Red Bull RIng by měl být zaslíbený stejnojmenné stáji - ovšem ne každý den je posvícení. Závod na předhůří Alp přinesl divákům opravdu všechno - dramatické souboje, kolize, taktiku a nakonec i nečekaného vítěze. Ovšem všechno souviselo se vším.
Horko, jehož se piloti obávali, nakonec nebylo tak strašné, teplo odpovídalo pátečním teplotám, jenom vítr poněkud zesílil na 12,2 km/h. Všichni piloti na startovním roštu zvolili středně tvrdé pneumatiky ze škály Pirelli C5-C3, jenom Guanyu Zhou, startující z boxové uličky, nazul tvrdou směs. Na rozdíl od sprintu tentokrát proběhl start bez jakéhokoli zádrhele, ale na druhou stranu se potvrdila předpověď o strkanici v první zatáčce.
Doplatil na ni nejvíc Charles Leclerc, jenž se dostal mezi Piastriho a Péreze a odnesl to jeho přední spoiler. Také druhé Ferrari mělo namále - Hamilton šel agresivně vnitřkem před Sainze jr. a vytlačil ho za okraj trati - komisaři tak měli od začátku práci a ta jim narůstala. V zatáčce Schloßgold se za okrajem trati objevil Piastri - jak ukázaly opakované záběry, vystrčil ho tam Pérez. Další záznam.
Pozornost se však soustředila na čelo. Verstappen dokázal poodjet Norrisovi a postupně navyšoval svůj odstup. Ve 20. kole to bylo šest vteřin a schylovalo se k první dramatické události. Vedoucí duo totiž zajíždělo k první zastávce do boxů ve 24. kole a pit-crew vypustili Maxe těsně před dojíždějícím Landem, jenž si samozřejmě hned stěžoval. Zatím se však nedělo nic zásadního, náskok Verstappena postupně stoupal až do 40. kola, kdy Verstappen hlásil na boxovou zídku: "Nevím, co se stalo, ale pneumatiky jsou náhle hodně špatné." Náskok skutečně poklesl asi o dvě vteřiny na 6,5 s., pak Max opět zabral a najel na Norrise necelou vteřinu.
Přišel jeden z důležitých momentů - 51. kolo a druhá zastávka v boxech. Verstappen a Norris přezuli na středně tvrdé, jenže zatímco Lando měl k dispozici zcela novou sadu, Max už jel na použité. Navíc si mechanici chvíli nedokázali poradit s levým zadním kolem a zastávka se protáhla na 6,5 vteřiny! Tím se Norris přilepil na Maxův vůz a začala tvrdá bitva o vedení. Hned po výjezdu měl Verstappen velké problémy v zatáčce Schloßgold a Norris se dostal do dosahu DRS. V 57. kole zoufalý Max hlásil, že nemá žádnou přilnavost, Lando se zase potýkal s dodržováním traťových limitů - v tomtéž kole dostal varování černobílou kartou. O dvě kola později Norris v zatáčce Remus zaútočil, ale nestihl dobrzdit, takže musel použít "nouzový výjezd" na vnějšku zatáčky a s výhledem na věci příští přenechal Verstappenovi pozici. V 60. kole však na obrazovkách vyplula informace, že pilot McLarenu je vyšetřován za další porušení traťových limitů. V 63. kole přišel další útok Norrise a tentokrát musel za "čáru" Verstappen - Britovi však pozici nevrátil s tím, že byl za okraj vytlačen.
Přišlo tak 64. kolo, opět stejná scéna - zatáčka Remus - a Norris zaútočil vnějškem. Vozy se o sebe otřely a došlo ke dvěma nárazům, po nichž si oba piloti odnesli poškozenou zadní pneumatiku - Verstappen levou, Norris pravou a navíc utrpělo nárazem přední křídlo. Max měl štěstí, že se mu téměř celé kolo udržel zbytek pláště na běhounu, Lando se do boxů dostával podstatně komplikovaněji. Jako špatný vtip vypadala informace (těsně předtím, než Lando projel boxovou čáru), že dostal 5 vteřin za porušení limitů. Verstappen nasadil nejměkčí směs a vyrazil opět na trať, ovšem posléze bylo oznámeno, že za způsobení kolize vyfasoval trest deseti vteřin. Lando zůstal v boxech.
Do čela se tak zcela zdarma dostal Russell, ovšem musel zůstat ve střehu, protože se k němu mílovými kroky blížil Piastri. George měl určitě štěstí, že hned po nehodě na několik desítek vteřin byl uveden v chod virtuální safety car, takže Oscar musel ve svém tlaku polevit. Možná to byl právě ten čas, aby v samotném závěru mohl poskytnout nějaký útok.
Rovněž darem z nebes byly problémy vedoucího dua pro Sainze jr. Carlos musel odolávat útokům Hamiltona, jenž se přes Španěla v 6. kole dostal, ale protože Remus projel mimo trať, dostal pokyn, aby Sainze pustil opět před sebe. Do 10. kola Mercedes byl v závěru Ferrari, pak se rudý vůz vzdálil a Hamilton své další šance pohřbil v 22. kole, když při první zastávce v boxech přejel čáru a dostal pět vteřin navíc.
Pérez se nedokázal propracovat dostatečně rychle středem pole, sice se mu povedlo dvakrát zdolat Magnussena (24. a 56. kolo), ale jeho závěrečný duel, bohužel ve stínu dění na špici, pro něj nevyzněl dobře. V posledním kole v zatáčce Remus dokázal předjet Hülkenberga, ale ten mu jeho útok vrátil. Určitě jeho výkon do jisté míry ovlivnila penalizace 5 vteřinami za incident s Piastrim v 1. kole. Haas vůbec zaznamenal velmi povedený víkend, závod pak byl maximálním zúročením snahy. Oba vozy se spolehlivě držely v první desítce, pro někoho možná brzy zajely do boxů (Magnussen v jedenáctém kole, Hülkenberg kolo poté) a druhé zastávky v 39. resp. 41. kole jim nabídly velkou šanci na body. Protože ani jeden z pilotů nechyboval, měl americký tým velkou radost ze solidního přísunu bodů.
Poněkud jinak vypadal souboj v týmu Alpine. Dlouhodobě se piloti týmu naháněli jako kočka a myš - Ocon vpředu, Gasly za ním. V 35. kole dokonce věc došla tak daleko, že Ocon předjel Alonsa a mírně ho přibrzdil, aby mohl Gasly dopředu. Pierre však hodlal příležitosti využít a pokusil se Estebana obrat i o jeho pozici. V zatáčce Remus došlo ke kontaktu a Pierre opět lamentoval do vysílačky, co si to Ocon dovolil. Souboj pak vygradoval ve 40. kole, kdy oba vozy jely prakticky bok po boku od zatáčky Remus až do šesté Rauch - po průjezdu cílovou rovinkou pak Gasly s notnou dávkou ironie pronesl do vysílačky "Ciao".
Leclerc ztratil závod vlastně na začátku a čeho asi byl schopen naznačuje fakt, že stavěl v 1. kole, kdy vyměnil přední křídlo, poté v sedmnáctém (středně tvrdá), třicátém pátem (opět žlutá) a nakonec v 53. kole (tvrdá). Vždy se dokázal dostat na dohled bodované desítky, ale nebylo mu přáno, na desátého Ocona po odstoupení Norrise ztrácel necelých necelých sedm vteřin.
Nenápadný závod jel Daniel Ricciardo, jenž se vyhnul nástrahám a propletl se po soubojích s Alpine za Magnussena, ovšem i když se v závěru dostal do DRS zóny, na Dána nedokázal nic vymyslet. Na chvostu pole zaujala ještě kolize Alonsa se Zhouem - Španěl v zatáčce Remus (kde jinde) trefil Číňanův Sauber a stal se jedním z šesti potrestaných, u něj to bylo jako v případě Verstappena 10 vteřin. Tu poslední "pokutu" si vykoledoval Albon, protože stejně jako Hamilton přejel čáru ve vjezdu do boxů. Zcela z formy byly zelené Aston Martiny a frustraci si nejspíš drobně napravil v posledním kole Alonso, kdy uzmul nejrychlejší čas na kolo Verstappenovi.
O závodě se zcela určitě bude ještě dlouho mluvit a nelze ani vyloučit, že budou následovat některá další opatření. Diváci se ale nejspíš bavili velmi dobře, protože na rozdíl od jiných Grand Prix byla tahle opravdu dramatická do posledních metrů.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.