Rakousko bychom mohli zařadit mezi přírodní okruhy, na nejkratší trati se odehrála další bitva, ve které překvapivě vedoucí pilot průběžné klasifikace tahal za kratší konec. Měl ovšem na své straně aspoň částečně štěstí.
Přírodní scenérie okruhu byla často narušována oranžovým kouřem, neboť příznivci Maxe Verstappena to nemají do Rakouska také tak daleko, proto mohli vytvořit obhájci titulu de facto domácí prostředí. Na startu se seřadilo pouze devatenáct pilotů, protože Bottas po penalizacích za výměnu komponentů startoval z boxů. Čtveřice Zhou, Cunoda, Vettel a Alonso nazula tvrdou specifikaci, jinak všichni vyrazili do závodu na středně tvrdé.
Verstappen se odpíchl bez potíží a uhájil před oběma Ferrari vedoucí pozici, ale třísky létaly o něco hlouběji ve startovním poli. Pérez se pokusil ve čtvrté zatáčce Schlossgold projet kolem Russella, ale došlo ke kontaktu jeho pravého zadního s levým předním Mercedesu a Mexičan skončil ve štěrkové zóně. Sice využil pomocné komunikace a dojel do boxů, ale se ztrátou třičtvrtě minuty na čelo...
Leclerc se mezitím přiblížil Verstappenovi a v 10. kole poprvé naznačil atak, ovšem před Red Bull se dostal až o dvě kola později ve Schlossgold. Tým zareagoval povolám Maxe do boxů, kde při výměně ztratil několik desetin potížemi na levém předním kole a na tvrdé směsi se vrátil na osmém místě. Duo Ferrari nadále kroužilo po trati a vyčkávalo až do 27. kola (Leclerc) a 28. okruhu (Sainz jr.) - oba rovněž na bílých pneumatikách opět zaveleli k rychlému dostižení vedoucího pilota, jímž se mezitím stal opět Verstappen, jenž dílem předjel své soupeře, zčásti mu udělali prostor zajetím do boxů.
Leclercovi stačilo ke stažení odstupu tří vteřin šest kol - v třiatřicátém si nachystal útok na zatáčku Remus a záhy se začal Maxovi vzdalovat. Red Bull tentokrát čekal tři kola a po bezchybné výměně opět mohl stahovat Ferrariho piloty. Bylo jasné, že u Italů se čeká až na poslední třetinu závodu, což Leclerc potvrdil zajetím do boxů v 50. kole, Sainz jr. v okruhu následujícím. A Charles po návratu letěl - jestliže vyjížděl s odstupem 3,777 vteřiny na Verstappena, po čtyřech kolech ho měl na cílové rovince "na dostřel" a v 53. kole opět v třetí zatáčce šel do vedení.
Chvíli to vypadalo na double rudých ořů z Maranella, jenže když Sainz jr. smazal šestivteřinovou ztrátu a chystal se v 57. kole k útoku na druhou příčku, vypustil jeho motor pruh páry a po vyjetí mimo dráhu ve Schlossgold dokonce záď Španělova vozu začala hořet. Přes jisté zmatky při zajištění vozu - vedení závodu zvolilo VSC, během nějž oba vedoucí piloti ještě absolvovali zastávku "na jistotu" - bylo Ferrari rychle odtaženo a mohlo nastat poslední dějství dramatu.
Krátce po Sainzově odstoupení nahlásil Leclerc do boxů, že se jeho plynový pedál chová divně. Tým ho ubezpečil, že podle dat je vše v pořádku, ale Charles si stěžoval opakovaně - pedál se plně nevracel a Monačan začal mít problémy s podřazováním. Do vysílačky vyděšeně hlásil, že v nízkých rychlostech ztrácel 20 až 30 % výkonu. S vypětím sil dokázal držet zhruba stejné časy jako Verstappen, ale byl tu i strašák v podobě Carlosova odstoupení. Verstappen pochopitelně dostal avízo a zabral naplno, ale i když umazal ze čtyř vteřin ztráty téměř tři, Charles těžce vybojované vítězství obhájil.
Slavit určitě může Mercedes, i když objektivně na stupně vítězů neměl. Hamilton dokonce v počáteční musel opět bojovat s Haasy, ale nakonec držel čtvrtou pozici, i když jako obvykle remcal po poslední výměně proti volbě pneumatik. To Russell byl jiný případ - po úvodní kolizi s Pérezem dostal navíc pětivteřinový trest coby viník incidentu - do boxů zajel ve dvanáctém kole a strávil tu téměř půl minuty, protože kromě odpykání trestu mechanici ještě vyměnili zjevně poškozený přední spoiler. Dokázal se však vrátit do TOP 10 a po druhé výměně ve 41. kole si ještě polepšil.
Zatímco Haasy překvapily, i když Rakousko jim dlouhodobě celkem sedí, a piloti neváhali si zazávodit přímo na trati - Mick Schumacher si zvedl své maximum o dvě místa, piloti McLarenu jeli nenápadný závod s bodovým efektem - a to Norris ještě musel kvůli porušování traťových limitů natáhnout zastávku o pět vteřin. Ještě lépe na tom byla dvojice Alpine - Ocon si zachoval velmi dobrou pozici a po několika zajímavých soubojích uhájil pátou příčku. Dařilo se i Alonsovi, jenž po startu z předposlední pozice v posledních kolech odsunul za sebe Albona a Bottase, otázkou ovšem je, zda jeho bodované umístění bude konečné, protože krátce před koncem závodu byl avizován přestupek při poslední zastávce v boxech. Pokud by byl potrestán, radoval by se další "stíhač" - Bottas po startu z boxů dokázal dotáhnout TOP 10 a na desáté místo se dostal díky předjetí statečně bojujícího Albona tři kola před cílem. Ovšem Alonsovu finiši nedokázal Fin odolat.
Pokud bychom v Rakousku chtěli najít smolaře dne, museli bychom vybírat mezi Gaslym a Vettelem. Francouz zažívá krátkodobou krizi a na Red Bull Ringu se projevila v plné nahotě. K už zmíněné penalizaci za porušování traťových limitů přibyla druhá, když ve 40. kole ve Schlossgold vyprovodil z trati Vettela - komisaři měli o celé záležitosti naprosto jasno a během dvou kol měl viník rozhodnutí na talíři. Sebastian skončil po hodinách napříč trati, ale dokázal se rychle vrátit do normálního směru - ovšem jeho šance na lepší umístění byly tytam.
Závod provázelo velké množství varovných napomenutí a bíločerných vlajek, ty si vysloužili Norris, Zhou, Hamilton a Schumacher. Nakonec ale tresty dostali Pierre Gasly a Lando Norris v podobě pěti vteřin. Ovšem i vedení zmatkovalo, protože chvíli avizovalo, že Gasly po zastávce trest neodestál - aby posléze uvedlo vše na pravou míru.
Fanoušky F1 může mrzet, že nás čeká dvoutýdenní pauza, než se vrátíme do světa rychlých kol ve Francii. Každopádně i když s ohledem na bodový odstup je Leclercovo vítězství vlastně jen kosmetickou úpravou, není vyloučeno, že zdramatizování šampionátu bude pokračovat.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.