Teprve třetí trénink byl prostý přirozené vláhy - poprvé nepršelo, i když pro kvalifikaci se jistá procentuální pravděpodobnost předpokládá. Na trati se opravdu jezdilo pilné, žádné prostoje, proto naměřených časů bylo více než dost.
Převážně slunečné počasí, teplota 20°C, trať 35°C, vlhkost vzduchu kolem 63 % a vítr o síle 6,4 km/h, ovšem v nárazech značně intenzivnější - taková byla kulisa poslední prověrky před kvalifikací. Pneumatiky ve škále C5-C3 tentokrát neměly doprovod ve výrobcích Pirelli do deště.
Na trati se jako první objevili piloti Red Bullu, doprovázení Russellem a celé startovní pole s jedinou výjimkou vyrazilo na trať na středně tvrdé směsi. Než se však trénink stačil pořádně rozjet, zavlály po pěti minutách červené vlajky. Guanyu Zhou nebude na Kanadu vzpomínat v dobrém - po nájezdu do rychlého kola se mu za zatáčkou 1 jeho vůz smýkl doleva a poté pozadu narazil - byť lehce - do bariéry. Zhou do boxů hlásil: "Auto se začalo chovat divně, všechno se zablokovalo." Vůz stojící vedle výjezdu z boxů byl hbitě odklizen a po necelých pěti minutách se mohlo opět trénovat.
Časy se pohybovaly od 1:17,0 do 1:15,0 a velmi dobře si po delší době vedl Verstappen, nejdřív si stěžující na problémy s řízením (proto čas 1:23,833), poté ale na chvíli stanul v čele časem 1:14,983. Překvapením byly výkony Williamsů a Ferrari - první velmi příjemně útočily na samotný vrchol, piloti Scuderie se trápili. Potom zcela nečekaně vypálily ostatním rybník vozy Aston Martin. Alonso i Stroll vyrazili na sadě nejtvrdších gum a v podstatě odsunuli ostatní do role diváků - veterán Fernando zajel 1:14,445 a Stroll mu sekundoval časem o 0,440 vteřiny horším. Leclerc a Sainz jr. v té chvíli ztráceli na žlutých pneumatikách přes tři vteřiny! Pérez se potácel na samém chvostu a hlásil inženýrům hodně malý přítlak, Hamilton si postěžoval v závěru první poloviny na nárazový vítr.
Po půlhodině začali piloti nasazovat nejměkčí pneumatiky a pustili se do kvalifikačních simulací - prvními byli Sargeant, Sainz jr., Bottas a Russell. Časy začaly klesat k hranici 1:14,0 a záhy i pod ní. Solidní výkony Williamsu trochu zkazil Albonův náraz do Champion's Wall, což viditelně odneslo jeho pravé zadní kolo. V závěrečném šturmu se vytáhli piloti Mercedesu a jako první a téměř do konce tréninku jediní zajeli časy pod 1:13,0. Při posledním pokusu stylem vše nebo nic se mezi ně vklínil Verstappem, ovšem také za cenu lehkého kontaktu v šikaně při nájezdu na cílovou rovinku. Leclerc rezignovaně referoval na boxovou zídku: "Jsme extrémně pomalí!" Zajímavé bylo, že většina pilotů se proti časům na středně tvrdých zlepšila s červenými pneumatikami o 3 - 4 vteřiny, jenom Aston Martin po přechodu z bílé na červenou byl rychlejší jen o jednu až dvě vteřiny...
Jako v předchozích trénincích i tentokrát panoval na trati značný provoz a často jste slyšeli poznámky do komunikace. Největším konfliktem zaváněl duel Sainz jr. - Gasly, kdy Francouz před Španělem nestačil včas uhnout a zatáčky 8 a 9 projel únikovou zónou - oba piloti si to ale gesty v následujících metrech vysvětlili. Komisaři rovněž vyšetřovali několik pilotů: Bottase za pomalou jízdu v zatáčce 13, Hamilton, Russel a Piastri vyjeli v zatáčkách 8 a 9 resp. závěrečné šikaně mimo trať a nepoužili řádně označeného výjezdu, pozornost se zaměřila také na Albona kvůli jeho jízdě s viditelně poškozeným pravým kolem, ale nakonec nebyl nikdo potrestán.
Před kvalifikací se situace poněkud zamotává, s výjimkou první trojice a Zhoua se celé startovní pole směstnalo do jedné vteřiny. Kvalifikace tedy může být hodně zajímavá, není vyloučeno, že nejlepší karty padnou do rukou Mercedesu. Otázkou je, co na vše řekne vrtošivé kanadské počasí, pravděpodobnost deště byla vyhodnocena na 40 až 60 %.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.