Grand Prix na dosah Kaspického moře slibovala dramatický náboj, ale ten byl slepý už krátce po jedné třetině závodu. Oba vozy Ferrari musely stáhnout bojovou zástavu a Red Bull si skutečně výletním způsobem dojel pro další dvojité vítězství
Slunečné počasí, takřka letní teplota (27°C), trať sálající ve výši 49°C, vlhkost vzduchu 56 % a značně nestálý vítr, za těchto podmínek se piloti seřadili ke startu do osmého závodu letošní sezóny. Patnáct vozů začalo na středně tvrdé směsi, pětice Ocon, Ricciardo, Bottas, Stroll a Schumacher vsadila na nejtvrdší směs škály Pirelli, jenž do zakavkazské republiky dovezl nejměkčí specifikace C3-C5.
Na startu Leclerc mírně zaváhal a to stačilo Pérezovi, aby už v první zatáčce byl před ním. Mexičan, zjevně naladěný na městské okruhy, byl při chuti a Charlesovi ujížděl až na odstup mírně přesahující dvě vteřiny. Verstappen byl sice chvíli na dosah červenému Ferrari, ale ani s DRS se mu nedařilo dostat se za svého týmového kolegu. První zápletka nastala v 10. kole, kdy Sainz jr. před zatáčkou 6 zaznamenal potíže s brzdami. Nasměroval svůj vůz do únikové zóny a piloty na trati zpomalil virtuální safety car. Leclerc se stihl dostat do boxů, nejspíš ještě před režimem VSC, dost možná na základě informace od Sainze a předpokladu, že odklizení jeho vozu chvíli potrvá. S ním do boxů zajeli Gasly, Hamilton, Cunoda, Albon, Zhou, Magnussen, Russell a Schumacher.
V čele byl nyní Pérez následovaný Verstappenem - Red Bull nicméně zavelel k týmové režii a Pérez po instrukci "No fighting" pustil na začátku 15. kola Maxe dopředu. Oba Red Bully pak absolvovaly zastávku - Pérez v sedmnáctém, Max v devatenáctém kole, čímž se nakrátko dostal do vedení s náskokem kolem deseti vteřin Leclerc. Jenže v následujícím okruhu za zatáčkou 16, zavlál za jeho zádí zlověstný dým a Monačan mohl jen bezmocně dovézt Ferrari do boxů. Od té chvíle závod ztratil na čele jakékoli napětí. Duo "rudých býků" zkušeně dotáhlo závod do konce, navíc ještě zvládlo prakticky zadarmo druhou zastávku při dalším VSC po defektu Magnussena. Verstappen si sice stěžoval na nějaké problémy s brzdovým pedálem tři kola před cílem, ale o jaké potíže asi šlo naznačil následný fialový sektor... Druhý Checo za Maxem, jenž měl jediného soupeře v boxové zídce, s níž se handrkoval o rychlost, ztrácel dvacet vteřin.
Mercedes opticky šplhá nahoru, ale v podstatě jen vyhrál nad zbytkem pole. Russellovi vyšla jízda naprosto bez potíží, nemusel vlastně s nikým bojovat, takže další pódiové umístění bylo odměnou za jistotu. Hamilton se ke své čtvrté příčce prokousával hodně obtížněji. Ke konci první třetiny závodu se hodně trápil s Oconem, před nějž se nemohl dlouho dostat, nakonec se mu to podařilo v 18. kole. Podruhé stavěl podobně jako oba Red Bully a Russell při druhém VSC a jeho hlavním cílem se stal Gasly, jenž vsadil na jednu zastávku. Rychle smazal dvanáctivteřinový rozdíl a ve 44. kole se posunul na čtvrté místo. Jeho pozice však byla vykoupena bolestivým způsobem - dvě kola před cílem už téměř necítil v poskakujícím voze záda.
K hodně dobrým pozicím měli blízko piloti AlphaTauri. Gasly se dlouho držel na 4. místě a o jednu příčku přišel už zmíněnou strategií ve prospěch Hamiltona. Protože za ním měli piloti podobně rozložený závod, konečně se mohl radovat z dobrého výsledku. Cunoda se pohyboval na šestém místě, ovšem v jeho případě zasáhla vyšší moc v podobě poškozeného systému DRS. Vedení závodu mu v 36. kole ukázalo černou vlajku s oranžovým středem, což znamenalo zajet do boxů a pokusit se problém odstranit. Juki o kolo později u mechaniků zastavil, ti problematické místo zalátali lepicí páskou, ale Japonec se propadl až na 13. místo.
Alfa Romeo si vybrala také slabší víkend. Zhou se sice propracovával kupředu a v jednu chvíli dokonce figuroval na bodované příčce, ovšem ve chvíli, kdy měl na dosah další vylepšení své pozice přišla z boxů jasná zpráva, aby odstavil svůj monopost. Bottasovi po celý závod chyběla rychlost, i týmový kolega ho dokázal bez potíží zdolat, takže nakonec jeho jízda na výdrž nedopadla po výsledkové stránce tak tragicky, ovšem pro Alfu určitě tento propad není nijak příjemný.
Bojovný den měl čtyřnásobný šampion Vettel a přímo na závodní trati dokázal, že dvakrát do jedné řeky vstoupit lze. Když ve 13. kole útočil na rovince před zatáčkou 3 na Ocona, promeškal brzdný bod a musel do únikové zóny. O dvanáct kol později, stejným způsobem, na stejném místě už na téhož soupeře vyzrál. Protože piloti kolem něj jeli na podobné strategii, podařilo se mu udržet pro Aston Martin velmi solidní umístění - zvláště když Stroll byl na trati, kde před pěti lety v barvách Williamsu poprvé vystoupil na stupně vítězů, odjel nemastný neslaný závod a v jeho závěru byl odvolán do boxů.
Alpine a McLaren si rozdělili zbývající body a až do samotného konce šlo o napínavou záležitost. Ocon byl velmi sveřepým soupeřem a nedal svou kůži lacino, nakonec ale s boje o vyšší příčky vypadl. Dvojice Ricciardo a Norris se postupně dotáhla na Alonsa, jenže se nedokázala dostat na dostřel Španělova vozu. V komunikaci běžela vzrušená debata, zvažovalo se prohození pozic, což vehementně prosazoval Norris, ale nakonec k němu nedošlo a Brit aspoň v posledních dvou kolech demonstrativně naznačil, že by si mohl na úkor týmového kolegy polepšit - kdyby ovšem měl od týmu svolení.
Otloukánkem se v Baku stal Nicholas Latifi. Na startu mechanici nestihli všechny předepsané procedury včas a Kanaďan tak do závodu vyrazil s vidinou penalizace 10 vteřin stop & go (odbyl si ji ve 4. kole). Nedosti na tom, v samotném závěru (44. kolo) vyfasoval dalších pět vteřin za nerespektování modrých vlajek. Jak se zdá, pilot Williamsu se nejspíš rozhodl zdolat své loňské maximum v počtu trestných vteřin...
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.