Teprve třetí trénink byl prostý přirozené vláhy - poprvé nepršelo, i když pro kvalifikaci se jistá procentuální pravděpodobnost předpokládá. Na trati se opravdu jezdilo pilné, žádné prostoje, proto naměřených časů bylo více než dost.
Převážně slunečné počasí, teplota 20°C, trať 35°C, vlhkost vzduchu kolem 63 % a vítr o síle 6,4 km/h, ovšem v nárazech značně intenzivnější - taková byla kulisa poslední prověrky před kvalifikací. Pneumatiky ve škále C5-C3 tentokrát neměly doprovod ve výrobcích Pirelli do deště.
Na trati se jako první objevili piloti Red Bullu, doprovázení Russellem a celé startovní pole s jedinou výjimkou vyrazilo na trať na středně tvrdé směsi. Než se však trénink stačil pořádně rozjet, zavlály po pěti minutách červené vlajky. Guanyu Zhou nebude na Kanadu vzpomínat v dobrém - po nájezdu do rychlého kola se mu za zatáčkou 1 jeho vůz smýkl doleva a poté pozadu narazil - byť lehce - do bariéry. Zhou do boxů hlásil: "Auto se začalo chovat divně, všechno se zablokovalo." Vůz stojící vedle výjezdu z boxů byl hbitě odklizen a po necelých pěti minutách se mohlo opět trénovat.
Časy se pohybovaly od 1:17,0 do 1:15,0 a velmi dobře si po delší době vedl Verstappen, nejdřív si stěžující na problémy s řízením (proto čas 1:23,833), poté ale na chvíli stanul v čele časem 1:14,983. Překvapením byly výkony Williamsů a Ferrari - první velmi příjemně útočily na samotný vrchol, piloti Scuderie se trápili. Potom zcela nečekaně vypálily ostatním rybník vozy Aston Martin. Alonso i Stroll vyrazili na sadě nejtvrdších gum a v podstatě odsunuli ostatní do role diváků - veterán Fernando zajel 1:14,445 a Stroll mu sekundoval časem o 0,440 vteřiny horším. Leclerc a Sainz jr. v té chvíli ztráceli na žlutých pneumatikách přes tři vteřiny! Pérez se potácel na samém chvostu a hlásil inženýrům hodně malý přítlak, Hamilton si postěžoval v závěru první poloviny na nárazový vítr.
Po půlhodině začali piloti nasazovat nejměkčí pneumatiky a pustili se do kvalifikačních simulací - prvními byli Sargeant, Sainz jr., Bottas a Russell. Časy začaly klesat k hranici 1:14,0 a záhy i pod ní. Solidní výkony Williamsu trochu zkazil Albonův náraz do Champion's Wall, což viditelně odneslo jeho pravé zadní kolo. V závěrečném šturmu se vytáhli piloti Mercedesu a jako první a téměř do konce tréninku jediní zajeli časy pod 1:13,0. Při posledním pokusu stylem vše nebo nic se mezi ně vklínil Verstappem, ovšem také za cenu lehkého kontaktu v šikaně při nájezdu na cílovou rovinku. Leclerc rezignovaně referoval na boxovou zídku: "Jsme extrémně pomalí!" Zajímavé bylo, že většina pilotů se proti časům na středně tvrdých zlepšila s červenými pneumatikami o 3 - 4 vteřiny, jenom Aston Martin po přechodu z bílé na červenou byl rychlejší jen o jednu až dvě vteřiny...
Jako v předchozích trénincích i tentokrát panoval na trati značný provoz a často jste slyšeli poznámky do komunikace. Největším konfliktem zaváněl duel Sainz jr. - Gasly, kdy Francouz před Španělem nestačil včas uhnout a zatáčky 8 a 9 projel únikovou zónou - oba piloti si to ale gesty v následujících metrech vysvětlili. Komisaři rovněž vyšetřovali několik pilotů: Bottase za pomalou jízdu v zatáčce 13, Hamilton, Russel a Piastri vyjeli v zatáčkách 8 a 9 resp. závěrečné šikaně mimo trať a nepoužili řádně označeného výjezdu, pozornost se zaměřila také na Albona kvůli jeho jízdě s viditelně poškozeným pravým kolem, ale nakonec nebyl nikdo potrestán.
Před kvalifikací se situace poněkud zamotává, s výjimkou první trojice a Zhoua se celé startovní pole směstnalo do jedné vteřiny. Kvalifikace tedy může být hodně zajímavá, není vyloučeno, že nejlepší karty padnou do rukou Mercedesu. Otázkou je, co na vše řekne vrtošivé kanadské počasí, pravděpodobnost deště byla vyhodnocena na 40 až 60 %.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.