Rakousko bychom mohli zařadit mezi přírodní okruhy, na nejkratší trati se odehrála další bitva, ve které překvapivě vedoucí pilot průběžné klasifikace tahal za kratší konec. Měl ovšem na své straně aspoň částečně štěstí.
Přírodní scenérie okruhu byla často narušována oranžovým kouřem, neboť příznivci Maxe Verstappena to nemají do Rakouska také tak daleko, proto mohli vytvořit obhájci titulu de facto domácí prostředí. Na startu se seřadilo pouze devatenáct pilotů, protože Bottas po penalizacích za výměnu komponentů startoval z boxů. Čtveřice Zhou, Cunoda, Vettel a Alonso nazula tvrdou specifikaci, jinak všichni vyrazili do závodu na středně tvrdé.
Verstappen se odpíchl bez potíží a uhájil před oběma Ferrari vedoucí pozici, ale třísky létaly o něco hlouběji ve startovním poli. Pérez se pokusil ve čtvrté zatáčce Schlossgold projet kolem Russella, ale došlo ke kontaktu jeho pravého zadního s levým předním Mercedesu a Mexičan skončil ve štěrkové zóně. Sice využil pomocné komunikace a dojel do boxů, ale se ztrátou třičtvrtě minuty na čelo...
Leclerc se mezitím přiblížil Verstappenovi a v 10. kole poprvé naznačil atak, ovšem před Red Bull se dostal až o dvě kola později ve Schlossgold. Tým zareagoval povolám Maxe do boxů, kde při výměně ztratil několik desetin potížemi na levém předním kole a na tvrdé směsi se vrátil na osmém místě. Duo Ferrari nadále kroužilo po trati a vyčkávalo až do 27. kola (Leclerc) a 28. okruhu (Sainz jr.) - oba rovněž na bílých pneumatikách opět zaveleli k rychlému dostižení vedoucího pilota, jímž se mezitím stal opět Verstappen, jenž dílem předjel své soupeře, zčásti mu udělali prostor zajetím do boxů.
Leclercovi stačilo ke stažení odstupu tří vteřin šest kol - v třiatřicátém si nachystal útok na zatáčku Remus a záhy se začal Maxovi vzdalovat. Red Bull tentokrát čekal tři kola a po bezchybné výměně opět mohl stahovat Ferrariho piloty. Bylo jasné, že u Italů se čeká až na poslední třetinu závodu, což Leclerc potvrdil zajetím do boxů v 50. kole, Sainz jr. v okruhu následujícím. A Charles po návratu letěl - jestliže vyjížděl s odstupem 3,777 vteřiny na Verstappena, po čtyřech kolech ho měl na cílové rovince "na dostřel" a v 53. kole opět v třetí zatáčce šel do vedení.
Chvíli to vypadalo na double rudých ořů z Maranella, jenže když Sainz jr. smazal šestivteřinovou ztrátu a chystal se v 57. kole k útoku na druhou příčku, vypustil jeho motor pruh páry a po vyjetí mimo dráhu ve Schlossgold dokonce záď Španělova vozu začala hořet. Přes jisté zmatky při zajištění vozu - vedení závodu zvolilo VSC, během nějž oba vedoucí piloti ještě absolvovali zastávku "na jistotu" - bylo Ferrari rychle odtaženo a mohlo nastat poslední dějství dramatu.
Krátce po Sainzově odstoupení nahlásil Leclerc do boxů, že se jeho plynový pedál chová divně. Tým ho ubezpečil, že podle dat je vše v pořádku, ale Charles si stěžoval opakovaně - pedál se plně nevracel a Monačan začal mít problémy s podřazováním. Do vysílačky vyděšeně hlásil, že v nízkých rychlostech ztrácel 20 až 30 % výkonu. S vypětím sil dokázal držet zhruba stejné časy jako Verstappen, ale byl tu i strašák v podobě Carlosova odstoupení. Verstappen pochopitelně dostal avízo a zabral naplno, ale i když umazal ze čtyř vteřin ztráty téměř tři, Charles těžce vybojované vítězství obhájil.
Slavit určitě může Mercedes, i když objektivně na stupně vítězů neměl. Hamilton dokonce v počáteční musel opět bojovat s Haasy, ale nakonec držel čtvrtou pozici, i když jako obvykle remcal po poslední výměně proti volbě pneumatik. To Russell byl jiný případ - po úvodní kolizi s Pérezem dostal navíc pětivteřinový trest coby viník incidentu - do boxů zajel ve dvanáctém kole a strávil tu téměř půl minuty, protože kromě odpykání trestu mechanici ještě vyměnili zjevně poškozený přední spoiler. Dokázal se však vrátit do TOP 10 a po druhé výměně ve 41. kole si ještě polepšil.
Zatímco Haasy překvapily, i když Rakousko jim dlouhodobě celkem sedí, a piloti neváhali si zazávodit přímo na trati - Mick Schumacher si zvedl své maximum o dvě místa, piloti McLarenu jeli nenápadný závod s bodovým efektem - a to Norris ještě musel kvůli porušování traťových limitů natáhnout zastávku o pět vteřin. Ještě lépe na tom byla dvojice Alpine - Ocon si zachoval velmi dobrou pozici a po několika zajímavých soubojích uhájil pátou příčku. Dařilo se i Alonsovi, jenž po startu z předposlední pozice v posledních kolech odsunul za sebe Albona a Bottase, otázkou ovšem je, zda jeho bodované umístění bude konečné, protože krátce před koncem závodu byl avizován přestupek při poslední zastávce v boxech. Pokud by byl potrestán, radoval by se další "stíhač" - Bottas po startu z boxů dokázal dotáhnout TOP 10 a na desáté místo se dostal díky předjetí statečně bojujícího Albona tři kola před cílem. Ovšem Alonsovu finiši nedokázal Fin odolat.
Pokud bychom v Rakousku chtěli najít smolaře dne, museli bychom vybírat mezi Gaslym a Vettelem. Francouz zažívá krátkodobou krizi a na Red Bull Ringu se projevila v plné nahotě. K už zmíněné penalizaci za porušování traťových limitů přibyla druhá, když ve 40. kole ve Schlossgold vyprovodil z trati Vettela - komisaři měli o celé záležitosti naprosto jasno a během dvou kol měl viník rozhodnutí na talíři. Sebastian skončil po hodinách napříč trati, ale dokázal se rychle vrátit do normálního směru - ovšem jeho šance na lepší umístění byly tytam.
Závod provázelo velké množství varovných napomenutí a bíločerných vlajek, ty si vysloužili Norris, Zhou, Hamilton a Schumacher. Nakonec ale tresty dostali Pierre Gasly a Lando Norris v podobě pěti vteřin. Ovšem i vedení zmatkovalo, protože chvíli avizovalo, že Gasly po zastávce trest neodestál - aby posléze uvedlo vše na pravou míru.
Fanoušky F1 může mrzet, že nás čeká dvoutýdenní pauza, než se vrátíme do světa rychlých kol ve Francii. Každopádně i když s ohledem na bodový odstup je Leclercovo vítězství vlastně jen kosmetickou úpravou, není vyloučeno, že zdramatizování šampionátu bude pokračovat.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.