Vítr tentokrát netrápil piloty v sedmém závodním víkendu natolik, aby si mohli stěžovat. Bylo otázkou, jak si povede domácí favorit a zda McLaren vystrčí drápky. Nakonec de facto zůstaly obě otázky zodpovězeny pouze napůl.
Venkovní teplota oproti včerejšku poněkud vzrostla, přesáhla 30°C, což byla jen docela malá nepříjemnost. Tentokrát se první dva týmy průběžné tabulky vydaly neprodleně na trať, ale zatímco Red Bull testoval středně tvrdé směsi, Ferrari šlo hned na měkkou. Pérez byl tím, kdo si zapsal první měřený výkon 1:17,682, ale vzápětí vystřídal na prvním místě Leclerc (1:17,808) a Sainz jr. (1:17,644), aby oba jako první sestoupili pod 1:17,0 a značně vylepšili svá maxima (Leclerc 1:16,087, Sainz jr. 1:16,067). Verstappen přes veškerou snahu a stále na žlutých pneu ztrácel téměř tři desetiny, navíc jeho poslední pokus byl značně rozevlátý.
Ostatní týmy téměř dvacet minut vyčkávaly a nemuselo se jim to vyplatit. Mercedes začal na použitých měkkých pneu, McLaren sáhl po žlutých, ale v čase 24:30 se nejdříve rozsvítilo žluté varování v sektoru 3, aby vzápětí zavlály červené vlajky. Fernando Alonso ve druhé zatáčce Rivazza chytil lehký smyk, následovaly hodiny, cesta pozadu ven z trati a náraz levým bokem do bariéry. Traťové hlídky ale pracovaly velmi rychle a efektivně - za necelých sedm minut se opět mohla začít honba za nejlepšími časy.
V té době většina týmů už nasadila červenou směs, časy se samozřejmě u těch, kteří měli předchozí výkony na tvrdších směsích lepšily, ale pořád se čekalo, co vytáhne z rukávu McLaren. Piastri napodobil svého kolegu, když mu při velmi rychlém kole nevyšel výjezd z Rivazzy a dostal se do štěrkové zóny - místo skvělého času tak zapsal pouhých 1:17,328. Pak se nad tratí rozhostilo téměř úplné ticho, které rušili pouze oba Saubery a Sargeant. Všichni ostatní si nechali poslední pokusy do závěrečné desetiminutovky.
Že se ale taková taktika nemusí vyplatit, prokázal právě závěr třetího tréninku. Pérez v čase 54:10 nezvládl průjezd Variante Alta, druhý obrubník ho vyhodil napříč tratí a Mexičan se zabořil přídí svého vozu do ochranné bariéry. Nebylo by divné, kdyby druhé červené vlajky vlály až do konce tréninku; málokdo čekal, že se povede jeho Red Bull z trati odklidit, ale ti odvedli solidní práci a za tři a půl minuty byla trať zase volná. Jenže šňůra vozů na výjezdu z boxů byla příliš dlouhá a nájezd do rychlého kola už stihli vlastně jen Norris, Leclerc, Piastri a Gasly, který posledně dva jmenované před nájezdem na cílovou rovinku notně potrápil. Už v instalačním kole obě Ferrari svedly de facto závodní duel se Strollem, jenž se odmítal vzdát své pozice. Lepší čas si připsal pouze Norris, ostatní už díky situaci na trati pokusy vzdaly. Red Bull si tak kvůli Pérezovi vlastně vůbec nevyzkoušel měkké pneu, totéž vlastně platilo o Cunodovi, jehož výsledky byly dosaženy pouze na středně tvrdé směsi.
V garážích Aston Martinu a Red Bullu tak před kvalifikací bude hodně napilno, s ohledem na povahy nehod lze říci, že u Alonsa bude té práce podstatně více.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.