Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Po dvou náročných závodech po boku Maxe Verstappena v Red Bullu se Liam Lawson vrátil do týmu Racing Bulls, kde jeho výkony začínají odpovídat jeho skutečnému potenciálu. Jeho budoucnost v rámci stáje Red Bull pro příští sezónu zatím není jistá, ale Lawson považuje proces „pozastavení“ svého umístění v týmu za běžnou záležitost.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane uvedl, že není jasné, zda si Lawson své místo udrží, protože se spekuluje o možném postupu Arvida Lindblada z Formule 2 do Formule 1. „Liam, Yuki Tsunoda i Isack Hadjar musí počkat, až se vyjasní jejich budoucnost. Novozélanďanova forma se ale v průběhu sezóny výrazně zlepšila. Částečně je to díky tomu, že nyní jezdí s vozem, který se snáze ovládá než Red Bull RB21,“ řekl Permane.
Na dotaz, zda Lawson po krátkém působení v Red Bullu znovu našel svou formu, Permane reagoval: „Možná. Ale víme, že s tímto vozem jsme dosáhli důležitého cíle, a tím je snadná ovladatelnost. Nechci zlehčovat práci inženýrů, ale přesně víme, jak z auta dostat maximum. Loni jsme v takové situaci nebyli, ale dnes můžeme vůz nastavit tak, aby jezdcům dodal sebevědomí a zároveň zajistil vysoký výkon díky správnému aerodynamickému zatížení.“
Permane upozornil, že Lawson čelil v týmu tvrdé konkurenci a potřeboval čas, než našel správné tempo. „Trvalo mu čtyři až pět závodů, než si získal jistotu s vozem, který předtím nikdy neřídil. Navíc soupeřil s týmovým kolegou, který má všechny předpoklady stát se nejlepším nováčkem sezony,“ vysvětlil.
Šéf týmu také vyzdvihl Lawsonův výkon na Velké ceně Ázerbájdžánu jako důkaz jeho talentu. „Věřím, že Liam má výjimečný talent. Tvrdě pracoval s inženýry i celým týmem a dosáhl svého maxima v kvalifikaci v Baku, kde skončil třetí v náročných deštivých podmínkách. Následující den to potvrdil vynikajícím pátým místem v závodě,“ řekl Permane.
Permane připomněl, že návrat do Racing Bulls nebyl pro Lawsona jednoduchý. „Bylo to pro něj šokující. Opustil Red Bull po pouhých dvou závodech a hned usedl do auta, se kterým neměl žádné zkušenosti, a měl s ním absolvovat zbytek sezony. Přesto tuto náročnou situaci zvládá výborně a postupně si buduje důvěru s vozem,“ dodal.
Nakonec Permane zopakoval, že tým i nadále podporuje Lawsonovu ambici stát se mistrem světa. „Společně pracujeme na tom, aby sen o mistrovském titulu zůstal dosažitelný. Liam prokazuje talent i odhodlání a my mu chceme pomoci naplnit jeho potenciál,“ uzavřel.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.