Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Po nečekaném rozhodnutí Red Bullu propustit Christiana Hornera krátce po Velké ceně Británie začaly kolovat spekulace o tom, že za tímto krokem stál tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Zkušený komentátor a bývalý závodník Martin Brundle otevřeně uvedl, že věděl, že Horner nebyl u některých členů Verstappenova týmu vítán. Podle něj sehrál tento tým v rozhodnutí o odvolání Hornera „významnou roli“.
Brundle vzpomíná, že už několik dní před oznámením zaznamenal, že něco není v pořádku. „Viděl jsem Christiana v pondělí na Eddie Jordan Memorial, byl velmi tichý a uzavřený, evidentně mimo svou obvyklou náladu,“ řekl Brundle v podcastu Sky F1. Dodal, že i když ho Hornerův odchod mrzí, nebyl překvapen, protože situace mezi Hornerem a Verstappenovým týmem nebyla ideální.
Christian Horner byl v posledních osmnácti měsících pod velkým tlakem. Procházel interními vyšetřováními kvůli obviněním ze špatného chování vůči kolegovi, přičemž byl dvakrát očištěn. Mezitím Red Bull ztrácel svou dosavadní dominanci ve Formuli 1, což vyvolávalo dohady o možné změně týmu ze strany Maxe Verstappena. Situaci dále komplikovaly napjaté vztahy s Josem Verstappenem, Maxovým otcem, který otevřeně varoval, že tým „vybuchne“, pokud Horner zůstane.
Brundle zdůraznil, že Horner byl klíčovou postavou Red Bullu, který přivedl do týmu legendárního Adriana Neweyho a pod jeho vedením dosáhl tým všech svých úspěchů, včetně titulů s Maxem Verstappenem a Sebastianem Vettem. Přestože jeho odchod působí jako šok, Brundle naznačuje, že šlo o vyústění dlouhodobých vnitřních bojů o moc a vliv. Nyní je otázkou, jak Red Bull zvládne tuto změnu a jaký bude dopad na budoucnost Verstappena i celého týmu.
Brundle také poukázal na to, že po smrti zakladatele Red Bullu Dietricha Mateschitze v roce 2022 se ve stáji začaly objevovat vnitřní třenice. Podle něj Horner po loňském Bahrajnu spíše „jen seděl v autě jako pasažér“, zatímco „ocásek začal mávat psem“ – tedy okolí Verstappena převzalo větší kontrolu než samotné vedení týmu.
Dále Brundle upozornil na tlak, kterému Horner čelil nejen ze strany Verstappenova týmu, ale také kvůli odchodům klíčových lidí, jako byli Adrian Newey, Rob Marshall nebo Jonathan Wheatley. Horner podle něj podceňoval dopad těchto odchodů a snažil se přesvědčit všechny, že tým má stále dostatečnou sílu, což se ale neukázalo jako pravda.
I přes tyto problémy zůstal Red Bull konkurenceschopný, což dokazují dvě vítězství v sezóně a pole position na náročné trati ve Silverstonu. Nicméně Brundle tvrdí, že Hornerova podpora, zejména od Chalerm Yoovidhyi, postupně slábla, a konečné rozhodnutí o jeho odchodu bylo nevyhnutelné.
Po Hornerově odchodu přišla rychlá reorganizace, Laurent Mekies převzal vedení týmu a Alan Permane se stal šéfem Racing Bulls. Brundle označil tento krok za překvapivý a poukázal na naléhavost situace. Připustil, že nemá úplné informace z vnitřku týmu, ale je jasné, že „Team Verstappen“ nebyl spokojen s Hornerem, což podle něj výrazně ovlivnilo jeho odchod.
Na otázku, zda Verstappenovi dali Red Bullu ultimátum „buď my, nebo on“, Brundle odpověděl, že přesně neví, ale tlak z okolí Verstappena trval dlouho a byl intenzivní. Jos Verstappen navíc veřejně kritizoval Hornerovo vedení, což podle Brundla znamená, že „hráli klíčovou roli“ v jeho odchodu.
Ačkoli Christian Horner vybudoval jednu z nejúspěšnějších kapitol v historii F1 s 14 mistrovskými tituly Red Bullu, jeho kariéra ve Formuli 1 možná ještě neskončila. Objevují se spekulace o jeho možném návratu k jiným týmům, například Ferrari nebo Alpine.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.