektně jako v případě Russella, jenž v zatáčkách Stavelot předvedl dlouhý boční smyk.
Verstappen opět zatloukl konkurenci do země (1:53,857) a mohl jen sledovat, jak se ostatní marně pokoušejí o solidní časy. Mercedesy a Ferrari si dokonce zahrávaly s možností, že do Q3 vůbec nepostoupí, když pak dokázaly zvládnout poslední rychlá kola, vznášel se Černý Petr nad Pérezem, jenž se před dotírajícím Albonem spasil časem rychlejším o 0,003 vteřiny! Verstappen si zajel ještě jedno kolo pro klid, o dvě setiny rychlejší svého předchozího pokusu a měl opět hotovo. Poslední dva pokusy zajeli Gasly a Alonso; Francouzi se však nevedlo a krajana a kolegu do Q3 nedoprovodil.
Do Q3 nepostoupili: Albon, Gasly, Ricciardo, Bottas a Stroll.
Q3 - 12 minut:Na trať vyjeli jako první Hamilton s Russellem, sledovaní Norrisem a Oconem. Lewis vůbec s tímto řešením nebyl spokojen a vznesl na boxovou zídku dotaz: "Je opravdu dobré, vyjet jako první?" a dostal ihned odpověď: "To záleží na dešti!" Ten totiž měl podle předpovědi zesílit. Hamilton tak stanovil výchozí čas 1:54,011, jemuž se Russell nepřiblížil (1:54,243) a Piastri ho nepřekonal (1:54,027). Proroky ovšem nebyli ani ostatní, nikdo se nedostal pod limit 1:54,0 - s výjimkou obou Red Bullů: Pérez se nakrátko posadil do čela, odkud ho však záhy sesadil Verstappen. A to Max zaváhal ve Stavelotu, kde okopíroval Russellův smyk i s chlupy... Piastri zase zkoušel podobnou praktiku v zatáčkách Pouhon, proto mírně ztratil.
Mercedesy a McLareny s ohledem na riziko sílící přeháňky vyjely k druhým pokusům poměrně brzy, ale i když se kompletní čtyřka zlepšila, dostala se do nevýhodné pozice, protože ostatních šest pilotů si ještě uchovalo naději na odvetu. Sainz jr. svou šanci zahodil, vůz mu uklouzl už v La Source, pak mu auto plavalo v Les Combes, Malmedy, Pouhonu a Stavelotu. Není divu, že byl TOP 4 nejhorší. Zato Leclerc nějaký sílící déšť ignoroval a překonal Péreze - tomu poslední kolo vůbec nevyšlo, tak ho ani nedokončil a zajel rovnou do boxů. Druhé rychlé kolo nevyšlo ani Verstappenovi, ale časem 1:53,201 pořád ještě o téměř půl vteřiny dominoval před Leclercem.
Vítěz kvalifikace se přesune o deset míst dozadu a z pole-position tedy vyrazí nečekaně Ferrari. McLaren a Mercedes tentokrát byli poněkud v pozadí, ale jejich šance pro zítřejší závod jsou značné.
Omlouváme se za zdržení při zveřejnění zprávy a znovu připomínáme, že Max Verstappen dostal penalizaci v podobě posunu o deset míst na startu - do výsledků jsme tuto záležitost nepromítli, aby nebyla porušena kontinuita časů a jednotlivých částí kvalifikace.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.