Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Nico Rosberg, mistr světa z roku 2016 a bývalý jezdec Mercedesu, se v podcastu Sky Sports F1 Show pustil do otevřené analýzy současné situace kolem George Russella a jeho vyjednávání s Totem Wolffem. Podle něj se britský pilot nenechal zatlačit do kouta a začíná používat stejné triky, jaké dlouhá léta praktikoval samotný šéf Mercedesu.
„Je hrozné vyjednávat s Totem, prostě zmizí z povrchu zemského, když se snažíte dostat lepší podmínky,“ vzpomínal Rosberg z vlastní zkušenosti, informuje Motorsport.com. „Zmizí a ani vám nedá šanci s ním mluvit. Je to hrozné, hodně jsem kvůli tomu trpěl.“ Tentokrát je to však podle něj opačně. „Teď je to George, kdo dělá opak Totovi. Bojuje s ním jeho vlastní medicínou.“
Rosberg naznačil, že Russell není spokojený s některými body nové smlouvy, a to zejména v otázce platu. „George je odchovanec Mercedesu, takže určitě nebude na úrovni platu Landa Norrise. Ale George cítí, že se Landovi vyrovná. Dokáže jezdit na jeho úrovni a pokud dostane správné auto, může vyhrávat závody i šampionáty. Takže je jasné, že má pocit, že není fér, když je jeho plat od Norrisova tak vzdálený.“
Podle Nica Rosberga není Russell spokojený ani s množstvím povinností vůči sponzorům. Týmy mají stále více partnerů a ti kromě log na vozech vyžadují také čas jezdců. „Někdo si může říct, že je to jednoduché, jen potřást rukou a vyfotit se, ale když toho máte desítky dní v roce, je to opravdu náročné,“ poznamenal Rosberg.
Právě proto se Russell údajně snaží vyjednat omezení těchto aktivit. „Může jít až o 60 dnů ročně, a protože se některé dny počítají jen jako půldny, ve skutečnosti to může být i 80. To je hodně, když chcete raději jezdit a závodit,“ dodal Rosberg s nadsázkou.
Mercedes se tak ocitá v nové situaci. Russell, který v týmu vyrostl, si začíná nárokovat podmínky odpovídající jeho ambicím a výkonnosti. A Toto Wolff, jindy zkušený vyjednavač, se tentokrát potýká s taktikou, kterou sám dlouhá léta využíval.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.