Nařízení FIA o povinné výměně pneumatik po určitém počtu kol sice nezpůsobilo fiasko jako v GP USA 2005, kdy se na start postavilo pouhých šest vozů, ale závod se tak změnil v počtářskou záležitost. Sice se předjíždělo, ale jen v duchu počtu odjetých kol.
Myšlenky na strategii byly de facto ve psí - použitá sada mohla mít najeto dohromady maximálně 18 kol, takže některé pneumatiky s nájezdem kolem 15 či 16 kol z dřívějška nemělo vůbec smysl používat. Nešlo tedy až tak o to, kdy piloti do boxů zamíří - to bylo v podstatě dáno počtem najetých kol, stratégové spíš měli na starosti poskládat využití jednotlivých směsí, aby piloti v daných stintech příliš neztráceli.
Po zkušenostech ze včerejšího sprintu se pro nejměkčí směs rozhodli pouze Hamilton, Bottas, Lawson a Magnussen. Lewis evidentně po vzoru Ferrari doufal v dobrý odpich a zisk nějaké pozice. Několik desítek metrů po startu jeho záměr vycházel, dostal se na úroveň Russella, ale v závěru zatáčky 1 příliš nedočkavě zamířil do středu dráhy a zadním pravým kolem trefil levé přední svého kolegy. Vůz s číslem 44 skončil mimo trať, George se propadl až na chvost pole a hlásil poškození, které ale nemohlo být nijak zásadní, protože se po výměně pneumatik zařadil na konec startovního pole.
V závěru působení safety caru na trati ještě Bottas, Magnussen, Stroll a Lawson vyměnili pneumatiky (první tři žlutou, poslední bílou směs). Restart v nájezdu do 5. kola se odehrál v tomto pořadí: Verstappen, Piastri, Alonso, Leclerc, Ocon, Norris, Gasly, Cunoda, Bottas, Hülkenberg, Albon, Sargeant, Pérez, Zhou, Russell, Bottas, Magnussen, Lawson a Stroll. Popisovat předjíždění či jednotlivé zastávky v boxech by bylo pouhým statistickým výpočtem. Tím se pořadí neustále promílalo a některé překvapivé pozice pro outsidery, jako například Albonovo jednokolové vedení nebo Bottassovo třetí místo, bylo jen důsledkem různých pit-stopů. Ve své podstatě si Vestappen uhájil bez potíží vedení (s onou výjimkou u Albona), jeho mechanici zaváhali jen při poslední zastávce, kdy jim nešlo sejmout bez potíží levé přední kolo, ale ani zastávka o délce 4,1 vteřiny Maxovo vítězství neohrozila.
McLareny po propadu Russella vlastně měly cestu na stupně vítězů umetenou. Norris se velmi rychle prokousal dopředu a v závěru závodu "oranžoví" vlastně jenom řešili, zda jim boxová zídka dovolí si to o stříbrný a bronzový stupínek na trati - záhy byli důrazně uklidněni. Přetahovali se tak jenom o nejrychlejší kola, aby nakonec neuspěl ani jeden. To však jejich výkon nijak nesnižuje.
Russell po stíhačce z chvostu pole dokázal získávat ztracené pozice. Předjel možná nejvíc soupeřů, ale jeho tým už vycítil, že na "bednu" to stačit nebude. Což se nakonec potvrdilo - závěrečný stint na nejměkčí směsi George k McLarenům nepřiblížil, naopak ho nějakou chvíli úspěšně dojížděl Leclerc. Nakonec se frustrace ze sprintu, kdy Russell na použití červených pneu nadával, neopakovala. Monačan hájil barvy Ferrari sám, Sainz jr. do závodu vůbec neodstartoval kvůli problémům s palivovým systémem, a i když se nedopustil žádné chyby, stejně tak mechanici, na lepší umístění rozhodně neměl. Russell navíc během 50. kola divně cvičil rukama nad volantem, ale není vyloučeno, že šlo o nějakou drobnou závadu na komunikaci nebo mírnou křeč - žádné potíže nehlásil.
A i jeho pozici mu značně usnadil Fernando Alonso, jenž ve 33. kole nezvládl zatáčku 2 a vycestoval mimo trať. Navíc se na ni právě před Leclerca vrátil stylem, který komisaři ohodnotili pěti trestnými vteřinami. Pořád ale Fernando dopadl lépe než jeho kolega - Lance bojoval nejen se soupeři, ale především s traťovými limity, za něž byl dvakrát časově potrestán. Deset vteřin jako on dostal i Pierre Gasly a pro oba to znamenalo rezignaci na bodové posty. Dalším potrestaným byl Nico Hülkenberg, jehož prohřešek byl ztrátou koncentrace. Nico totiž na startu zaujal opuštěnou pozici po Sainzovi jr. a tím získal neoprávněnou výhodu - deset vteřin solidně jedoucího Němce poslalo do boje o poslední příčky.
Zapomenout na Katar bude chtít i Pérez. Nejenže nebyl dostatečně rychlý, ale i on si dvakrát rozhněval traťové komisaře a fasoval pětivteřinové tresty. Dokonce se dočkal káravého napomenutí ze strany týmu, že si takhle zbytečně zabíjí závod. Jednou se prohřešil Albon a jemu deset vteřin navíc také zhatilo možnost připsat si další překvapivé body. Jeho kolega Sargeant měl tentokrát potíže jiného rázu, stěžoval si na vyčerpání a ve 40. kole byl fyzicky natolik na dně, že ho tým raději povolal do boxů, kde ho museli mechanici z vozu doslova vytáhnout. Jak uvedl tým, důvodem byla dehytratace a příznaky nastupující chřipky.
Radost určitě panovala u Alfy Romeo, protože se podařil dobrý výsledek v případě obou pilotů. Zhou sice musel čtyři kola před cílem vyklidit skvělou šestou pozici, ale dokázal se vrátit do boje o desátou příčku a do značné míry mu pomohly i tresty soupeřů. Bottas odvedl zralý výkon a přestože se vyšplhal díky různým zastávkám až na třetí místo, nakonec mu rozhodně bodovaná příčka udělala radost.
Mistr světa je znám, vítěz Poháru konstruktérů také, takže nás už čekají jen boje o umístění. Ve světle posledních výsledků se zdá, že Mercedes a Ferrari nemohou hledět jen na sebe, nýbrž i pohlížet přes rameno, kdo se k nim blíží zezadu.
Je otázkou, zda takto pojatý závod byl dostatečně atraktivní. Na první pohled tu strategie nedostala příliš prostoru, protikladem může být názor, že se na trati něco děje. Názor nechť si divák učiní sám.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.