Boj o postavení na startu pro první letošní sprint byl ovlivněn vrchochy počasí, což se promítlo i do konečného postavení. Drama vlastně trvalo až za cílovou vlajku, protože se přešetřovalo - nebylo radno se radovat dopředu.
Zatahující se obloha nevěstila nic dobrého, i když podmínky byly podobné jako v tréninku 20°C vzduch, 28°C trať a 34 % vlhkost vzduchu. Vítr ještě zesílil na 30,8 km/h, daleko tíživější pro stratégy byla 60 % predikace deště. Pro kvalifikaci byly nařízeny středně tvrdé pneu (Q1 a Q2) a pro poslední část nejměkčí.
Q1 - 12 minutPo 40 vteřinách se s výjimkou Red Bullu vydalo startovní pole na trať a Piastri hlásil několik kapek, ale zatím nešlo o nic dramatického. Časy se pohybovaly kolem 1:36,0 - 1:37,3. Absolutně se nevyvedla první část Cunodovi (1:42,000), ale trápil se i Sargeant. Když Red Bully vyjely, celkem bez potíží si zajistily postup (Pérez 1:36,110, Verstappen 1:36,456). Velkou díru do světa neudělali hoši od Ferrari, takže podobně jako Mercedes, McLaren a Sauber vyjeli k druhým pokusům. Do poslední chvíle to vypadalo, že se do Q2 prosmýkne Gasly, ale ohrožený Russell, nakonec o 0,222 vteřiny unikl pohromě. Maximální rozhořčení dával najevo Cunoda, jemuž se nepovedl ani druhý pokus.
Do Q2 nepostoupili: Gasly, Ocon, Albon, Cunoda, Sargeant
Q2 - 10 minutSituaci opět zkomplikovala hořící tráva na stejném místě jako v tréninku. Začátek byl i kvůli povětrnostním podmínkám odložen na 15:54 místního času, takže v boxové uličce to vypadalo jak na parkovišti supermarkatu při sezónních slevách. Bylo totiž jasné, že kdo vyjede jako první, bude mít největší naději na úspěch, protože deštík nepříjemně houstl. To se povedlo McLarenům (Piastri 1:35,853, Norris 1:36,047), ale nakonec se zdálo, že opět u Red Bullu nejlépe odhadli situaci - vyhnuli se návalu a opanovali čelo: Verstappen 1:35,606, Pérez byl o 0,175 pomalejší.
Poté už začalo pršet silněji, takže na druhé pokusy čas zkrátka nebyl. Doplatil na to především Russell, k velké radosti domácího publika, neboť do Q3 se tak protáhl místní hrdina Zhou.
Do Q3 nepostoupili: Russell, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo, Stroll
Q3 - 8 minutRozpršelo se opravdu silně, takže týmy nasadily intermediates a začátek poslední části byl opět posunut na 16:11. Záhy se ukázalo, že zkrotit vozy bude poměrně komplikované - Leclerc nezvládl výjezd ze zatáčky 2 a doklouzal až do bariéry v "trojce! - dotazoval se, jak moc má poškozený vůz. Ostatní mezitím bruslili na trati a první čas Piastriho 2:02,598 naznačoval, co se na trati dělo. Verstappen tentokrát nepotvrdil pověst mistra, protože při prvním pokusu vyjel mimo trať v T6, podruhé vycestoval v poslední zatáčce téměř k bariéře, takže se mu oba časy (2:02,995 a 2:01,684) škrtaly. Totéž postihlo v "šestce" Zhoua a Hamiltona - je téměř neuvěřitelné, že ještě oba stihli další dva pokusy.
Drama trvalo až do samého závěru, protože v posledních desítkách vteřin trať začala osychat a piloti zrychlovali. Nejdřív to vypadalo, že snítky slávy utrhne Alonso, ale Hamilton se po škrtnutém pokusu (1:59,321) dokázal zlepšit. Pak ale vystřihl skvělý čas Norris, aby záhy vedení závodu avizovalo anulaci času kvůli nedodržení traťového limitu v poslední zatáčce. Ze záznamu bylo vidět, že Lando byl opravdu po smyku všemi koly za hranou - ale posléze by čas opět započten. Otázkou je, proč se tak nepostupovalo i v případě Verstappena...
Leclerc se nakonec na trať ještě dostal a nevedl si docela špatně, ale posledním možným pokusem ho zdolal týmový kolega. Uprostřed pole zůstal i Pérez, Saubery po úvodním nadějném pokusu Bottase (2:01,442), s nímž figuroval chvíli na 2. místě, spadly do pozadí.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.