Ačkoliv titulek nevypadá příliš logicky, pak vězte, že zástupci Albionu mají na stupních vítězů dva a v bodované desítce všechny své piloty. Přispěl k tomu nejen vynikající výkon, ale také safety car, který odkroužil na trati poctivých šest kol.
Start britského závodu přivítal ve startovním poli tři kované (Hamilton, Norris a Russell) plus jednoho poloBrita (Albon). Ti se seřadili k závodu pod oblohou sem tam hrozící mráčkem, ale nakonec se kvalifikační divočina neopakovala. Sice v průběhu pár kapek spadlo, ale bez jakéhokoli vlivu - teplota zůstala podobná jako včera (20°C) a také vítr vanul poměrně hodně silný, až 35 km/h.
Pirelli přivezlo na bývalé vojenské letiště inovované pneumatiky o tvrdosti v rozsahu C1-C3: dvě třetiny pole vsadily na středně tvrdou směs, pouze Russell, Ocon, Cunoda a de Vries si vybrali nejměkčí a dvojice Bottas s Hülkenbergem zcela opačný pól - bíle označené pneumatiky.
Na startu Norris skvělou reakci zaskočil Verstappena (tomu se navíc start zrovna nepovedl), dalším dramatem byl výlet Hamiltona mimo trať, ale velkorysé betonové plochy mu umožnily návrat na dráhu. Lando dokázal pět kol bránit svou pozici, potom ale věci dostaly obvyklý spád, Max ještě před Brooklands s využitím DRS převzal vedení a přes některé výhrady vůči větru bez potíží navyšoval svůj náskok. Norris s Piastrim hlídali pódiové pozice, Leclerc sváděl tvrdý duel s Russellem, přičemž oba jeli na rozdílných pneumatikách. Pořadí se poté stabilizovalo, rozdíly přesáhly většinou odstup potřebný pro použití DRS, takže se čekalo, jak s pořadím zamíchají pit-stopy. Z nejužší špičky stavěl první Leclerc (19. kolo) a nazul tvrdou směs, ale další soupeři si dávali na čas - následoval ho až týmový kolega Sainz jr. (27.) a dostal rovněž nejtvrdší, poté se k zastávce odhodlal i Russell, jehož měkké pneumatiky zvládly dvě kvalifikační a 29 závodních kol. Jeho snahu lehce devalvovali mechanici, kterým se nepodařilo zvládnout perfektně výměnu předních kol, takže George ztratil v depu 1,2 vteřiny proti oběma Ferrari. V témže kole jako on (29.) zastavil i Pérez, o kolo později Piastri přezouval rovněž na bíle označené pneumatiky.
Russell si obdivuhodným manévrem v Liffield podal Leclerca (31.), ale kolo nato bylo všechno opět pořádně zamotané - na Hangar straight prakticky přesně pod přemostěním vypověděl Magnussenovu Haasu službu motor, plameny naštěstí byly záhy zažehnány. Chvilkový režim virtuálního safety caru nahradil vzápětí skutečný - takže čtveřice Verstappen, Norris, Hamilton a Alonso logicky stavěla v boxech. Ještě pod režimem VSC se do boxů dostavili Albon a Leclerc - pilot Williamsu zvolil měkké, Charles se vrátil na středně tvrdé. Na konci boxové uličky Alex vyrazil přímo do cesty Charlese, ale podobné manévry se posuzují tresty pouze v případě, že by mohly prospět komukoli jinému, než určitým pilotům - komisaři incident buď nezaregistrovali nebo ani nechtěli.
Bernd Mayländer si užíval jízdu po okruhu až do konce 36. kola - za ním se pole seřadilo následovně: Verstappen, Norris, Hamilton, Piastri, Russell, Alonso, Sainz jr., Pérez, Albon, Leclerc, Gasly, Stroll, Sargeant, Bottas, Cunoda, de Vries, Zhou a Hülkenberg. Restart zvládl Verstappen bez potíží, zatímco Norris musel očekávat na tvrdých pneu razantní útok Hamiltona na červených, ovšem použitých pláštích. Nejblíže posunu na druhou příčku byl Lewis ve 40. kole, kdy v zatáčce Liffield zkusil zdolat soupeře venkem, ale Norris se ubránil a na následující staré cílové rovince definitivně obhájil svou pozici. Adaptované mclareny jely jak o život, Hamilton později snahu vzdal, i Russell se podivoval, že oba oranžovostříbrné vozy na tvrdých pneumatikách mají úžasné tempo.
Závěr závodu okořenilo několik soubojů, z nichž nejhůře vyšel Sainz jr. Tým se rozhodl ho ponechat na trati na tvrdé směsi, ale Ferrari nevyhovovala snad žádná. Carlose dostihla v závěru 43. kola dvojice Pérez a Albon a v nájezdu do okruhu 44 byli předním, záhy ho předjel i Leclerc. Štěstím pro Španěla byl fakt, že za ním jedoucí dvojice Gasly a Stroll svedli dva souboje, po nichž oba odpadli mimo jeho dosah: Kanaďan ve 45. kole v zatáčce 16 nezvládl udržet svůj Aston Martin na trati a v následné "sedmnáctce" trefil Gaslyho do pravého boku kolo na kolo. Výsledkem byl Francouzův "načatý" závěs a pětivteřinová penalizace pro Strolla. V samotném závěru si Albon nejdřív troufal na Alonsa, ale pak se musel bránit útokům finišujícího Leclerca - kde jinde než v Liffieldu to Charles v posledním kole zkusil venkem, ale neuspěl.
Pomalu se nám začíná rýsovat "zóna neúspěšných", z níž dnes vypil kalich hořkosti do dna tým Haas. O Magnussenovi už byla řeč, Hülkenberg se v 7. kole střetl v zatáčce 4 s Pérezem v boji o 13. příčku a poškodil si přitom levý winglet předního křídla. Než vjel do boxů, tak si spoiler "dorazil" o de Vriese, výměna komponentu znamenala ztrátu 16,1 vteřiny. Tím pádem v součtu s dobrým umístěním Albona se v Poháru konstruktérů dotáhl Williams na americký tým.
V Británii se to hemžilo celebritami a dokonce se na startovním roštu - ovšem důsledně mimo záběry kamer - objevily dva monoposty v rámci natáčení filmu z prostředí F1 s názvem Apex. Přítomen byl Brad Pitt, i když do vozu neusedl, ale zdaleka nebyl jedinou známou tváří. I když Shakiru dění na trati evidentně moc nezajímalo - Florence Pugh si zkusila, jaké to je odmávnout vítěze šachovnicovou vlajkou.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.