Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Adrian Newey, legenda Formule 1 a jeden z nejúspěšnějších designérů v historii šampionátu, byl v této sezóně několikrát spatřen, jak na startovním roštu pečlivě sleduje McLaren MCL39. Byl zachycen při pozorování dominantního vozu McLarenu v Monaku a na britské GP. Podle zdrojů se Newey tímto způsobem snaží získat cenné poznatky od svých konkurentů, informuje PlanetF1.com.
Newey, který v březnu nastoupil do Aston Martinu jako technický partner a zároveň se stal akcionářem týmu, nyní vede vývoj prvního vozu stájí pro pravidla F1 2026. Nová pravidla přinesou například 50 procent elektrifikace, plně udržitelné palivo a aktivní aerodynamiku, což činí jeho práci klíčovou pro budoucnost týmu.
I když je Neweyho hlavním cílem vývoj vozu AMR26, nezůstává jen v dílně. Během několika závodů sezóny 2025 se objevil přímo u tratě, aby sledoval, jak soupeři řeší aerodynamiku a nastavení svých vozů. „Adrian se pravidelně dívá na ostatní týmy na startu závodu, protože ví, že se od nich může něco naučit,“ vysvětlil Ryan McGarva, bývalý mechanik Mercedesu.
Podle McGarvy je sledování konkurence klíčové pro úspěch v moderní Formuli 1. „Dříve rozhodovala hlavně data, dnes mají týmy téměř stejné informace. Rozdíl dělají lidé a jejich schopnost data správně analyzovat,“ vysvětlil.
McGarva také zdůraznil, že nejde jen o množství dat, ale o jejich správnou interpretaci. „Je důležité poznat, kdy data nesedí, a nejednat podle nich unáhleně. Síla týmu je stejně tak v lidech jako v informacích, které mají k dispozici.
Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa a jezdec Aston Martinu, popsal spolupráci s Neweym jako výjimečnou. „Strávíte s ním čas a učíte se, jak přemýšlí a jak přistupuje k problémům. Je to velmi speciální člověk, který vyžaduje čas, než ho plně pochopíte,“ řekl Alonso PlanetF1.com během GP Nizozemska.
Alonso také zdůraznil, že Newey aktivně připravuje tým i jezdce na nadcházející výzvy. „Vysvětluje, proč jeho návrhy prospívají týmu, vozu i nám jezdcům. Ukazuje, jak přistupovat k jednotlivým částem okruhu, vysvětluje rozdíly mezi kvalifikací a závodem a snaží se předvídat situace, které nás čekají v příští sezóně. Je neuvěřitelně poučný,“ dodal Alonso.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.