Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Sho Tsuboi, čerstvý šampion japonské Super Formule, dostane v srpnu svou první příležitost řídit vůz Formule 1. Tým Haas oznámil, že se Tsuboi zúčastní dvoudenního testu TPC (Testing of Previous Cars) s monopostem VF-23 na japonském okruhu Fuji Speedway, po boku rezervního jezdce Haasu Ryo Hirakawy. Test proběhne 6.–7. srpna a představuje další krok ve spolupráci mezi americkým týmem a japonskou automobilkou Toyota.
Pro Tsuboie, který loni získal titul v Super Formuli s továrním týmem Toyota (TOM’S), půjde o první přímou zkušenost s technikou F1. Třicetiletý jezdec, jenž letos zároveň bojuje o čtvrtý titul v Super GT, se netají nadšením. „Děkuji týmu Haas a TGR za tuto úžasnou příležitost. Chci si ten den naplno užít a udělat z něj začátek splněného snu,“ napsal na sociálních sítích.
Spolupráce Haasu s Toyotou, oficiálně oznámená v loňském roce, tak přináší konkrétní výsledky. Vedle Hirakawy, který už má za sebou několik vystoupení v trénincích F1, je Tsuboi dalším japonským jezdcem, který dostává prostor zviditelnit se v rámci americko-japonského partnerství. Připomeňme, že také předchozí šampion Super Formule, Ritomo Miyata, usedl letos v lednu do vozu Haasu při testu ve španělském Jerezu.
Tsuboi navázal na Miyatovo dědictví poté, co se jeho krajan přesunul do Formule 2. V loňské sezoně dominoval především na domácí trati Fuji, kde vyhrál tři závody a položil základ ke svému titulu. Letos pokračuje ve výborné formě – ve vyrovnaném šampionátu Super Formule drží průběžné třetí místo a opět ukazuje své kvality.
Vedle monopostů se Tsuboi dlouhodobě profiluje jako hvězda japonského GT závodění. V sérii Super GT má na kontě už tři tituly a letos míří za čtvrtým v rámci pětiletého období. Jeho univerzálnost a konzistence z něj dělají jednoho z nejvýraznějších jezdců současného japonského motorsportu – a test s Haasem může být jeho vstupenkou do globálního světa F1.
Nadcházející test na Fuji tak nebude jen formální jízdou. Pro Tsuboie jde o jedinečnou šanci zaujmout v mezinárodním měřítku, především ve chvíli, kdy týmy Formule 1 začínají stále častěji nahlížet směrem k Asii pro nové talenty. A pro japonské fanoušky to bude další důvod, proč sledovat vývoj kolem týmu Haas s větší pozorností než kdy dřív.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.