Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Sezona Formule 1 2025 se blíží k dramatickému konci a Max Verstappen čelí největší výzvě ve své kariéře. Vládnoucí šampion stále může získat svůj pátý titul v řadě, ale jeho šance utrpěly těžké rány v Mexiku a Brazílii, kde ztratil body ve prospěch nového lídra šampionátu, Landa Norrise.
V Mexiku se Verstappen kvalifikoval pátý, půl sekundy za Norrisem, a nakonec se probojoval na třetí místo v závodě. „Ukázalo to, že nejsme rychlí v každé situaci, a to musíme lépe pochopit,“ řekl.
O dva týdny později v Brazílii se problémy Red Bullu prohloubily. Verstappen po čtvrtém místě ve sprintu vypadl v kvalifikaci pro hlavní závod už v Q1. „Jednoduše nechápeme, proč to bylo tak špatné,“ přiznal.
Tým přes noc upravil nastavení a nasadil nový motor do Verstappenova RB21, takže se jezdec dokázal probojovat z pit lane až na podium. Přesto to nestačilo a jeho bodový deficit vůči Norrisovi dál rostl.
Norris zvítězil ve sprintu i v hlavním závodě, a Verstappen tak přišel o dalších 13 bodů. Společně s deseti body z Mexika nyní zaostává o 49 bodů za lídrem šampionátu.
Helmut Marko, poradce Red Bullu, otevřeně přiznal, že pokud Norris nedojede do cíle nebo nebude mít technické problémy, Verstappen nemá šanci obhájit titul. „Se třemi závody a jedním sprintem do konce, 49 bodů za Norrisem, musí se stát něco s Landem, jinak nemáme šanci, například jeho odstoupení nebo kolize,“ napsal ve svém sloupku pro Speedweek.
Helmut Marko upozorňuje, že problémem nejsou poslední závody v Mexiku nebo Brazílii, ale slabší období po Imole, kdy Red Bull získal jen jedno podium v sedmi závodech. „Pokud se titul nakonec ztratí, bude to právě tato část sezony, kdy málo co fungovalo,“ řekl.
Poradce Red Bullu zároveň doufá, že dobrý výkon v Las Vegas může Verstappena udržet ve hře, zatímco závody v Kataru a Abu Dhabi by mohly více vyhovovat McLarenu. „Není snadné odhadnout sílu na posledních třech okruzích, protože dnes hodně záleží na formě v daný den. Pokud najdeme správné nastavení, můžeme jet na úrovni McLarenu,“ vysvětlil.
Situace v letošní sezoně se výrazně změnila. Loni to byl Verstappen, kdo v Brazílii zasadil rozhodující úder Norrisovým nadějím a v Las Vegas si zajistil titul. Letos však McLaren a Norris dominují – na Interlagosu získal Norris 33 bodů proti 20 Verstappena a vytvořil si 49bodový náskok, přičemž v Las Vegas je stále k dispozici dalších 25 bodů.
Matematika je jasná. Pokud Norris vyhraje, Verstappen musí skončit druhý, jinak jeho naděje na pátý titul prakticky končí. Přesto Marko a tým Red Bull nevzdávají boj a doufají, že správné nastavení a Verstappenovo tempo udrží jeho šanci na dramatický závěr sezony.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.