Jestliže se do tří čtvrti zdálo, že první evropský závod bude svým způsobem zavedeným pořádkem, vše naprosto vystřídal strhující finiš, ve kterém Lando Norris sahal po druhém vítězství v řadě. Nakonec mu mohl být útěchou titul Pilot dne.
Počasí se ustálilo na teplotě kolem 30°C, zrádný vítr neměl už zdaleka páteční intenzitu, trať dokázali rozžhavit natěšení tifosi, pro něž nepřipadalo v úvahu nic jiného, než triumf "jejich" maranellských ořů. Startovní pole ze tří čtvrtin vsadilo na středně tvrdou směs, pouze Pérez, Zhou a Sargeant zkusili tvrdé pneumatiky, Alonso (startující z boxů) a Gasly zase vyrazili proti proudu a nasadili nejměkčcí.
Start se obešel bez karambolů či kolizí, určitě s ním ale nebyl spokojen Cunoda, jenž se propadl za Hamiltona a Hülkenberga, jeho týmový kolega zase neudržel za sebou Péreze. V první pětici se pořadí neměnilo, Verstappen pozvolna ujížděl Norrisovi a Leclercovi, čtvrtý Sainz jr. měl plné ruce práce s Piastrim, ale Australan přes dlouhodobou výhodu DRS nedokázal druhé Ferrari zdolat. V 15. kole měl Verstappen náskok 5,097 vteřiny a zdálo se, že půjde o další spanilou jízdu dvojnásobného šampiona.
Většina pilotů se rozhodla pro jednu zastávku v boxech a ze špičky se jako první odhodlal Russell (23. kolo). Následovali Norris (24.), Piastri (25.) , Verstappen a Leclerc (26.) a konečně Sainz jr. a Hamilton (28.). Nejvíc na výměně prodělal Španěl, před nejž se "zadarmo" dostal Piastri. Mladík se dokonce dotáhll na Leclerca a zdálo se, že ho bude trápit podobně jako Sainze jr., Monačan ale dokázal zrychlit a dokonce se ve 42. kole přilepil na zadní křídlo Norrise. Systém DRS mu ale nepomohl a o všem nejspíš rozhodlo 47. kolo, kdy Leclerc nezvládl šikanu Variante Alta, projel druhou zatáčku přes trávník a jeho odstup začal narůstat. Sice nehlásil žádné potíže, ale během dvou kol ztrácel na Norrise 2,6 vteřiny.
Od 51. kola se začala vyhrocovat bitva o vedení. Verstappenův pětivteřinový náskok se začal rozplývat, Holanďan navíc hlásil do boxů: "Mé pneumatiky nefungují!" Norris dostával z boxové zídky povzbuzení, které mu ale příliš radost nedělalo. Postupně se dostal až na průměrný odstup 1,5 vteřiny, jenž se jevil jako zakletý, jenže zatímco oranžový McLaren byl rychlejší v první a třetím sektoru, Max dokázal vždy nějakou desetinu vydolovat v tom druhém. Na konci 61. kola navíc obhájce titulu avizoval zcela vybitou baterii. Norris se však v předposledním kole nedokázal dostat blíž než na 1,004 vteřiny a nemohl využít jedinou DRS zónu. Ve strhujícím finále ke svému velkému zklamání neuspěl a hodně malou útěchou mu mohl být titul Pilot dne, za nějž ho považovalo 31,4 % hlasujících.
Mercedesy jely vlastně zcela sólový závod. Hamilton nebyl ve scela dobrém rozpoložení, protože těsně před výměnou pneumatik vyjel v Acqua Minerali mimo trať. Nakonec si s Russellem vyměnili pozice, protože George jako jediný ze špičky zamířil v 53. kole do boxů pro druhou sadu středně tvrdých pneu. Zda v tom byl záměr nebo nějaký defekt ještě není jasné, v každém případě se mladší pilot Mercedesu mohl vydat za prémiovým bodem za nejrychlejší kolo, které do té doby překvapivě držel Alonso.
Cunoda se nakonec dokázal vrátit před Hülkenberga, jemuž nepomohl statečný výkon. Oba ale nakonec vypekl poměrně solidně jedoucí Stroll, pro nějž hovořil dlouhý první stint - stavěl až v 38. kole a výhoda čerstvých žlutých gum byla zřejmá. Japonce předjel v 50. kole bez sebemenších potíží. Přes celou tuto skupinu se pochopitelně dostal i Pérez, jenž evidentně sázel na eventuelní výjezd safety caru. Nakonec stavěl ve stejném kole jako Stroll a poté už si klestil cestu k bodům: ustoupit mu museli Ricciardo (39. kolo), Hülkenberg (40.) a Cunoda (42.). Na Hamiltona v té chvíli ztrácel půl minuty, což byl odstup, s nímž už opravdu mnoho dělat nešlo.
Souboje v poslední třetině pole měly tentokrát nečekaného hrdinu. Magnussen si také natáhl první stint až do 38. kola a na středně tvrdé směsi předvedl tentokrát jinou tvář než v předchozích závodech. Po dlouhém souboji se Zhouem ho konečně ve 49. kole předjel, poté následoval Ocon (50.), Bottas (51.) a v předposledním kole Ricciardo. Dán si tak alespoň částečně napravil pošramocenou pověst. Za absolutního smolaře dne lze bez nadsázky označit Alexe Albona. Po první zastávce v 9. kole zamířil k mechanikům v tom následujícím znovu a tým si počínal tak nešikovně, že Alex vyfasoval 10 trestných vteřin za nebezpečné vypuštění před soupeře. Do boxů pak jel ještě v 30. kole, ale situace byla natolik tristní, že dostal od týmu pokyn se ze závodu stáhnout.
U Red Bullu určitě budou analyzovat, co s nastálou situací, ale jak na našem webu uvedli někteří diskutující, čekají je ještě inovace a vylepšení, takže možná jenom další soupeřům maličko - dost možná falešné - naděje. Každopádně Norris roste před očima a díky němu se Grand Prix Emilia Romagna řadí mezi povedené a napínavé závody.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.