Okruh považovaný za klasický nebo chcete-li přírodní, nacházející se v pohoří Ardén, bývá proslulý nevypočitatelným počasím, asi jako "sousední" Nürburgring. Nebylo výjimkou, že na této trati právě povětrnostní podmínky hrály zásadní roli.
S ohledem na velmi nepříznivé povětrnostní podmínky (vzduch 14°C, trať kolísala od 16 do 18°C, vlhkost vzduchu setrvávala na 93 % a vítr se měnil od 7,5 do 9,7 km/h) byl start kvalifikace odsunut na 15:12.
Q1 - 18 minutS ohledem na slabé přeháňky bylo jasné, že jak bude trať osychat a vyjíždět se ideální stopa, pneumatiky do mokra nebo přechodných podmínek budou rychle "odcházet". Jenže nepředvídavé počasí i do této strategie vnášelo zmatek. Každopádně první měřený čas zajel Russell (2.11,727) a velice rychle výkony padaly k hranici dvou minut. Smůlu při prvním pokusu měl Latifi, jenž vyletěl ze zatáčky 13, naštěstí bez újmy na materiálu, jen pokosil něco trávy. Závěr první části se změnil o boj na cílové pásce, protože komu se povedlo rychlé kolo v samém závěru, měl šanci se dostat do Q2. Poslední výkony Verstappena (1.57,717 - škrtnut), Hamiltona (1.59,870) či velmi dobrého Norrise (1.58,301) signalizovaly, že je třeba mít štěstí a pevné nervy.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Giovinazzi, Schumacher, Räikkönen a Mazepin
Q2 - 15 minutDruhá část už byla podstatně rychlejší, časy se standardně pohybovaly pod dvěma minutami, ovšem problémem bylo přehřívání pneumatik do přechodných podmínek. Opět se celé startovní pole snažilo připravit si rychlé kolo až na závěr, Mercedes dokonce dvakrát provedl double pit-stop, aby měl co nejčerstvější pneumatiky, protože v jednu chvíli byli jak Hamilton, tak Bottas na nepostupových příčkách. Při patnácti vozech na trati ale nebylo snadné si najít správné okénko, zvláště když se ještě občas od zadních kol vznášely vodní fontány. Nakonec nejvíc zaváhali oba piloti Ferrari, ale nikoli v načasování: Sainz jr. udělal chybu v poslední šikaně, kam se mu jeho vůz nepovedlo řádně poskládat, Leclerc byl při posledním pokusu jednoduše pomalý. V čele opět byli velmi dobří Verstappen (1.59,559) a Hamilton (1.56,229), ovšem rybník jim vypálil výborně jedoucí Lando Norris - jeho čas 1:56,025 ho prozatímně pasoval na pole-position.
Q3 - 12 minutUž před poslední pasáží kvalifikace bylo avizováno, že nad okruh dorazí další dešťový mrak. Na trať tak vyjela pouze trojice Russell, Norris a Gasly, ovšem pouze Brit se rozhodl zariskovat - pokud by okruh projel ještě před přívalem deště, mohl by mít čas, na nějž ostatní nebudou stačil. Jenže podmínky byly opravdu velmi těžké, Sebastian Vettel, který se k trojici připojil, dokonce žádal po vedení přerušení Q3. Jeho odhad byl správný, krátce poté najel Norris do měřeného kola, ale nedostal se dál než ke stoupání v Eau Rouge: jeho McLaren ustřelil doleva, odrazil se od bariér a jako rotující káča se přesunul na pravou stranu. U vraku zastavil Vettel a gesty se dotazoval, jestli je Lando v pořádku, do vysílačky pak rozčileně opakoval: "Co jsem říkal? Měli jste vyvěsit červenou vlajku!"
Kvalifikace byla po 3:01 přerušena a čekalo se až do 16:45, než Berndt Mayländer nadvakrát po projetí okruhu uznal trať za bezpečnou. Vydali se na ni Ocon a Russell na mokrých pneu, ale záhy zastavili a vyměnili je za zeleně označené. Ač se zpočátku zdálo, že vody je stále hodně, dráha vysychala velmi rychle, takže opravdu záleželo na perfektním naplánování. Nebo - jako v případě Russella - zajet jenom jeden, ale výborný čas. K překvapení všech byl George náhle v čele, sice ještě šest soupeřů mohlo jeho umístění ohrozit, ale překvapivě to nedokázal (třebaže s minimálním odstupem) ani Hamilton. Nakonec tak triumfoval Verstappen, v poslední části jediný, kdo se dostal pod 2 minuty.
Podrobnou reportáž z kvalifikace přineseme v nejkratší možné době.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.