Mexičané byli naladěni jednoznačně na triumf domácího miláčka. Skandování »Checo, Checo« se neslo nad okruhem a nebylo diváka fandícího domácímu matadorovi, jenž by o jeho úspěch pochyboval. Jenže přání se obvykle neplní tak, jak bychom si představovali.
Za pěkného počasí se vozy seřadily na startu téměř výlučně na středně tvrdé směsi - pouze Norris ve snaze eliminovat kvalifikační neúspěch nasadil nejměkčí směs a dvojice Albon a Ocon zvolili nejtvrdší. Stejně jako v USA se Lance Stroll vydal do závodu zcela poslední z boxové uličky.
Verstappenův odhad vyšel prakticky na jedničku - přespurtoval z třetího místa obě Ferrari, ale Leclerc se udržel po jeho levém boku. Naopak velmi optimisticky se ještě blíže levému okraji trati probojovával Pérez. Před zatáčkou 1 ale bylo zřejmé, že nebude mít dost místa: vedle něj byli zmínění Verstappen a Leclerc a ač Monačan šel tvrdě na brzdy, monopost na konci dlouhé rovinky na pětníku zastavit nelze. Sergio přelétl přes Charlesovo levé přední kolo do únikové zóny s evidentně poškozeným pravým bokem, pilot Ferrari přišel o levý winglet předního křídla. Checo sice dojel do boxů, mechanici vyměnili pneumatiky, ale poté bylo evidentní, že domácí hvězda je mimo hru.
Leclercovi poškozená část spoileru upadla ve 4. kole, protože ležela v zatáčce 1 a mohla se stát nebezpečnou, v následujícím okruhu na chvíli přišel ke slovu režim VSC. Pak už se situace poněkud zklidnila. V těchto fázích se Hamilton přiblížil Ricciardovi a dokázal ho v 11. kole překonat, poté se zavěsil za Sainze jr., ale i přes využití DRS nedokázal najít na Španěla recept. Ke slovu tak přišly zastávky v boxech - Verstappen stavěl v 22. kole a vyjel na trať na sedmé pozici, záhy se ovšem vrátil do špice startovního pole - přes Russella (22. kolo), Piastriho (23.), Ricciarda (25.) a konečně Sainze jr. (29.). Leclerc mu ve 32. kole uhnul do boxů, ovšem záhy nad tratí zavlály červené vlajky.
Kevin Magnussen na konci 32. kola přetáhl poslední zatáčku a dost možná si poškodil zadní zavěšení, protože ve 33. kole při nájezdu do zatáčky 8 jeho Haas naprosto nečekaně ustřelil doleva a zabořil se do bariéry - podle záběrů mohl být příčinou zborcený levý závěs zadního kola. Bariéra byla značně poškozená, Magnussen vylezl bez potíží, jen trochu třepal pravou rukou. Startovní pole se seřadilo ve startovní uličce, kde proběhlo několik výměn pneumatik a po 23 minutách (ve 22:13 našeho času) byl avizován restart z pevných pozic. Pořadí bylo následující: Verstappen, Leclerc, Hamilton, Sainz jr., Ricciardo, Piastri, Russell, Cunoda, Hülkenberg, Norris, Gasly, Albon, Zhou, Ocon, Sargeant, Bottas, Stroll a Alonso. Pneumatikový poker byl rozehrán asi půl na půl: Hamilton, Piastri, Russell, Hülkenberg, Norris, Albon, Ocon a Sargeant nasadili středně tvrdou směs, ovšem pouze Hülkenberg, Ocon a Sargeant měli zcela nové pneumatiky, ostatní se museli spokojit spoužitými.
Po restartu se závod začal počítat 36. kolem a Verstappen nenechal nikoho na pochybách, že hodlá závodu dominovat. Hamilton čtyři kola naháněl Leclerca a nakonec se před něj na konci rovinky ve 40. kole dostal. Jestliže boxová zídka Ferrari Charlese uklidňovala, že zhruba od 50. kola začnou žluté pneu Hamiltona (v tomto kole na nich měl mít najeto 24 kol) odcházet - a Lewis jako vždy kvílel, že to byla špatná volba, bude to komplikovaný stint a kdo ví, jestli dojedou do cíle - nakonec se predikce nenaplnila: Hamilton na Leclerca najel devět vteřin.
Další tvrdý souboj sváděli Sainz jr. a Russell. Carlos se srdnatě bránil a po osmi kolech (od 50. kola) už Russell neměl výhodu DRS. Na rozdíl od Hamiltona jeho pneumatiky opravdu ztrácely na kvalitě a nakonec ztratil svou pozici ve prospěch famózního Norrise. A to ještě poslední dvě kola musel čelit útokům Ricciarda, kterého ve 36. kole hned po restartu předjel.
Norris zajel jeden z nejlepších závodů, přitom se mu příliš nedařilo. Po startu bylo zjevné, že sázka na nejměkčí směs nebyla dobrá, proto zamířil už ve 12. kole do boxů pro nejtvrdší pneumatiky, ale v podstatě pořád bojoval jenom v druhé desítce. Restart se mu navíc vůbec nepovedl a propadl se opět na 14. pozici, ale pak zařadil stíhací mód a soupeři se nestačili divit. Jeho závodní oběti si do deníčku zapisoval následovně: Gasly (45. kolo), Ocon (46.) Hülkenberg (47.), Albon (49.). V 56. kole tým vyzval Piastriho, aby Landa pustil dopředu. Následovaly dvě excelentní ukázky Norrisova umění, když v zatáčce 5 nejdřív vymíchal Ricciarda (60.) a poté stejně bravurně Russella (67.).
Ricciardo odjel maximum a výsledek je určitě pro AlphaTauri příjemným bodovým přínosem. Cunoda měl také na velmi dobré umístění, ovšem jeho osudem se stal Piastri - po několika kolech útoků a ťukanci kolo na kolo ve druhé zatáčce 48. kola zkusil v následujícím okruhu štěstí ve stejném místě jako po startu Pérez a dopadl podobně, jen nemusel svůj vůz odstavit. Komisaři dokonce kolizi prověřovala, ale neměla potřebu zasahovat.
Naději na body dlouho držel Nico Hülkenberg, svádějící tvrdý duel s Oconem. Nakonec spásný bod neobhájil. Dobře si vedl i Albon, jenž se dokázal přes Hülkenberga při restartu dostat a poodjet, takže kromě skvělého Norrise uhájil další důležité body. Do souboje s oběma vozy Alpine se zapojil i Bottas, ale ten doplatil na přílišný optimismus Strolla v 67. kole na stadionu - byla z toho další kolize, po níž Kanaďan završil černý den Aston Martinu.
Verstappen v naprostém klidu vyhrál rekordní šestnáctý závod v jedné sezóně a nejspíš ho ani nemuselo mrzet, že mu nejrychlejší kolo v posledním okruhu uzmul Hamilton. Zato Pérez, třebaže několikrát mával v průběhu závodu divákům, asi další pochvalu od dr. Marka nedostane. Ještě nám zpravodajská povinnost velí zmínit, že po závodě měl být vyšetřován Charles Leclerc z důvodu nebezpečné jízdy s poškozeným spoilerem v prvních čtyřech kolech. Takže výsledky považujme zatím za prozatímní.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.