K Američanům může mít leckdo určité výhrady, ale v jednom mají naprosto jasno: jakmile začne v době konání závodu pršet nebo prší, je konec. I kdyby se jednalo o sebeprestižnější klání. Formule 1 má v tomhle směru co dohánět, což dokázala právě belgická Grand Prix
Nedělní odpoledne ve Spa-Francorchamps nevypadalo vůbec nadějně. Povětrnostní podmínky ještě horší než včera (12°C vzduch, 15°C trať, vlhkost vzduchu 95 %, vítr 7,5 km/h) a hlavně - nad okruhem se držela srážková oblast, zaplavující trať vydatnou vláhou. Bylo jasné, že v původním termínu se závod nepojede, což naznačilo vedení posunem startu na 15:10. Tím zahájilo nevídané martyrium, které odnesli především diváci.
Jako malou vsuvku uveďme, že na moknoucím startovním roštu chyběl Sergio Pérez. Když se vydal na okruh k nájezdu na startovní pozici, smýkl se mu jeho Red Bull v Les Combes a skončil se zdemolovanou přídí a vyvráceným pravým kolem ve svodidlech. Vůz byl dopraven do garáže a mechanici stáje se pustili do opravy, ač v tu chvíli nebylo vůbec jisté, jak to s případným Mexičanovým startem bude.
Masiho kancelář třikrát, vždy po pěti minutách, posunula začátek startu. V 15:25 se skutečně za safety carem pod vedením Berndta Mayländera vydali piloti na okruh. Po dvou kolech však byla vyvěšena červená vlajka kvůli neregulérním podmínkám. Hodiny ukazovaly 15:33 a nastal chaos.
Dohady, jak vlastně dál postupovat, zda může Pérez vůbec odstartovat (v době oněch dvou kol na trati nebyl), jak to je s časovými limity, to byla bramboračka té nejhustší konzistence. Nakonec se stále jasněji rýsovala varianta podle českého přísloví, aby se vlk nažral a koza zůstala nedotčena. V podstatě se neustále opakovalo oznámení, že se čeká na zlepšení povětrnostních podmínek, ovšem z radarů a dalších meteorologických zařízení bylo jasné, že nic takového, snad kromě několikaminutových chvilek, kdy pršelo méně vydatně, nelze očekávat. Nešlo jen o déšť, čas ubíhal a blížila se doba, kdy k vodní cloně přibude i soumrak. Ostatně limit pro konání Grand Prix v pravidlech stanoven je, takže se celá GP Belgie blížila k logickému závěru.
Jak ubíhaly minuty a hodiny, bylo stále více zřejmé, že Masi & spol. prostě chtějí neztratit tvář a vyhovět - bůhví čemu vlastně. Celá fraška skončila oznámením, že v 18:17 bude závod zrestartován. Nastala totiž ona zoufale očekávaná chvilička, kdy se alibistické vedení rozhodlo naplnit variantu minimálně 3 a více absolvovaných kol, aby bylo možné Grand Prix považovat za realizovanou s půleným bodovým ziskem pro piloty. Takže Verstappen v čele hadu pilotů v opět sílícím dešti (druhé kolo bylo mnohem horší než to v 15:30) projelo třikrát celý okruh, stáhlo se opět do boxů po druhé červené vlajce a poté v 18:44 Masi ulehčeně mohl celou "fantastickou" podívanou odpískat.
Zůstává jen otázkou, komu tohle všechno prospělo. Ke kontroverzní Grand Prix se velice brzy vrátíme.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.