Vítr tentokrát netrápil piloty v sedmém závodním víkendu natolik, aby si mohli stěžovat. Bylo otázkou, jak si povede domácí favorit a zda McLaren vystrčí drápky. Nakonec de facto zůstaly obě otázky zodpovězeny pouze napůl.
Venkovní teplota oproti včerejšku poněkud vzrostla, přesáhla 30°C, což byla jen docela malá nepříjemnost. Tentokrát se první dva týmy průběžné tabulky vydaly neprodleně na trať, ale zatímco Red Bull testoval středně tvrdé směsi, Ferrari šlo hned na měkkou. Pérez byl tím, kdo si zapsal první měřený výkon 1:17,682, ale vzápětí vystřídal na prvním místě Leclerc (1:17,808) a Sainz jr. (1:17,644), aby oba jako první sestoupili pod 1:17,0 a značně vylepšili svá maxima (Leclerc 1:16,087, Sainz jr. 1:16,067). Verstappen přes veškerou snahu a stále na žlutých pneu ztrácel téměř tři desetiny, navíc jeho poslední pokus byl značně rozevlátý.
Ostatní týmy téměř dvacet minut vyčkávaly a nemuselo se jim to vyplatit. Mercedes začal na použitých měkkých pneu, McLaren sáhl po žlutých, ale v čase 24:30 se nejdříve rozsvítilo žluté varování v sektoru 3, aby vzápětí zavlály červené vlajky. Fernando Alonso ve druhé zatáčce Rivazza chytil lehký smyk, následovaly hodiny, cesta pozadu ven z trati a náraz levým bokem do bariéry. Traťové hlídky ale pracovaly velmi rychle a efektivně - za necelých sedm minut se opět mohla začít honba za nejlepšími časy.
V té době většina týmů už nasadila červenou směs, časy se samozřejmě u těch, kteří měli předchozí výkony na tvrdších směsích lepšily, ale pořád se čekalo, co vytáhne z rukávu McLaren. Piastri napodobil svého kolegu, když mu při velmi rychlém kole nevyšel výjezd z Rivazzy a dostal se do štěrkové zóny - místo skvělého času tak zapsal pouhých 1:17,328. Pak se nad tratí rozhostilo téměř úplné ticho, které rušili pouze oba Saubery a Sargeant. Všichni ostatní si nechali poslední pokusy do závěrečné desetiminutovky.
Že se ale taková taktika nemusí vyplatit, prokázal právě závěr třetího tréninku. Pérez v čase 54:10 nezvládl průjezd Variante Alta, druhý obrubník ho vyhodil napříč tratí a Mexičan se zabořil přídí svého vozu do ochranné bariéry. Nebylo by divné, kdyby druhé červené vlajky vlály až do konce tréninku; málokdo čekal, že se povede jeho Red Bull z trati odklidit, ale ti odvedli solidní práci a za tři a půl minuty byla trať zase volná. Jenže šňůra vozů na výjezdu z boxů byla příliš dlouhá a nájezd do rychlého kola už stihli vlastně jen Norris, Leclerc, Piastri a Gasly, který posledně dva jmenované před nájezdem na cílovou rovinku notně potrápil. Už v instalačním kole obě Ferrari svedly de facto závodní duel se Strollem, jenž se odmítal vzdát své pozice. Lepší čas si připsal pouze Norris, ostatní už díky situaci na trati pokusy vzdaly. Red Bull si tak kvůli Pérezovi vlastně vůbec nevyzkoušel měkké pneu, totéž vlastně platilo o Cunodovi, jehož výsledky byly dosaženy pouze na středně tvrdé směsi.
V garážích Aston Martinu a Red Bullu tak před kvalifikací bude hodně napilno, s ohledem na povahy nehod lze říci, že u Alonsa bude té práce podstatně více.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.