Teprve třetí trénink byl prostý přirozené vláhy - poprvé nepršelo, i když pro kvalifikaci se jistá procentuální pravděpodobnost předpokládá. Na trati se opravdu jezdilo pilné, žádné prostoje, proto naměřených časů bylo více než dost.
Převážně slunečné počasí, teplota 20°C, trať 35°C, vlhkost vzduchu kolem 63 % a vítr o síle 6,4 km/h, ovšem v nárazech značně intenzivnější - taková byla kulisa poslední prověrky před kvalifikací. Pneumatiky ve škále C5-C3 tentokrát neměly doprovod ve výrobcích Pirelli do deště.
Na trati se jako první objevili piloti Red Bullu, doprovázení Russellem a celé startovní pole s jedinou výjimkou vyrazilo na trať na středně tvrdé směsi. Než se však trénink stačil pořádně rozjet, zavlály po pěti minutách červené vlajky. Guanyu Zhou nebude na Kanadu vzpomínat v dobrém - po nájezdu do rychlého kola se mu za zatáčkou 1 jeho vůz smýkl doleva a poté pozadu narazil - byť lehce - do bariéry. Zhou do boxů hlásil: "Auto se začalo chovat divně, všechno se zablokovalo." Vůz stojící vedle výjezdu z boxů byl hbitě odklizen a po necelých pěti minutách se mohlo opět trénovat.
Časy se pohybovaly od 1:17,0 do 1:15,0 a velmi dobře si po delší době vedl Verstappen, nejdřív si stěžující na problémy s řízením (proto čas 1:23,833), poté ale na chvíli stanul v čele časem 1:14,983. Překvapením byly výkony Williamsů a Ferrari - první velmi příjemně útočily na samotný vrchol, piloti Scuderie se trápili. Potom zcela nečekaně vypálily ostatním rybník vozy Aston Martin. Alonso i Stroll vyrazili na sadě nejtvrdších gum a v podstatě odsunuli ostatní do role diváků - veterán Fernando zajel 1:14,445 a Stroll mu sekundoval časem o 0,440 vteřiny horším. Leclerc a Sainz jr. v té chvíli ztráceli na žlutých pneumatikách přes tři vteřiny! Pérez se potácel na samém chvostu a hlásil inženýrům hodně malý přítlak, Hamilton si postěžoval v závěru první poloviny na nárazový vítr.
Po půlhodině začali piloti nasazovat nejměkčí pneumatiky a pustili se do kvalifikačních simulací - prvními byli Sargeant, Sainz jr., Bottas a Russell. Časy začaly klesat k hranici 1:14,0 a záhy i pod ní. Solidní výkony Williamsu trochu zkazil Albonův náraz do Champion's Wall, což viditelně odneslo jeho pravé zadní kolo. V závěrečném šturmu se vytáhli piloti Mercedesu a jako první a téměř do konce tréninku jediní zajeli časy pod 1:13,0. Při posledním pokusu stylem vše nebo nic se mezi ně vklínil Verstappem, ovšem také za cenu lehkého kontaktu v šikaně při nájezdu na cílovou rovinku. Leclerc rezignovaně referoval na boxovou zídku: "Jsme extrémně pomalí!" Zajímavé bylo, že většina pilotů se proti časům na středně tvrdých zlepšila s červenými pneumatikami o 3 - 4 vteřiny, jenom Aston Martin po přechodu z bílé na červenou byl rychlejší jen o jednu až dvě vteřiny...
Jako v předchozích trénincích i tentokrát panoval na trati značný provoz a často jste slyšeli poznámky do komunikace. Největším konfliktem zaváněl duel Sainz jr. - Gasly, kdy Francouz před Španělem nestačil včas uhnout a zatáčky 8 a 9 projel únikovou zónou - oba piloti si to ale gesty v následujících metrech vysvětlili. Komisaři rovněž vyšetřovali několik pilotů: Bottase za pomalou jízdu v zatáčce 13, Hamilton, Russel a Piastri vyjeli v zatáčkách 8 a 9 resp. závěrečné šikaně mimo trať a nepoužili řádně označeného výjezdu, pozornost se zaměřila také na Albona kvůli jeho jízdě s viditelně poškozeným pravým kolem, ale nakonec nebyl nikdo potrestán.
Před kvalifikací se situace poněkud zamotává, s výjimkou první trojice a Zhoua se celé startovní pole směstnalo do jedné vteřiny. Kvalifikace tedy může být hodně zajímavá, není vyloučeno, že nejlepší karty padnou do rukou Mercedesu. Otázkou je, co na vše řekne vrtošivé kanadské počasí, pravděpodobnost deště byla vyhodnocena na 40 až 60 %.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.