Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Brazilský sprint na okruhu Interlagos nabídl divákům napínavé chvíle od startu až do cíle. Přestože meteorologové předpovídali, že oblast může zasáhnout cyklon a narušit sobotní program, závod se odstartoval na téměř suché trati s pouze několika vlhkými místy po ranním dešti. Jediným komplikujícím faktorem zůstal silný vítr, který prověřil schopnosti jezdců v rychlých úsecích.
Lando Norris stál na startu na pole position a znovu ukázal, proč je hlavním kandidátem na titul. Vedle něj byli Kimi Antonelli, Oscar Piastri a George Russell. Polovina prvních deseti jezdců zvolila měkké pneumatiky, druhá polovina střední směs. Z boxové uličky startovali Yuki Tsunoda a Carlos Sainz.
Norris odstartoval skvěle a okamžitě se ujal vedení, zatímco Piastri a Russell se usadili za ním. Max Verstappen během prvních zatáček předjel Fernanda Alonsa a posunul se na šestou pozici. V nižších patrech pole došlo k incidentu, když Oliver Bearman po kontaktu s Liamem Lawsonem dostal hodiny a propadl se na konec startovního pole.
Ve třetím kole bylo povoleno aktivované DRS, i když na výjezdu z poslední zatáčky stále stříkala voda z vlhkých míst. Norris se už nacházel mimo dosah DRS Antonelliho, ale mladý Ital zůstal pod tlakem Piastriho. Piastri se při snaze dostat se k Antonellimu dostal v šestém do problémů a ztratil kontrolu nad svým McLarenem v zatáčce číslo tři. O pár okamžiků později havarovali na stejném místě také Nico Hülkenberg a Franco Colapinto. Antonelli později hlásil do rádia: „Norris najel na obrubník a spousta vody se dostala na závodní stopu.“ Závod byl kvůli těmto incidentům okamžitě přerušen červenými vlajkami.
Hülkenberg byl jediný z trojice havarovaných, který se dostal do boxů, kde jeho mechanici okamžitě vyměnili poškozené zadní křídlo. Sprint byl obnoven letmým startem v 11:35 místního času. Norris pokračoval na měkkých pneumatikách, zatímco Antonelli, Russell a Verstappen nasadili střední směs. Alonso se snažil zaútočit na Verstappena, ale neuspěl.
Po restartu se pořadí v čele ustálilo, Norris dostal varování, že vítr zesílil. Alonso byl pod tlakem Leclerca, zatímco jeho týmový kolega Stroll musel odolávat útokům Pierra Gaslyho. Inženýři komunikovali s jezdci precizně, místy i s humorným nádechem.
V posledních kolech se Antonelli rychle přibližoval k Norrisovi, který začal pociťovat opotřebení měkkých zadních pneumatik. Brit však dokázal odolat všem útokům a udržet vedení. Leclerc překonal Alonsa a posunul se na páté místo.
V posledním kole přišlo další drama. Gabriel Bortoleto ztratil kontrolu nad svým vozem v esíčkách Senna Esses a tvrdě narazil do bariér. Závod skončil pod žlutými vlajkami, ale naštěstí pilot vyvázl bez zranění.
Norris slaví vítězství před Antonellim a Russellem, Verstappen dojel čtvrtý, následovali Leclerc, Alonso, Hamilton a Gasly. Brit si upevnil vedení v šampionátu na devět bodů před Oscarem Piastrim a potvrdil, že jeho forma z posledních týdnů z něj činí největšího kandidáta na titul mistra světa.
Výsledky sprintu GP Brazílie:
1. Lando Norris – McLaren
2. Kimi Antonelli – Mercedes +0.845
3. George Russell – Mercedes +2.318
4. Max Verstappen – Red Bull Racing +4.423
5. Charles Leclerc – Ferrari +16.483
6. Fernando Alonso – Aston Martin +18.306
7. Lewis Hamilton – Ferrari +18.603
8. Pierre Gasly – Alpine +19.366
9. Lance Stroll – Aston Martin +23.933
10. Isack Hadjar – Racing Bulls +29.548
11. Esteban Ocon – Haas F1 Team +31.000
12. Oliver Bearman – Haas F1 Team +31.334
13. Liam Lawson – Racing Bulls +38.090
14. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing +38.462
15. Carlos Sainz – Williams +38.951
16. Nico Hulkenberg – Kick Sauber +42.349
17. Alexander Albon – Williams +55.456
Nedokončili:
Gabriel Bortoleto – Sauber, havárie
Franco Colapinto – Alpine, havárie
Oscar Piastri – McLaren, havárie
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.