 
            Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Adrian Newey, legenda Formule 1 a jeden z nejúspěšnějších designérů v historii šampionátu, byl v této sezóně několikrát spatřen, jak na startovním roštu pečlivě sleduje McLaren MCL39. Byl zachycen při pozorování dominantního vozu McLarenu v Monaku a na britské GP. Podle zdrojů se Newey tímto způsobem snaží získat cenné poznatky od svých konkurentů, informuje PlanetF1.com.
Newey, který v březnu nastoupil do Aston Martinu jako technický partner a zároveň se stal akcionářem týmu, nyní vede vývoj prvního vozu stájí pro pravidla F1 2026. Nová pravidla přinesou například 50 procent elektrifikace, plně udržitelné palivo a aktivní aerodynamiku, což činí jeho práci klíčovou pro budoucnost týmu.
I když je Neweyho hlavním cílem vývoj vozu AMR26, nezůstává jen v dílně. Během několika závodů sezóny 2025 se objevil přímo u tratě, aby sledoval, jak soupeři řeší aerodynamiku a nastavení svých vozů. „Adrian se pravidelně dívá na ostatní týmy na startu závodu, protože ví, že se od nich může něco naučit,“ vysvětlil Ryan McGarva, bývalý mechanik Mercedesu.
Podle McGarvy je sledování konkurence klíčové pro úspěch v moderní Formuli 1. „Dříve rozhodovala hlavně data, dnes mají týmy téměř stejné informace. Rozdíl dělají lidé a jejich schopnost data správně analyzovat,“ vysvětlil.
McGarva také zdůraznil, že nejde jen o množství dat, ale o jejich správnou interpretaci. „Je důležité poznat, kdy data nesedí, a nejednat podle nich unáhleně. Síla týmu je stejně tak v lidech jako v informacích, které mají k dispozici.
Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa a jezdec Aston Martinu, popsal spolupráci s Neweym jako výjimečnou. „Strávíte s ním čas a učíte se, jak přemýšlí a jak přistupuje k problémům. Je to velmi speciální člověk, který vyžaduje čas, než ho plně pochopíte,“ řekl Alonso PlanetF1.com během GP Nizozemska.
Alonso také zdůraznil, že Newey aktivně připravuje tým i jezdce na nadcházející výzvy. „Vysvětluje, proč jeho návrhy prospívají týmu, vozu i nám jezdcům. Ukazuje, jak přistupovat k jednotlivým částem okruhu, vysvětluje rozdíly mezi kvalifikací a závodem a snaží se předvídat situace, které nás čekají v příští sezóně. Je neuvěřitelně poučný,“ dodal Alonso.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.