Boj o postavení na startu pro první letošní sprint byl ovlivněn vrchochy počasí, což se promítlo i do konečného postavení. Drama vlastně trvalo až za cílovou vlajku, protože se přešetřovalo - nebylo radno se radovat dopředu.
Zatahující se obloha nevěstila nic dobrého, i když podmínky byly podobné jako v tréninku 20°C vzduch, 28°C trať a 34 % vlhkost vzduchu. Vítr ještě zesílil na 30,8 km/h, daleko tíživější pro stratégy byla 60 % predikace deště. Pro kvalifikaci byly nařízeny středně tvrdé pneu (Q1 a Q2) a pro poslední část nejměkčí.
Q1 - 12 minutPo 40 vteřinách se s výjimkou Red Bullu vydalo startovní pole na trať a Piastri hlásil několik kapek, ale zatím nešlo o nic dramatického. Časy se pohybovaly kolem 1:36,0 - 1:37,3. Absolutně se nevyvedla první část Cunodovi (1:42,000), ale trápil se i Sargeant. Když Red Bully vyjely, celkem bez potíží si zajistily postup (Pérez 1:36,110, Verstappen 1:36,456). Velkou díru do světa neudělali hoši od Ferrari, takže podobně jako Mercedes, McLaren a Sauber vyjeli k druhým pokusům. Do poslední chvíle to vypadalo, že se do Q2 prosmýkne Gasly, ale ohrožený Russell, nakonec o 0,222 vteřiny unikl pohromě. Maximální rozhořčení dával najevo Cunoda, jemuž se nepovedl ani druhý pokus.
Do Q2 nepostoupili: Gasly, Ocon, Albon, Cunoda, Sargeant
Q2 - 10 minutSituaci opět zkomplikovala hořící tráva na stejném místě jako v tréninku. Začátek byl i kvůli povětrnostním podmínkám odložen na 15:54 místního času, takže v boxové uličce to vypadalo jak na parkovišti supermarkatu při sezónních slevách. Bylo totiž jasné, že kdo vyjede jako první, bude mít největší naději na úspěch, protože deštík nepříjemně houstl. To se povedlo McLarenům (Piastri 1:35,853, Norris 1:36,047), ale nakonec se zdálo, že opět u Red Bullu nejlépe odhadli situaci - vyhnuli se návalu a opanovali čelo: Verstappen 1:35,606, Pérez byl o 0,175 pomalejší.
Poté už začalo pršet silněji, takže na druhé pokusy čas zkrátka nebyl. Doplatil na to především Russell, k velké radosti domácího publika, neboť do Q3 se tak protáhl místní hrdina Zhou.
Do Q3 nepostoupili: Russell, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo, Stroll
Q3 - 8 minutRozpršelo se opravdu silně, takže týmy nasadily intermediates a začátek poslední části byl opět posunut na 16:11. Záhy se ukázalo, že zkrotit vozy bude poměrně komplikované - Leclerc nezvládl výjezd ze zatáčky 2 a doklouzal až do bariéry v "trojce! - dotazoval se, jak moc má poškozený vůz. Ostatní mezitím bruslili na trati a první čas Piastriho 2:02,598 naznačoval, co se na trati dělo. Verstappen tentokrát nepotvrdil pověst mistra, protože při prvním pokusu vyjel mimo trať v T6, podruhé vycestoval v poslední zatáčce téměř k bariéře, takže se mu oba časy (2:02,995 a 2:01,684) škrtaly. Totéž postihlo v "šestce" Zhoua a Hamiltona - je téměř neuvěřitelné, že ještě oba stihli další dva pokusy.
Drama trvalo až do samého závěru, protože v posledních desítkách vteřin trať začala osychat a piloti zrychlovali. Nejdřív to vypadalo, že snítky slávy utrhne Alonso, ale Hamilton se po škrtnutém pokusu (1:59,321) dokázal zlepšit. Pak ale vystřihl skvělý čas Norris, aby záhy vedení závodu avizovalo anulaci času kvůli nedodržení traťového limitu v poslední zatáčce. Ze záznamu bylo vidět, že Lando byl opravdu po smyku všemi koly za hranou - ale posléze by čas opět započten. Otázkou je, proč se tak nepostupovalo i v případě Verstappena...
Leclerc se nakonec na trať ještě dostal a nevedl si docela špatně, ale posledním možným pokusem ho zdolal týmový kolega. Uprostřed pole zůstal i Pérez, Saubery po úvodním nadějném pokusu Bottase (2:01,442), s nímž figuroval chvíli na 2. místě, spadly do pozadí.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.