Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella poskytl komentář k výkonu svých jezdců během sobotní kvalifikace na Velkou cenu Mexika a přiznal, že Oscar Piastri ztrácel „několik milisekund“ v každé zatáčce oproti Landu Norrisovi.
Přestože Lando Norris zajistil pole position na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez, Oscar Piastri skončil v kvalifikaci osmý, ale díky pětimístnému trestu Carlose Sainze z předchozí Velké ceny USA odstartuje závod ze sedmé pozice.
„Kolo Landa bylo silné prakticky v každé zatáčce,“ řekl Stella pro Sky Sports F1. „Pokud se nemýlím, byl první v každém sektoru. Auto se chovalo dobře při všech rychlostech a Lando jej dokázal maximálně využít.“
Stella také připustil, že u Piastriho je ještě prostor ke zlepšení. „Musíme si projít pár věcí a pochopit je. Z posledních závodů už lépe chápeme, jak využít auto s aktuálním balíčkem, a Lando jej dokázal vytěžit naplno.“
K otázce Australanova výkonu Stella dodal: „U Oscara je trochu složitější dostat se k správnému pocitu z auta, když jsou podmínky kluzké, jako to bylo i v Austinu. To je něco, co musíme zítra zkontrolovat a zlepšit.“
„Ve srovnání s Landem ztrácí Oscar v podstatě pár milisekund v každé zatáčce,“ vysvětlil dále. „Je to otázka, aby získal ten správný pocit z podmínek a dokázal tlačit auto o trochu víc v každé zatáčce.“
Stella ale upozornil, že i malé zlepšení není jednoduché: „Je těžké jít o něco víc, aniž by vznikl problém. Je to určitě oblast, na které můžeme pracovat a zítra se zlepšit. Závodní tempo je ale silné u obou jezdců. Jsem si jistý, že Oscar dokáže získat pár pozic.“
Australský jezdec navíc vede průběžné pořadí šampionátu o 14 bodů před Norrisem, takže v nedělním závodě bude muset Piastri udělat výrazné zisky, aby si udržel vedení. Stella zdůraznil, že je důležité pro tým i pro šampionát, aby oba jezdci odvedli maximální výkon.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.