Okruh považovaný za klasický nebo chcete-li přírodní, nacházející se v pohoří Ardén, bývá proslulý nevypočitatelným počasím, asi jako "sousední" Nürburgring. Nebylo výjimkou, že na této trati právě povětrnostní podmínky hrály zásadní roli.
S ohledem na velmi nepříznivé povětrnostní podmínky (vzduch 14°C, trať kolísala od 16 do 18°C, vlhkost vzduchu setrvávala na 93 % a vítr se měnil od 7,5 do 9,7 km/h) byl start kvalifikace odsunut na 15:12.
Q1 - 18 minutS ohledem na slabé přeháňky bylo jasné, že jak bude trať osychat a vyjíždět se ideální stopa, pneumatiky do mokra nebo přechodných podmínek budou rychle "odcházet". Jenže nepředvídavé počasí i do této strategie vnášelo zmatek. Každopádně první měřený čas zajel Russell (2.11,727) a velice rychle výkony padaly k hranici dvou minut. Smůlu při prvním pokusu měl Latifi, jenž vyletěl ze zatáčky 13, naštěstí bez újmy na materiálu, jen pokosil něco trávy. Závěr první části se změnil o boj na cílové pásce, protože komu se povedlo rychlé kolo v samém závěru, měl šanci se dostat do Q2. Poslední výkony Verstappena (1.57,717 - škrtnut), Hamiltona (1.59,870) či velmi dobrého Norrise (1.58,301) signalizovaly, že je třeba mít štěstí a pevné nervy.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Giovinazzi, Schumacher, Räikkönen a Mazepin
Q2 - 15 minutDruhá část už byla podstatně rychlejší, časy se standardně pohybovaly pod dvěma minutami, ovšem problémem bylo přehřívání pneumatik do přechodných podmínek. Opět se celé startovní pole snažilo připravit si rychlé kolo až na závěr, Mercedes dokonce dvakrát provedl double pit-stop, aby měl co nejčerstvější pneumatiky, protože v jednu chvíli byli jak Hamilton, tak Bottas na nepostupových příčkách. Při patnácti vozech na trati ale nebylo snadné si najít správné okénko, zvláště když se ještě občas od zadních kol vznášely vodní fontány. Nakonec nejvíc zaváhali oba piloti Ferrari, ale nikoli v načasování: Sainz jr. udělal chybu v poslední šikaně, kam se mu jeho vůz nepovedlo řádně poskládat, Leclerc byl při posledním pokusu jednoduše pomalý. V čele opět byli velmi dobří Verstappen (1.59,559) a Hamilton (1.56,229), ovšem rybník jim vypálil výborně jedoucí Lando Norris - jeho čas 1:56,025 ho prozatímně pasoval na pole-position.
Q3 - 12 minutUž před poslední pasáží kvalifikace bylo avizováno, že nad okruh dorazí další dešťový mrak. Na trať tak vyjela pouze trojice Russell, Norris a Gasly, ovšem pouze Brit se rozhodl zariskovat - pokud by okruh projel ještě před přívalem deště, mohl by mít čas, na nějž ostatní nebudou stačil. Jenže podmínky byly opravdu velmi těžké, Sebastian Vettel, který se k trojici připojil, dokonce žádal po vedení přerušení Q3. Jeho odhad byl správný, krátce poté najel Norris do měřeného kola, ale nedostal se dál než ke stoupání v Eau Rouge: jeho McLaren ustřelil doleva, odrazil se od bariér a jako rotující káča se přesunul na pravou stranu. U vraku zastavil Vettel a gesty se dotazoval, jestli je Lando v pořádku, do vysílačky pak rozčileně opakoval: "Co jsem říkal? Měli jste vyvěsit červenou vlajku!"
Kvalifikace byla po 3:01 přerušena a čekalo se až do 16:45, než Berndt Mayländer nadvakrát po projetí okruhu uznal trať za bezpečnou. Vydali se na ni Ocon a Russell na mokrých pneu, ale záhy zastavili a vyměnili je za zeleně označené. Ač se zpočátku zdálo, že vody je stále hodně, dráha vysychala velmi rychle, takže opravdu záleželo na perfektním naplánování. Nebo - jako v případě Russella - zajet jenom jeden, ale výborný čas. K překvapení všech byl George náhle v čele, sice ještě šest soupeřů mohlo jeho umístění ohrozit, ale překvapivě to nedokázal (třebaže s minimálním odstupem) ani Hamilton. Nakonec tak triumfoval Verstappen, v poslední části jediný, kdo se dostal pod 2 minuty.
Podrobnou reportáž z kvalifikace přineseme v nejkratší možné době.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.