Ačkoliv titulek nevypadá příliš logicky, pak vězte, že zástupci Albionu mají na stupních vítězů dva a v bodované desítce všechny své piloty. Přispěl k tomu nejen vynikající výkon, ale také safety car, který odkroužil na trati poctivých šest kol.
Start britského závodu přivítal ve startovním poli tři kované (Hamilton, Norris a Russell) plus jednoho poloBrita (Albon). Ti se seřadili k závodu pod oblohou sem tam hrozící mráčkem, ale nakonec se kvalifikační divočina neopakovala. Sice v průběhu pár kapek spadlo, ale bez jakéhokoli vlivu - teplota zůstala podobná jako včera (20°C) a také vítr vanul poměrně hodně silný, až 35 km/h.
Pirelli přivezlo na bývalé vojenské letiště inovované pneumatiky o tvrdosti v rozsahu C1-C3: dvě třetiny pole vsadily na středně tvrdou směs, pouze Russell, Ocon, Cunoda a de Vries si vybrali nejměkčí a dvojice Bottas s Hülkenbergem zcela opačný pól - bíle označené pneumatiky.
Na startu Norris skvělou reakci zaskočil Verstappena (tomu se navíc start zrovna nepovedl), dalším dramatem byl výlet Hamiltona mimo trať, ale velkorysé betonové plochy mu umožnily návrat na dráhu. Lando dokázal pět kol bránit svou pozici, potom ale věci dostaly obvyklý spád, Max ještě před Brooklands s využitím DRS převzal vedení a přes některé výhrady vůči větru bez potíží navyšoval svůj náskok. Norris s Piastrim hlídali pódiové pozice, Leclerc sváděl tvrdý duel s Russellem, přičemž oba jeli na rozdílných pneumatikách. Pořadí se poté stabilizovalo, rozdíly přesáhly většinou odstup potřebný pro použití DRS, takže se čekalo, jak s pořadím zamíchají pit-stopy. Z nejužší špičky stavěl první Leclerc (19. kolo) a nazul tvrdou směs, ale další soupeři si dávali na čas - následoval ho až týmový kolega Sainz jr. (27.) a dostal rovněž nejtvrdší, poté se k zastávce odhodlal i Russell, jehož měkké pneumatiky zvládly dvě kvalifikační a 29 závodních kol. Jeho snahu lehce devalvovali mechanici, kterým se nepodařilo zvládnout perfektně výměnu předních kol, takže George ztratil v depu 1,2 vteřiny proti oběma Ferrari. V témže kole jako on (29.) zastavil i Pérez, o kolo později Piastri přezouval rovněž na bíle označené pneumatiky.
Russell si obdivuhodným manévrem v Liffield podal Leclerca (31.), ale kolo nato bylo všechno opět pořádně zamotané - na Hangar straight prakticky přesně pod přemostěním vypověděl Magnussenovu Haasu službu motor, plameny naštěstí byly záhy zažehnány. Chvilkový režim virtuálního safety caru nahradil vzápětí skutečný - takže čtveřice Verstappen, Norris, Hamilton a Alonso logicky stavěla v boxech. Ještě pod režimem VSC se do boxů dostavili Albon a Leclerc - pilot Williamsu zvolil měkké, Charles se vrátil na středně tvrdé. Na konci boxové uličky Alex vyrazil přímo do cesty Charlese, ale podobné manévry se posuzují tresty pouze v případě, že by mohly prospět komukoli jinému, než určitým pilotům - komisaři incident buď nezaregistrovali nebo ani nechtěli.
Bernd Mayländer si užíval jízdu po okruhu až do konce 36. kola - za ním se pole seřadilo následovně: Verstappen, Norris, Hamilton, Piastri, Russell, Alonso, Sainz jr., Pérez, Albon, Leclerc, Gasly, Stroll, Sargeant, Bottas, Cunoda, de Vries, Zhou a Hülkenberg. Restart zvládl Verstappen bez potíží, zatímco Norris musel očekávat na tvrdých pneu razantní útok Hamiltona na červených, ovšem použitých pláštích. Nejblíže posunu na druhou příčku byl Lewis ve 40. kole, kdy v zatáčce Liffield zkusil zdolat soupeře venkem, ale Norris se ubránil a na následující staré cílové rovince definitivně obhájil svou pozici. Adaptované mclareny jely jak o život, Hamilton později snahu vzdal, i Russell se podivoval, že oba oranžovostříbrné vozy na tvrdých pneumatikách mají úžasné tempo.
Závěr závodu okořenilo několik soubojů, z nichž nejhůře vyšel Sainz jr. Tým se rozhodl ho ponechat na trati na tvrdé směsi, ale Ferrari nevyhovovala snad žádná. Carlose dostihla v závěru 43. kola dvojice Pérez a Albon a v nájezdu do okruhu 44 byli předním, záhy ho předjel i Leclerc. Štěstím pro Španěla byl fakt, že za ním jedoucí dvojice Gasly a Stroll svedli dva souboje, po nichž oba odpadli mimo jeho dosah: Kanaďan ve 45. kole v zatáčce 16 nezvládl udržet svůj Aston Martin na trati a v následné "sedmnáctce" trefil Gaslyho do pravého boku kolo na kolo. Výsledkem byl Francouzův "načatý" závěs a pětivteřinová penalizace pro Strolla. V samotném závěru si Albon nejdřív troufal na Alonsa, ale pak se musel bránit útokům finišujícího Leclerca - kde jinde než v Liffieldu to Charles v posledním kole zkusil venkem, ale neuspěl.
Pomalu se nám začíná rýsovat "zóna neúspěšných", z níž dnes vypil kalich hořkosti do dna tým Haas. O Magnussenovi už byla řeč, Hülkenberg se v 7. kole střetl v zatáčce 4 s Pérezem v boji o 13. příčku a poškodil si přitom levý winglet předního křídla. Než vjel do boxů, tak si spoiler "dorazil" o de Vriese, výměna komponentu znamenala ztrátu 16,1 vteřiny. Tím pádem v součtu s dobrým umístěním Albona se v Poháru konstruktérů dotáhl Williams na americký tým.
V Británii se to hemžilo celebritami a dokonce se na startovním roštu - ovšem důsledně mimo záběry kamer - objevily dva monoposty v rámci natáčení filmu z prostředí F1 s názvem Apex. Přítomen byl Brad Pitt, i když do vozu neusedl, ale zdaleka nebyl jedinou známou tváří. I když Shakiru dění na trati evidentně moc nezajímalo - Florence Pugh si zkusila, jaké to je odmávnout vítěze šachovnicovou vlajkou.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.