Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Bernie Ecclestone znovu otevřel diskuzi o možném preferování Landa Norrise v McLarenu, tentokrát s ohledem na marketing. Podle něj je pro tým lepší, aby se mistrem světa stal Norris, zatímco Oscar Piastri je prý frustrovaný a unavený z interních „papaya pravidel“, která určují, jak spolu jezdci soupeří na trati.
Po vítězství George Russella v Nizozemsku se Piastri stal jasným favoritem šampionátu s náskokem 34 bodů. Jeho forma se však od té doby zhoršila, což vyvrcholilo v Mexiku, kde Australan dojel pátý a Norris zvítězil.
Ecclestone naznačil, že McLaren mohl Piastri nepatrně znevýhodnit ve prospěch Norrise. „Tým preferuje anglického jezdce, protože má větší hvězdný potenciál, lepší kamerovou přítomnost a větší mediální dopad, což je pro McLaren výhodné,“ uvedl bývalý šéf Formule 1.
V McLarenu platí tzv. „papaya rules“, která mají zajistit tvrdé, ale férové souboje mezi jezdci. Přesto někteří, včetně Bernieho Ecclestonea, vnímají, že tým preferuje Landa Norrise, zatímco Oscar Piastri je prý frustrovaný a unavený z těchto interních omezení.
Podle Ecclestona je tlak na mladého Australana obrovský a ztráta snadného vítězství jej zneklidňuje. „Piastri je frustrovaný, že už nemůže snadno vyhrávat a že Norris je zjevně preferován v týmu,“ dodal.
Odborníci ale upozorňují, že situace je složitější. McLaren se snaží udržet rovnováhu mezi oběma jezdci a nikoho neupřednostňovat, protože rozdíl mezi nimi je pouhý jeden bod. Jakékoli otevřené zvýhodnění by mohlo poškodit tým a dát Maxovi Verstappenovi šanci zasáhnout.
Se čtyřmi závody do konce sezony se boj o titul proměnil v třístranný souboj. Piastri se snaží najít formu, Norris musí potvrdit výkony jako v Mexiku a Verstappen čeká na chybu soupeřů.
McLaren proto nemá prostor pro zjevné upřednostňování. Jakákoli preference jednoho z jezdců by mohla zkomplikovat souboje na trati a otevřít cestu Verstappenovi. Boj o titul F1 2025 tak slibuje napínavý a nevyzpytatelný závěr sezony.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.