K Američanům může mít leckdo určité výhrady, ale v jednom mají naprosto jasno: jakmile začne v době konání závodu pršet nebo prší, je konec. I kdyby se jednalo o sebeprestižnější klání. Formule 1 má v tomhle směru co dohánět, což dokázala právě belgická Grand Prix
Nedělní odpoledne ve Spa-Francorchamps nevypadalo vůbec nadějně. Povětrnostní podmínky ještě horší než včera (12°C vzduch, 15°C trať, vlhkost vzduchu 95 %, vítr 7,5 km/h) a hlavně - nad okruhem se držela srážková oblast, zaplavující trať vydatnou vláhou. Bylo jasné, že v původním termínu se závod nepojede, což naznačilo vedení posunem startu na 15:10. Tím zahájilo nevídané martyrium, které odnesli především diváci.
Jako malou vsuvku uveďme, že na moknoucím startovním roštu chyběl Sergio Pérez. Když se vydal na okruh k nájezdu na startovní pozici, smýkl se mu jeho Red Bull v Les Combes a skončil se zdemolovanou přídí a vyvráceným pravým kolem ve svodidlech. Vůz byl dopraven do garáže a mechanici stáje se pustili do opravy, ač v tu chvíli nebylo vůbec jisté, jak to s případným Mexičanovým startem bude.
Masiho kancelář třikrát, vždy po pěti minutách, posunula začátek startu. V 15:25 se skutečně za safety carem pod vedením Berndta Mayländera vydali piloti na okruh. Po dvou kolech však byla vyvěšena červená vlajka kvůli neregulérním podmínkám. Hodiny ukazovaly 15:33 a nastal chaos.
Dohady, jak vlastně dál postupovat, zda může Pérez vůbec odstartovat (v době oněch dvou kol na trati nebyl), jak to je s časovými limity, to byla bramboračka té nejhustší konzistence. Nakonec se stále jasněji rýsovala varianta podle českého přísloví, aby se vlk nažral a koza zůstala nedotčena. V podstatě se neustále opakovalo oznámení, že se čeká na zlepšení povětrnostních podmínek, ovšem z radarů a dalších meteorologických zařízení bylo jasné, že nic takového, snad kromě několikaminutových chvilek, kdy pršelo méně vydatně, nelze očekávat. Nešlo jen o déšť, čas ubíhal a blížila se doba, kdy k vodní cloně přibude i soumrak. Ostatně limit pro konání Grand Prix v pravidlech stanoven je, takže se celá GP Belgie blížila k logickému závěru.
Jak ubíhaly minuty a hodiny, bylo stále více zřejmé, že Masi & spol. prostě chtějí neztratit tvář a vyhovět - bůhví čemu vlastně. Celá fraška skončila oznámením, že v 18:17 bude závod zrestartován. Nastala totiž ona zoufale očekávaná chvilička, kdy se alibistické vedení rozhodlo naplnit variantu minimálně 3 a více absolvovaných kol, aby bylo možné Grand Prix považovat za realizovanou s půleným bodovým ziskem pro piloty. Takže Verstappen v čele hadu pilotů v opět sílícím dešti (druhé kolo bylo mnohem horší než to v 15:30) projelo třikrát celý okruh, stáhlo se opět do boxů po druhé červené vlajce a poté v 18:44 Masi ulehčeně mohl celou "fantastickou" podívanou odpískat.
Zůstává jen otázkou, komu tohle všechno prospělo. Ke kontroverzní Grand Prix se velice brzy vrátíme.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.