Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Sho Tsuboi, čerstvý šampion japonské Super Formule, dostane v srpnu svou první příležitost řídit vůz Formule 1. Tým Haas oznámil, že se Tsuboi zúčastní dvoudenního testu TPC (Testing of Previous Cars) s monopostem VF-23 na japonském okruhu Fuji Speedway, po boku rezervního jezdce Haasu Ryo Hirakawy. Test proběhne 6.–7. srpna a představuje další krok ve spolupráci mezi americkým týmem a japonskou automobilkou Toyota.
Pro Tsuboie, který loni získal titul v Super Formuli s továrním týmem Toyota (TOM’S), půjde o první přímou zkušenost s technikou F1. Třicetiletý jezdec, jenž letos zároveň bojuje o čtvrtý titul v Super GT, se netají nadšením. „Děkuji týmu Haas a TGR za tuto úžasnou příležitost. Chci si ten den naplno užít a udělat z něj začátek splněného snu,“ napsal na sociálních sítích.
Spolupráce Haasu s Toyotou, oficiálně oznámená v loňském roce, tak přináší konkrétní výsledky. Vedle Hirakawy, který už má za sebou několik vystoupení v trénincích F1, je Tsuboi dalším japonským jezdcem, který dostává prostor zviditelnit se v rámci americko-japonského partnerství. Připomeňme, že také předchozí šampion Super Formule, Ritomo Miyata, usedl letos v lednu do vozu Haasu při testu ve španělském Jerezu.
Tsuboi navázal na Miyatovo dědictví poté, co se jeho krajan přesunul do Formule 2. V loňské sezoně dominoval především na domácí trati Fuji, kde vyhrál tři závody a položil základ ke svému titulu. Letos pokračuje ve výborné formě – ve vyrovnaném šampionátu Super Formule drží průběžné třetí místo a opět ukazuje své kvality.
Vedle monopostů se Tsuboi dlouhodobě profiluje jako hvězda japonského GT závodění. V sérii Super GT má na kontě už tři tituly a letos míří za čtvrtým v rámci pětiletého období. Jeho univerzálnost a konzistence z něj dělají jednoho z nejvýraznějších jezdců současného japonského motorsportu – a test s Haasem může být jeho vstupenkou do globálního světa F1.
Nadcházející test na Fuji tak nebude jen formální jízdou. Pro Tsuboie jde o jedinečnou šanci zaujmout v mezinárodním měřítku, především ve chvíli, kdy týmy Formule 1 začínají stále častěji nahlížet směrem k Asii pro nové talenty. A pro japonské fanoušky to bude další důvod, proč sledovat vývoj kolem týmu Haas s větší pozorností než kdy dřív.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.