Teprve třetí trénink byl prostý přirozené vláhy - poprvé nepršelo, i když pro kvalifikaci se jistá procentuální pravděpodobnost předpokládá. Na trati se opravdu jezdilo pilné, žádné prostoje, proto naměřených časů bylo více než dost.
Převážně slunečné počasí, teplota 20°C, trať 35°C, vlhkost vzduchu kolem 63 % a vítr o síle 6,4 km/h, ovšem v nárazech značně intenzivnější - taková byla kulisa poslední prověrky před kvalifikací. Pneumatiky ve škále C5-C3 tentokrát neměly doprovod ve výrobcích Pirelli do deště.
Na trati se jako první objevili piloti Red Bullu, doprovázení Russellem a celé startovní pole s jedinou výjimkou vyrazilo na trať na středně tvrdé směsi. Než se však trénink stačil pořádně rozjet, zavlály po pěti minutách červené vlajky. Guanyu Zhou nebude na Kanadu vzpomínat v dobrém - po nájezdu do rychlého kola se mu za zatáčkou 1 jeho vůz smýkl doleva a poté pozadu narazil - byť lehce - do bariéry. Zhou do boxů hlásil: "Auto se začalo chovat divně, všechno se zablokovalo." Vůz stojící vedle výjezdu z boxů byl hbitě odklizen a po necelých pěti minutách se mohlo opět trénovat.
Časy se pohybovaly od 1:17,0 do 1:15,0 a velmi dobře si po delší době vedl Verstappen, nejdřív si stěžující na problémy s řízením (proto čas 1:23,833), poté ale na chvíli stanul v čele časem 1:14,983. Překvapením byly výkony Williamsů a Ferrari - první velmi příjemně útočily na samotný vrchol, piloti Scuderie se trápili. Potom zcela nečekaně vypálily ostatním rybník vozy Aston Martin. Alonso i Stroll vyrazili na sadě nejtvrdších gum a v podstatě odsunuli ostatní do role diváků - veterán Fernando zajel 1:14,445 a Stroll mu sekundoval časem o 0,440 vteřiny horším. Leclerc a Sainz jr. v té chvíli ztráceli na žlutých pneumatikách přes tři vteřiny! Pérez se potácel na samém chvostu a hlásil inženýrům hodně malý přítlak, Hamilton si postěžoval v závěru první poloviny na nárazový vítr.
Po půlhodině začali piloti nasazovat nejměkčí pneumatiky a pustili se do kvalifikačních simulací - prvními byli Sargeant, Sainz jr., Bottas a Russell. Časy začaly klesat k hranici 1:14,0 a záhy i pod ní. Solidní výkony Williamsu trochu zkazil Albonův náraz do Champion's Wall, což viditelně odneslo jeho pravé zadní kolo. V závěrečném šturmu se vytáhli piloti Mercedesu a jako první a téměř do konce tréninku jediní zajeli časy pod 1:13,0. Při posledním pokusu stylem vše nebo nic se mezi ně vklínil Verstappem, ovšem také za cenu lehkého kontaktu v šikaně při nájezdu na cílovou rovinku. Leclerc rezignovaně referoval na boxovou zídku: "Jsme extrémně pomalí!" Zajímavé bylo, že většina pilotů se proti časům na středně tvrdých zlepšila s červenými pneumatikami o 3 - 4 vteřiny, jenom Aston Martin po přechodu z bílé na červenou byl rychlejší jen o jednu až dvě vteřiny...
Jako v předchozích trénincích i tentokrát panoval na trati značný provoz a často jste slyšeli poznámky do komunikace. Největším konfliktem zaváněl duel Sainz jr. - Gasly, kdy Francouz před Španělem nestačil včas uhnout a zatáčky 8 a 9 projel únikovou zónou - oba piloti si to ale gesty v následujících metrech vysvětlili. Komisaři rovněž vyšetřovali několik pilotů: Bottase za pomalou jízdu v zatáčce 13, Hamilton, Russel a Piastri vyjeli v zatáčkách 8 a 9 resp. závěrečné šikaně mimo trať a nepoužili řádně označeného výjezdu, pozornost se zaměřila také na Albona kvůli jeho jízdě s viditelně poškozeným pravým kolem, ale nakonec nebyl nikdo potrestán.
Před kvalifikací se situace poněkud zamotává, s výjimkou první trojice a Zhoua se celé startovní pole směstnalo do jedné vteřiny. Kvalifikace tedy může být hodně zajímavá, není vyloučeno, že nejlepší karty padnou do rukou Mercedesu. Otázkou je, co na vše řekne vrtošivé kanadské počasí, pravděpodobnost deště byla vyhodnocena na 40 až 60 %.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.