Boj o postavení na startu pro první letošní sprint byl ovlivněn vrchochy počasí, což se promítlo i do konečného postavení. Drama vlastně trvalo až za cílovou vlajku, protože se přešetřovalo - nebylo radno se radovat dopředu.
Zatahující se obloha nevěstila nic dobrého, i když podmínky byly podobné jako v tréninku 20°C vzduch, 28°C trať a 34 % vlhkost vzduchu. Vítr ještě zesílil na 30,8 km/h, daleko tíživější pro stratégy byla 60 % predikace deště. Pro kvalifikaci byly nařízeny středně tvrdé pneu (Q1 a Q2) a pro poslední část nejměkčí.
Q1 - 12 minutPo 40 vteřinách se s výjimkou Red Bullu vydalo startovní pole na trať a Piastri hlásil několik kapek, ale zatím nešlo o nic dramatického. Časy se pohybovaly kolem 1:36,0 - 1:37,3. Absolutně se nevyvedla první část Cunodovi (1:42,000), ale trápil se i Sargeant. Když Red Bully vyjely, celkem bez potíží si zajistily postup (Pérez 1:36,110, Verstappen 1:36,456). Velkou díru do světa neudělali hoši od Ferrari, takže podobně jako Mercedes, McLaren a Sauber vyjeli k druhým pokusům. Do poslední chvíle to vypadalo, že se do Q2 prosmýkne Gasly, ale ohrožený Russell, nakonec o 0,222 vteřiny unikl pohromě. Maximální rozhořčení dával najevo Cunoda, jemuž se nepovedl ani druhý pokus.
Do Q2 nepostoupili: Gasly, Ocon, Albon, Cunoda, Sargeant
Q2 - 10 minutSituaci opět zkomplikovala hořící tráva na stejném místě jako v tréninku. Začátek byl i kvůli povětrnostním podmínkám odložen na 15:54 místního času, takže v boxové uličce to vypadalo jak na parkovišti supermarkatu při sezónních slevách. Bylo totiž jasné, že kdo vyjede jako první, bude mít největší naději na úspěch, protože deštík nepříjemně houstl. To se povedlo McLarenům (Piastri 1:35,853, Norris 1:36,047), ale nakonec se zdálo, že opět u Red Bullu nejlépe odhadli situaci - vyhnuli se návalu a opanovali čelo: Verstappen 1:35,606, Pérez byl o 0,175 pomalejší.
Poté už začalo pršet silněji, takže na druhé pokusy čas zkrátka nebyl. Doplatil na to především Russell, k velké radosti domácího publika, neboť do Q3 se tak protáhl místní hrdina Zhou.
Do Q3 nepostoupili: Russell, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo, Stroll
Q3 - 8 minutRozpršelo se opravdu silně, takže týmy nasadily intermediates a začátek poslední části byl opět posunut na 16:11. Záhy se ukázalo, že zkrotit vozy bude poměrně komplikované - Leclerc nezvládl výjezd ze zatáčky 2 a doklouzal až do bariéry v "trojce! - dotazoval se, jak moc má poškozený vůz. Ostatní mezitím bruslili na trati a první čas Piastriho 2:02,598 naznačoval, co se na trati dělo. Verstappen tentokrát nepotvrdil pověst mistra, protože při prvním pokusu vyjel mimo trať v T6, podruhé vycestoval v poslední zatáčce téměř k bariéře, takže se mu oba časy (2:02,995 a 2:01,684) škrtaly. Totéž postihlo v "šestce" Zhoua a Hamiltona - je téměř neuvěřitelné, že ještě oba stihli další dva pokusy.
Drama trvalo až do samého závěru, protože v posledních desítkách vteřin trať začala osychat a piloti zrychlovali. Nejdřív to vypadalo, že snítky slávy utrhne Alonso, ale Hamilton se po škrtnutém pokusu (1:59,321) dokázal zlepšit. Pak ale vystřihl skvělý čas Norris, aby záhy vedení závodu avizovalo anulaci času kvůli nedodržení traťového limitu v poslední zatáčce. Ze záznamu bylo vidět, že Lando byl opravdu po smyku všemi koly za hranou - ale posléze by čas opět započten. Otázkou je, proč se tak nepostupovalo i v případě Verstappena...
Leclerc se nakonec na trať ještě dostal a nevedl si docela špatně, ale posledním možným pokusem ho zdolal týmový kolega. Uprostřed pole zůstal i Pérez, Saubery po úvodním nadějném pokusu Bottase (2:01,442), s nímž figuroval chvíli na 2. místě, spadly do pozadí.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.