Těžko v historii F1 najdeme podobný závod, ve kterém došlo k tolika dramatickým momentům a rozporuplným rozhodnutím. Někteří z toho těžili, jiní se - snad i právem - mohli cítit ukřivděni. Důležité je, že Verstappen poprvé vyhrál v Austrálii a upevnil si vedení v MS.
Slunečné počasí nad Melbourne slibovalo zajímavou podívanou, ale nikdo asi netušil, co během následujících dvou a půl hodiny na diváky nejen v ochozech čeká. Do třetího závodu letošní sezóny nasadili piloti na startu všechny specifikace Pirelli v rozmezí C2 - C4: piloti Alpine a Alfy Romeo vsadili na nejměkčí směs, naopak De Vries, Sargeant a Pérez zvolili tvrdé pneumatiky - zbytek startoval na středně tvrdé žluté. Pérez a Bottas do závodu vyrazili z boxové uličky.
Na startu překvapil Verstappena Russell a ve třetí zatáčce se pod něj na hranici pravidel natlačil Hamilton. O chvíli později už do kačírku zamířil Leclerc - Stroll mu zezadu najel levou přední pneumatikou do pravé zadní a Monačan neměl sebemenší šanci reagovat. Na trať putoval safety car a čtveřice Ocon, Pérez, Sargeant a Zhou využila situace k přezutí na tvrdé pneu.
Od 4. kola se opět závodilo, ale nikoli nadlouho. Opět zatáčka 3 a tentokrát nezvládl svůj williams Albon na solidním sedmém místě: následoval skluz, náraz na bariéru a smršť štěrku, kterou se štěstím projel Hülkenberg. V tomto případě se SC na trati příliš neohřál - vedení závodu vyvěsilo v 7:15 (uváděn bude náš čas) červenou vlajku a pustilo se čištění trati. Rozladěni mohli být Russell a Sainz jr., protože ještě před přerušením závodu zajeli do boxů k výměně kol, stejně jako Magnussen. Restart v 7:33 absolvovalo závodní pole ve složení Hamilton, Verstappen, Alonso, Stroll, Gasly, Hülkenberg, Russell, Cunoda, Norris, Piastri, Sainz, De Vries, Ocon, Pérez, Zhou, Bottas, Sargeant a Magnussen. Všichni nazuli tvrdé pneu, jenom De Vries a Sargeant zvolili žlutě označené.
Znovu se tedy začalo 10. kolem a pouhé dva okruhy stačily Verstappenovi, aby si v úseku zatáček 10 a 11 vychutnal Hamiltona. Postupně jeho náskok narůstal až na 10 vteřin, nerozhodilo ho ani menší zaváhání ve 47. kole, kdy nedobrzdil do zatáčky 15 a pokosil něco melbournského pažitu. Reagoval dalším ze série nejrychlejších kol. Jakkoli se zdálo, že závod spěje ke klidnému konci, rozčísl ho Kevin Magnussen. V Brabhamově zatáčce v 54. kole narazil pravým zadním kolem do bariéry a vzduchem se rozletěly trosky pneumatiky, jentakak že netrefily v závěsu jedoucího Zhoua. Dán sice odstavil svůj Haas do relativně bezpečné zóny v oblasti zatáčky 4, ale na trati zůstaly zbytky roztrhaného pláště a prakticky celý běhoun, na což si stěžoval především Hamilton. Vedení závodu po krátkém avizování SC sáhlo už podruhé pro červenou vlajku (8:40) a začalo se horečně debatovat, co dál.
Nakonec po průjezdu 56. kolem za SC měl následovat už druhý restart z pevných pozic: Verstappen - Hamilton - Alonso - Sainz - Gasly - Stroll - Pérez - Norris - Hülkenberg - Ocon - Piastri - Zhou - Cunoda - Bottas - Sargeant - de Vries. Došlo k němu v 8:56 a vidina lepšího umístění znamenala ovšem téměř apokalypsu. V první zatáčce zachytil Sainz jr. stejným způsobem jako v prvním kole o dvě zatáčky dál Stroll a Leclerc za pravé zadní kolo Alonsa. Španěl se roztočil, ale pokračoval dál. Pérez se do prvního oblouku nevešel a propadl se dozadu, za Brabhamovou zatáčkou přimáčkl Gasly na zeď Ocona, Sargeant ještě před první zatáčkou najel do zádě de Vriese a v T3 nedokázal svůj vůz ubrzdit Stroll. Potřetí zavlála červená vlajka a v depu se seřadili takto: Verstappen - Hamilton - Sainz - Hülkenberg - Cunoda - Norris - Piastri - Zhou - Bottas - Pérez - Alonso - Stroll. Celá tato eskapáda od restartu po vyvěšení vlajky trvala 38 vteřin.
Konečně bylo rozhodnuto - a zkuste v tom najít logiku - o restartu za SC v 9:33, piloti s ohledem na absolvovaný počet kol už jenom odkroužili poslední a v pořadí, jaké bylo před druhým restartem. Sainz byl potrestán pěti vteřinami za způsobenou kolizi, ačkoliv šlo o manévr prakticky shodný s tím, jenž Strollovi prošel bez trestu. Marně Španěl ještě před posledním kolem argumentoval, že se ničeho nedopustil.
Mezi těmito událostmi se také závodilo. Russell se po poněkud nešťastném pit-stopu dokázal probojovat před Gaslyho (13. kolo), ale v závěru 17. okruhu začal jeho motor hořet. George dojel k výjezdu z boxů a chvíli panoval režim virtuálního SC. Dalším ostře sledovaným pilotem byl Pérez. Mexičan měl na hlavě něco másla za chování při jízdě za SC před prvním restartem - před zatáčkou 4 téměř zastavil a zkomplikoval tím situaci trojici Zhou, Bottas, Magnussen jedoucím za ním. Pak se Checo prezentoval i závodním výkonem - postupně si podával soupeře v pořadí Magnussen (15.), Zhou (16.), Ocon (20.), Piastri (21), Cunoda (23.) a konečně Norris (43.) a Hülkenberg (45.). Svou pozici vyšperkoval v závěru nejrychlejším kolem.
Rozhořčený může být Sainz jr.: také on předvedl bojovný výkon. Podobně jako Russell musel po prvním SC dotahovat pole z 11. pozice a činil tak zdatně: ustoupit mu museli Norris (11.), Cunoda (12.), Hülkenberg (14.), Stroll (15.) a konečně Gasly (25.), jenž byl nejtvrdším oříškem a dlouho se Španěla ještě dokázal držet na dosah DRS, ale na předjetí neměl. Co to ale bylo jedinému zástupci Ferrari platné, když jeho úsilí zhatila zmíněná penalizace.
Sympatický výkon podávali piloti Alpine a nebýt Gaslyho seppuku v předposledním kole, mohl z toho být slušný bodový zisk. Takhle se mohl radovat veterán Hülkenberg, jenž sice přišel po solidním souboji o pozici ve prospěch Norrise v důsledku zaváhání v zatáčce Stewart, ale nakonec vše dopadlo lépe, než se mohlo zdát. Také Cunoda, avizující potíže s pohonnou jednotkou, konečně vydobyl pro AlphaTauri premiérový bod. K těm také přišli piloti McLarenu, ale upřímně u Piastriho to byl opravdu dar z nebes.
Verstappen se poněkud utrhl od svého týmového kolegy a jistě ho hřeje skutečnost, že mohl do svého závodního deníčku vetknout i vavřín z Austrálie - Melbourne na seznamu jeho triumfů dosud chybělo. Stejně tak Red Bull se na australském kontinentu radoval poprvé od 17. března 2013, kdy vítězně projel cílovou čarou Sebastian Vettel.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.