Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Po nečekaném rozhodnutí Red Bullu propustit Christiana Hornera krátce po Velké ceně Británie začaly kolovat spekulace o tom, že za tímto krokem stál tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Zkušený komentátor a bývalý závodník Martin Brundle otevřeně uvedl, že věděl, že Horner nebyl u některých členů Verstappenova týmu vítán. Podle něj sehrál tento tým v rozhodnutí o odvolání Hornera „významnou roli“.
Brundle vzpomíná, že už několik dní před oznámením zaznamenal, že něco není v pořádku. „Viděl jsem Christiana v pondělí na Eddie Jordan Memorial, byl velmi tichý a uzavřený, evidentně mimo svou obvyklou náladu,“ řekl Brundle v podcastu Sky F1. Dodal, že i když ho Hornerův odchod mrzí, nebyl překvapen, protože situace mezi Hornerem a Verstappenovým týmem nebyla ideální.
Christian Horner byl v posledních osmnácti měsících pod velkým tlakem. Procházel interními vyšetřováními kvůli obviněním ze špatného chování vůči kolegovi, přičemž byl dvakrát očištěn. Mezitím Red Bull ztrácel svou dosavadní dominanci ve Formuli 1, což vyvolávalo dohady o možné změně týmu ze strany Maxe Verstappena. Situaci dále komplikovaly napjaté vztahy s Josem Verstappenem, Maxovým otcem, který otevřeně varoval, že tým „vybuchne“, pokud Horner zůstane.
Brundle zdůraznil, že Horner byl klíčovou postavou Red Bullu, který přivedl do týmu legendárního Adriana Neweyho a pod jeho vedením dosáhl tým všech svých úspěchů, včetně titulů s Maxem Verstappenem a Sebastianem Vettem. Přestože jeho odchod působí jako šok, Brundle naznačuje, že šlo o vyústění dlouhodobých vnitřních bojů o moc a vliv. Nyní je otázkou, jak Red Bull zvládne tuto změnu a jaký bude dopad na budoucnost Verstappena i celého týmu.
Brundle také poukázal na to, že po smrti zakladatele Red Bullu Dietricha Mateschitze v roce 2022 se ve stáji začaly objevovat vnitřní třenice. Podle něj Horner po loňském Bahrajnu spíše „jen seděl v autě jako pasažér“, zatímco „ocásek začal mávat psem“ – tedy okolí Verstappena převzalo větší kontrolu než samotné vedení týmu.
Dále Brundle upozornil na tlak, kterému Horner čelil nejen ze strany Verstappenova týmu, ale také kvůli odchodům klíčových lidí, jako byli Adrian Newey, Rob Marshall nebo Jonathan Wheatley. Horner podle něj podceňoval dopad těchto odchodů a snažil se přesvědčit všechny, že tým má stále dostatečnou sílu, což se ale neukázalo jako pravda.
I přes tyto problémy zůstal Red Bull konkurenceschopný, což dokazují dvě vítězství v sezóně a pole position na náročné trati ve Silverstonu. Nicméně Brundle tvrdí, že Hornerova podpora, zejména od Chalerm Yoovidhyi, postupně slábla, a konečné rozhodnutí o jeho odchodu bylo nevyhnutelné.
Po Hornerově odchodu přišla rychlá reorganizace, Laurent Mekies převzal vedení týmu a Alan Permane se stal šéfem Racing Bulls. Brundle označil tento krok za překvapivý a poukázal na naléhavost situace. Připustil, že nemá úplné informace z vnitřku týmu, ale je jasné, že „Team Verstappen“ nebyl spokojen s Hornerem, což podle něj výrazně ovlivnilo jeho odchod.
Na otázku, zda Verstappenovi dali Red Bullu ultimátum „buď my, nebo on“, Brundle odpověděl, že přesně neví, ale tlak z okolí Verstappena trval dlouho a byl intenzivní. Jos Verstappen navíc veřejně kritizoval Hornerovo vedení, což podle Brundla znamená, že „hráli klíčovou roli“ v jeho odchodu.
Ačkoli Christian Horner vybudoval jednu z nejúspěšnějších kapitol v historii F1 s 14 mistrovskými tituly Red Bullu, jeho kariéra ve Formuli 1 možná ještě neskončila. Objevují se spekulace o jeho možném návratu k jiným týmům, například Ferrari nebo Alpine.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.