K Američanům může mít leckdo určité výhrady, ale v jednom mají naprosto jasno: jakmile začne v době konání závodu pršet nebo prší, je konec. I kdyby se jednalo o sebeprestižnější klání. Formule 1 má v tomhle směru co dohánět, což dokázala právě belgická Grand Prix
Nedělní odpoledne ve Spa-Francorchamps nevypadalo vůbec nadějně. Povětrnostní podmínky ještě horší než včera (12°C vzduch, 15°C trať, vlhkost vzduchu 95 %, vítr 7,5 km/h) a hlavně - nad okruhem se držela srážková oblast, zaplavující trať vydatnou vláhou. Bylo jasné, že v původním termínu se závod nepojede, což naznačilo vedení posunem startu na 15:10. Tím zahájilo nevídané martyrium, které odnesli především diváci.
Jako malou vsuvku uveďme, že na moknoucím startovním roštu chyběl Sergio Pérez. Když se vydal na okruh k nájezdu na startovní pozici, smýkl se mu jeho Red Bull v Les Combes a skončil se zdemolovanou přídí a vyvráceným pravým kolem ve svodidlech. Vůz byl dopraven do garáže a mechanici stáje se pustili do opravy, ač v tu chvíli nebylo vůbec jisté, jak to s případným Mexičanovým startem bude.
Masiho kancelář třikrát, vždy po pěti minutách, posunula začátek startu. V 15:25 se skutečně za safety carem pod vedením Berndta Mayländera vydali piloti na okruh. Po dvou kolech však byla vyvěšena červená vlajka kvůli neregulérním podmínkám. Hodiny ukazovaly 15:33 a nastal chaos.
Dohady, jak vlastně dál postupovat, zda může Pérez vůbec odstartovat (v době oněch dvou kol na trati nebyl), jak to je s časovými limity, to byla bramboračka té nejhustší konzistence. Nakonec se stále jasněji rýsovala varianta podle českého přísloví, aby se vlk nažral a koza zůstala nedotčena. V podstatě se neustále opakovalo oznámení, že se čeká na zlepšení povětrnostních podmínek, ovšem z radarů a dalších meteorologických zařízení bylo jasné, že nic takového, snad kromě několikaminutových chvilek, kdy pršelo méně vydatně, nelze očekávat. Nešlo jen o déšť, čas ubíhal a blížila se doba, kdy k vodní cloně přibude i soumrak. Ostatně limit pro konání Grand Prix v pravidlech stanoven je, takže se celá GP Belgie blížila k logickému závěru.
Jak ubíhaly minuty a hodiny, bylo stále více zřejmé, že Masi & spol. prostě chtějí neztratit tvář a vyhovět - bůhví čemu vlastně. Celá fraška skončila oznámením, že v 18:17 bude závod zrestartován. Nastala totiž ona zoufale očekávaná chvilička, kdy se alibistické vedení rozhodlo naplnit variantu minimálně 3 a více absolvovaných kol, aby bylo možné Grand Prix považovat za realizovanou s půleným bodovým ziskem pro piloty. Takže Verstappen v čele hadu pilotů v opět sílícím dešti (druhé kolo bylo mnohem horší než to v 15:30) projelo třikrát celý okruh, stáhlo se opět do boxů po druhé červené vlajce a poté v 18:44 Masi ulehčeně mohl celou "fantastickou" podívanou odpískat.
Zůstává jen otázkou, komu tohle všechno prospělo. Ke kontroverzní Grand Prix se velice brzy vrátíme.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.