Mexičané byli naladěni jednoznačně na triumf domácího miláčka. Skandování »Checo, Checo« se neslo nad okruhem a nebylo diváka fandícího domácímu matadorovi, jenž by o jeho úspěch pochyboval. Jenže přání se obvykle neplní tak, jak bychom si představovali.
Za pěkného počasí se vozy seřadily na startu téměř výlučně na středně tvrdé směsi - pouze Norris ve snaze eliminovat kvalifikační neúspěch nasadil nejměkčí směs a dvojice Albon a Ocon zvolili nejtvrdší. Stejně jako v USA se Lance Stroll vydal do závodu zcela poslední z boxové uličky.
Verstappenův odhad vyšel prakticky na jedničku - přespurtoval z třetího místa obě Ferrari, ale Leclerc se udržel po jeho levém boku. Naopak velmi optimisticky se ještě blíže levému okraji trati probojovával Pérez. Před zatáčkou 1 ale bylo zřejmé, že nebude mít dost místa: vedle něj byli zmínění Verstappen a Leclerc a ač Monačan šel tvrdě na brzdy, monopost na konci dlouhé rovinky na pětníku zastavit nelze. Sergio přelétl přes Charlesovo levé přední kolo do únikové zóny s evidentně poškozeným pravým bokem, pilot Ferrari přišel o levý winglet předního křídla. Checo sice dojel do boxů, mechanici vyměnili pneumatiky, ale poté bylo evidentní, že domácí hvězda je mimo hru.
Leclercovi poškozená část spoileru upadla ve 4. kole, protože ležela v zatáčce 1 a mohla se stát nebezpečnou, v následujícím okruhu na chvíli přišel ke slovu režim VSC. Pak už se situace poněkud zklidnila. V těchto fázích se Hamilton přiblížil Ricciardovi a dokázal ho v 11. kole překonat, poté se zavěsil za Sainze jr., ale i přes využití DRS nedokázal najít na Španěla recept. Ke slovu tak přišly zastávky v boxech - Verstappen stavěl v 22. kole a vyjel na trať na sedmé pozici, záhy se ovšem vrátil do špice startovního pole - přes Russella (22. kolo), Piastriho (23.), Ricciarda (25.) a konečně Sainze jr. (29.). Leclerc mu ve 32. kole uhnul do boxů, ovšem záhy nad tratí zavlály červené vlajky.
Kevin Magnussen na konci 32. kola přetáhl poslední zatáčku a dost možná si poškodil zadní zavěšení, protože ve 33. kole při nájezdu do zatáčky 8 jeho Haas naprosto nečekaně ustřelil doleva a zabořil se do bariéry - podle záběrů mohl být příčinou zborcený levý závěs zadního kola. Bariéra byla značně poškozená, Magnussen vylezl bez potíží, jen trochu třepal pravou rukou. Startovní pole se seřadilo ve startovní uličce, kde proběhlo několik výměn pneumatik a po 23 minutách (ve 22:13 našeho času) byl avizován restart z pevných pozic. Pořadí bylo následující: Verstappen, Leclerc, Hamilton, Sainz jr., Ricciardo, Piastri, Russell, Cunoda, Hülkenberg, Norris, Gasly, Albon, Zhou, Ocon, Sargeant, Bottas, Stroll a Alonso. Pneumatikový poker byl rozehrán asi půl na půl: Hamilton, Piastri, Russell, Hülkenberg, Norris, Albon, Ocon a Sargeant nasadili středně tvrdou směs, ovšem pouze Hülkenberg, Ocon a Sargeant měli zcela nové pneumatiky, ostatní se museli spokojit spoužitými.
Po restartu se závod začal počítat 36. kolem a Verstappen nenechal nikoho na pochybách, že hodlá závodu dominovat. Hamilton čtyři kola naháněl Leclerca a nakonec se před něj na konci rovinky ve 40. kole dostal. Jestliže boxová zídka Ferrari Charlese uklidňovala, že zhruba od 50. kola začnou žluté pneu Hamiltona (v tomto kole na nich měl mít najeto 24 kol) odcházet - a Lewis jako vždy kvílel, že to byla špatná volba, bude to komplikovaný stint a kdo ví, jestli dojedou do cíle - nakonec se predikce nenaplnila: Hamilton na Leclerca najel devět vteřin.
Další tvrdý souboj sváděli Sainz jr. a Russell. Carlos se srdnatě bránil a po osmi kolech (od 50. kola) už Russell neměl výhodu DRS. Na rozdíl od Hamiltona jeho pneumatiky opravdu ztrácely na kvalitě a nakonec ztratil svou pozici ve prospěch famózního Norrise. A to ještě poslední dvě kola musel čelit útokům Ricciarda, kterého ve 36. kole hned po restartu předjel.
Norris zajel jeden z nejlepších závodů, přitom se mu příliš nedařilo. Po startu bylo zjevné, že sázka na nejměkčí směs nebyla dobrá, proto zamířil už ve 12. kole do boxů pro nejtvrdší pneumatiky, ale v podstatě pořád bojoval jenom v druhé desítce. Restart se mu navíc vůbec nepovedl a propadl se opět na 14. pozici, ale pak zařadil stíhací mód a soupeři se nestačili divit. Jeho závodní oběti si do deníčku zapisoval následovně: Gasly (45. kolo), Ocon (46.) Hülkenberg (47.), Albon (49.). V 56. kole tým vyzval Piastriho, aby Landa pustil dopředu. Následovaly dvě excelentní ukázky Norrisova umění, když v zatáčce 5 nejdřív vymíchal Ricciarda (60.) a poté stejně bravurně Russella (67.).
Ricciardo odjel maximum a výsledek je určitě pro AlphaTauri příjemným bodovým přínosem. Cunoda měl také na velmi dobré umístění, ovšem jeho osudem se stal Piastri - po několika kolech útoků a ťukanci kolo na kolo ve druhé zatáčce 48. kola zkusil v následujícím okruhu štěstí ve stejném místě jako po startu Pérez a dopadl podobně, jen nemusel svůj vůz odstavit. Komisaři dokonce kolizi prověřovala, ale neměla potřebu zasahovat.
Naději na body dlouho držel Nico Hülkenberg, svádějící tvrdý duel s Oconem. Nakonec spásný bod neobhájil. Dobře si vedl i Albon, jenž se dokázal přes Hülkenberga při restartu dostat a poodjet, takže kromě skvělého Norrise uhájil další důležité body. Do souboje s oběma vozy Alpine se zapojil i Bottas, ale ten doplatil na přílišný optimismus Strolla v 67. kole na stadionu - byla z toho další kolize, po níž Kanaďan završil černý den Aston Martinu.
Verstappen v naprostém klidu vyhrál rekordní šestnáctý závod v jedné sezóně a nejspíš ho ani nemuselo mrzet, že mu nejrychlejší kolo v posledním okruhu uzmul Hamilton. Zato Pérez, třebaže několikrát mával v průběhu závodu divákům, asi další pochvalu od dr. Marka nedostane. Ještě nám zpravodajská povinnost velí zmínit, že po závodě měl být vyšetřován Charles Leclerc z důvodu nebezpečné jízdy s poškozeným spoilerem v prvních čtyřech kolech. Takže výsledky považujme zatím za prozatímní.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.