James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Šéf týmu Williams James Vowles vysvětlil, proč tým podal žádost o přezkum trestu Carlos Sainze až na konci 96hodinového limitu. Sainz dostal během GP Nizozemska desetisekundový trest a dva body na superlicenci po kolizi s Liamem Lawsonem z Red Bullu, a Williams se rozhodl využít své právo tuto situaci přezkoumat.
„Rozhodnutí podat žádost o přezkum padlo až v pondělí,“ vysvětlil Vowles v pořadu The Vowles Verdict. „Chtěl jsem, abychom se k tomu vrátili v neděli, nepřeceňovali situaci, ale podívali se znovu na záběry v pondělí a promluvili si s Carlosem, než učiníme rozhodnutí pokračovat.“
Vowles zdůraznil, že samotný proces žádosti je komplikovaný a musí splňovat několik pravidel. „Musíme zajistit, že dodržujeme tři hlavní prvky práva na přezkum. Informace musí být účinně nové, dostupné po rozhodnutí komisařů, a musí být významné.“
Podle Vowlese není každé dostupné video automaticky vhodné pro přezkum. „Onboard záběry, záběry z helikoptéry a další úhly incidentu byly komisařům k dispozici už při rozhodování, takže nesplňují podmínky pro přezkum,“ vysvětlil.
„Velkou část času jsme věnovali tomu, abychom zjistili, jaké důkazy lze shromáždit, aby byl případ předložen v správném kontextu, a jak jasně prezentovat náš pohled komisařům,“ pokračoval.
Vowles také zdůraznil respekt týmu vůči FIA a komisařům. „Nechceme všechno připravovat ve spěchu během několika minut. Chceme předložit komplexní případ, který stojí za jejich čas a umožní konstruktivní diskuzi,“ dodal.
„Celý proces zahrnuje správné posouzení situace, shromáždění relevantních důkazů a respekt k času všech zúčastněných. Není to jen o rychlém podání žádosti, ale o to, aby byl přezkum opravdu smysluplný a profesionální,“ uzavřel Vowles.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.