Ironie osudu pro Christian Hornera: Volal po stabilitě, pak přišel o místo

Christian Horner během víkendu GP Číny
Christian Horner během víkendu GP Číny, foto: Red Bull Content Pool
Josef Mráček VČERA 21:54
Sdílej:

Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.

Při Velké ceně Velké Británie Christian Horner zdůraznil, jak je stabilita v týmu klíčová. Upozornil, že právě díky stabilnímu vedení dosáhl Red Bull už 14 mistrovských titulů. Jeho slova však nabyla nového významu jen pár dní poté, co byl nečekaně odvolán z pozice šéfa Red Bull Racing, kde působil nepřetržitě od roku 2005.

Ve Silverstonu se Horner vyjádřil také k situaci Freda Vasseura ve Ferrari, které čelí silné kritice italských médií. Horner zdůraznil, že tým potřebuje klidné a stabilní vedení, aby mohl dosahovat úspěchů. Přesto jeho názory zřejmě nezabránily rozhodnutí Red Bullu provést zásadní změnu ve vedení.

Loni Vasseur dovedl Ferrari téměř ke zisku konstruktérského titulu v dramatickém souboji s McLarenem. Letos však Ferrari bojuje s obtížemi, zatímco McLaren jasně vede šampionát. Horner upozornil, že vybudování správných procesů a týmové kultury, což je podle něj stále ve vývoji, vyžaduje čas a stabilitu.

Christian Horner rovněž připomněl, že ve Formuli 1 neexistují žádná rychlá řešení. Úspěch závisí na schopnosti celého týmu táhnout za jeden provaz. U Ferrari je navíc tlak nejen sportovní, ale i národní, což situaci ještě více komplikuje.

Na dotaz ohledně možných změn ve struktuře Red Bullu, který momentálně obsazuje čtvrté místo v poháru konstruktérů, Horner vysvětlil, že každá stáj má svou vlastní organizační strukturu. Red Bull má podle něj jasně nastavený systém, kde technický ředitel Pierre Waché zastává podobnou roli jako Andrea Stella u McLarenu, i když pod jiným názvem.

Horner ocenil, že současná struktura Red Bullu funguje velmi dobře, i když optimalizace jsou vždy na pořadu dne. Po jeho odvolání se také objevily spekulace o jeho možném návratu do F1, například v Ferrari nebo Alpine.

Stalo se