Boj o postavení na startu pro první letošní sprint byl ovlivněn vrchochy počasí, což se promítlo i do konečného postavení. Drama vlastně trvalo až za cílovou vlajku, protože se přešetřovalo - nebylo radno se radovat dopředu.
Zatahující se obloha nevěstila nic dobrého, i když podmínky byly podobné jako v tréninku 20°C vzduch, 28°C trať a 34 % vlhkost vzduchu. Vítr ještě zesílil na 30,8 km/h, daleko tíživější pro stratégy byla 60 % predikace deště. Pro kvalifikaci byly nařízeny středně tvrdé pneu (Q1 a Q2) a pro poslední část nejměkčí.
Q1 - 12 minutPo 40 vteřinách se s výjimkou Red Bullu vydalo startovní pole na trať a Piastri hlásil několik kapek, ale zatím nešlo o nic dramatického. Časy se pohybovaly kolem 1:36,0 - 1:37,3. Absolutně se nevyvedla první část Cunodovi (1:42,000), ale trápil se i Sargeant. Když Red Bully vyjely, celkem bez potíží si zajistily postup (Pérez 1:36,110, Verstappen 1:36,456). Velkou díru do světa neudělali hoši od Ferrari, takže podobně jako Mercedes, McLaren a Sauber vyjeli k druhým pokusům. Do poslední chvíle to vypadalo, že se do Q2 prosmýkne Gasly, ale ohrožený Russell, nakonec o 0,222 vteřiny unikl pohromě. Maximální rozhořčení dával najevo Cunoda, jemuž se nepovedl ani druhý pokus.
Do Q2 nepostoupili: Gasly, Ocon, Albon, Cunoda, Sargeant
Q2 - 10 minutSituaci opět zkomplikovala hořící tráva na stejném místě jako v tréninku. Začátek byl i kvůli povětrnostním podmínkám odložen na 15:54 místního času, takže v boxové uličce to vypadalo jak na parkovišti supermarkatu při sezónních slevách. Bylo totiž jasné, že kdo vyjede jako první, bude mít největší naději na úspěch, protože deštík nepříjemně houstl. To se povedlo McLarenům (Piastri 1:35,853, Norris 1:36,047), ale nakonec se zdálo, že opět u Red Bullu nejlépe odhadli situaci - vyhnuli se návalu a opanovali čelo: Verstappen 1:35,606, Pérez byl o 0,175 pomalejší.
Poté už začalo pršet silněji, takže na druhé pokusy čas zkrátka nebyl. Doplatil na to především Russell, k velké radosti domácího publika, neboť do Q3 se tak protáhl místní hrdina Zhou.
Do Q3 nepostoupili: Russell, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo, Stroll
Q3 - 8 minutRozpršelo se opravdu silně, takže týmy nasadily intermediates a začátek poslední části byl opět posunut na 16:11. Záhy se ukázalo, že zkrotit vozy bude poměrně komplikované - Leclerc nezvládl výjezd ze zatáčky 2 a doklouzal až do bariéry v "trojce! - dotazoval se, jak moc má poškozený vůz. Ostatní mezitím bruslili na trati a první čas Piastriho 2:02,598 naznačoval, co se na trati dělo. Verstappen tentokrát nepotvrdil pověst mistra, protože při prvním pokusu vyjel mimo trať v T6, podruhé vycestoval v poslední zatáčce téměř k bariéře, takže se mu oba časy (2:02,995 a 2:01,684) škrtaly. Totéž postihlo v "šestce" Zhoua a Hamiltona - je téměř neuvěřitelné, že ještě oba stihli další dva pokusy.
Drama trvalo až do samého závěru, protože v posledních desítkách vteřin trať začala osychat a piloti zrychlovali. Nejdřív to vypadalo, že snítky slávy utrhne Alonso, ale Hamilton se po škrtnutém pokusu (1:59,321) dokázal zlepšit. Pak ale vystřihl skvělý čas Norris, aby záhy vedení závodu avizovalo anulaci času kvůli nedodržení traťového limitu v poslední zatáčce. Ze záznamu bylo vidět, že Lando byl opravdu po smyku všemi koly za hranou - ale posléze by čas opět započten. Otázkou je, proč se tak nepostupovalo i v případě Verstappena...
Leclerc se nakonec na trať ještě dostal a nevedl si docela špatně, ale posledním možným pokusem ho zdolal týmový kolega. Uprostřed pole zůstal i Pérez, Saubery po úvodním nadějném pokusu Bottase (2:01,442), s nímž figuroval chvíli na 2. místě, spadly do pozadí.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.