Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
Aston Martin Driver Academy navázala spolupráci s týmem DPK Racing, který používá motokáry FA Alonso Kart. Tímto krokem chce akademie ještě víc posílit svůj vliv a pomáhat vychovávat nové závodní talenty už od jejich prvních krůčků v motorsportu.
Partnerství je postaveno na vizi identifikace a růstu budoucích šampionů. „Naše akademie nám umožňuje formovat novou generaci jezdců a pomoci jim stát se kompletními závodníky,“ uvedl šéf Aston Martinu a výkonný ředitel týmu F1 Andy Cowell. Zmínil také, že vedení mladých talentů v klíčových fázích kariéry je pro tým nejen výzvou, ale i skutečnou vášní.
Akademie se nestará jen o to, aby mladí závodníci uměli dobře řídit. Nabízí jim také trénink fyzické kondice, školení, jak mluvit s médii, jízdy na simulátoru a možnost nahlédnout do zákulisí F1 během vybraných závodů. Díky tomu se rozvíjejí nejen jako jezdci, ale i jako silné osobnosti připravené na život ve světě motorsportu.
Aston Martin Driver Academy navázala spolupráci s týmem DPK Racing, který používá motokáry FA Alonso Kart. Tímto krokem chce akademie ještě víc posílit svůj vliv a pomáhat vychovávat nové závodní talenty už od jejich prvních krůčků v motorsportu.
Od svého spuštění v červnu 2025 se Aston Martin Driver Academy snaží budovat dlouhodobé základy. Jejím prvním členem se stal 21letý Španěl Mari Boya, trojnásobný mistr Španělska v motokárách a současný jezdec Formule 3 za tým Campos Racing. Podle svých slov vnímá podpis s Aston Martinem jako splněný sen.
„Je to výjimečná příležitost učit se od týmu, který má v F1 velké ambice,“ řekl Boya. „Jsem hrdý, že mohu být součástí tak prestižního projektu. Inspirativní prostředí technologického kampusu Aston Martinu mě motivuje každý den, a s mentory jako jsou Fernando Alonso, Lance Stroll a Pedro de la Rosa je to opravdu výjimečná cesta.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.