Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Oscar Piastri vstoupil do sprintového víkendu v Kataru skvěle. V jediném tréninku totiž na poslední pokus překonal týmového kolegu Landa Norrise a potvrdil, že McLaren bude i tentokrát patřit k hlavním favoritům.
Na osvětleném okruhu Losail, který hostí předposlední závod sezony 2025, zajel Piastri čas o půl desetiny rychlejší než Norris. Třetí nejrychlejší byl Fernando Alonso, jenž si drží stabilní formu.
Protože Katar uzavírá letošní sérii sprintů, týmy od úvodu nasadily vysoké pracovní tempo. Většina tréninku tak proběhla na tvrdé sadě pneumatik a s různými množstvími paliva, aby mohly co nejlépe otestovat chování vozů v různých podmínkách.
Pirelli zároveň zavedla limit maximálně 25 kol na jeden stint, aby předešla praskání pneumatik na náročném povrchu okruhu. Nedělní závod bude díky tomu povinně dvouzastávkový, což už nyní ovlivňuje strategické plánování týmů.
V úvodu tréninku udával tempo George Russell, zatímco Max Verstappen si stěžoval na chování svého Red Bullu. „Auto hodně poskakuje,“ hlásil do rádia, když se snažil najít stabilní rytmus.
George Russell po dvaceti minutách ještě zrychlil na 1:22.165 a jeho čas pak dlouho nikdo nepřekonal. Mercedes tak ukázal, že mu vysoký přítlak i specifický povrch v Kataru sedí.
Lando Norris měl v úvodu tréninku potíže s přilnavostí a rozložením výkonu a ptal se týmu, proč ztrácí 1,6 sekundy na Piastriho. Jakmile se ale trať zlepšila, našel tempo a zařadil se mezi nejrychlejší.
Po více než 45 minutách přišla na řadu tradiční kvalifikační simulace, během níž McLaren výrazně ožil. Měkké pneumatiky přinesly velký nárůst rychlosti a Norris se dostal do čela časem 1:20.982.
Brit byl na cestě k dalšímu zlepšení, ale pokus nakonec přerušil. Zato Piastri svůj druhý rychlý pokus dokončil a časem 1:20.924 se posunul o 0,058 sekundy před Norrise, čímž si zajistil první místo.
Za Alonsem na třetí příčce skončil Carlos Sainz ve Williamsu, následovaný Isackem Hadjarem v Racing Bulls, který dokázal udržet za sebou i Maxe Verstappena. První sedmičku uzavřel Alex Albon, za nímž se seřadili Charles Leclerc, Lance Stroll a Andrea Kimi Antonelli.
1. Oscar Piastri – McLaren – 1:20.924
2. Lando Norris – McLaren – +0.058
3. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.386
4. Carlos Sainz – Williams – +0.480
5. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.579
6. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.580
7. Alexander Albon – Williams – +0.685
8. Charles Leclerc – Ferrari – +0.744
9. Lance Stroll – Aston Martin – +0.745
10. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.774
11. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – +0.859
12. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.870
13. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.872
14. George Russell – Mercedes – +0.900
15. Oliver Bearman – Haas – +1.002
16. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +1.002
17. Esteban Ocon – Haas – +1.172
18. Pierre Gasly – Alpine – +1.500
19. Liam Lawson – Racing Bulls – +1.638
20. Franco Colapinto – Alpine – +2.605
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.
Max Verstappen se vrátil ke svým loňským slovům o Landu Norrisovi z Las Vegas a poskytl jim širší vysvětlení. Zdůraznil, že šlo spíše o reakci na okamžité okolnosti než o jakýkoli osobní spor mezi nimi.