V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lando Norris z McLarenu zajel nejrychlejší čas v jediném pátečním tréninku na Grand Prix USA. Hned za ním se umístil Nico Hülkenberg ze Sauberu, mezi nimi skončil Norrisův týmový kolega Oscar Piastri. První volný trénink (FP1) na okruhu Circuit of the Americas, který tentokrát sloužil jako jediná příprava na sprint kvalifikaci, nabídl hodinu plnou akce, protože všech 20 vozů vyjelo na trať hned od začátku.
Na začátku tréninku se do čela dostal Lewis Hamilton z Ferrari, který na tvrdých pneumatikách zajel čas 1:34.857, tedy o 0,569 sekundy rychleji než Max Verstappen z Red Bullu. Po 21 minutách však byla seance přerušena červenou vlajkou kvůli úlomku na trati, který zanechal Lance Stroll. „Bylo to malé zdržení, ale nepřerušilo to náš plán,“ uvedl Hamilton.
Po pěti minutách trénink pokračoval, ale většina týmů ještě nepřešla na měkké pneumatiky a soustředila se na delší jízdy. Skutečné změny přišly až v poslední části, kdy Hamilton, Charles Leclerc a George Russell nasadili střední pneumatiky, zatímco Red Bully a McLareny přešly na měkké směsi.
Russell, Tsunoda a Max Verstappen se krátce dostali do vedení, než Fernando Alonso z Aston Martinu zajel čas 1:33.639, což bylo jen o devět tisícin sekundy rychlejší než Verstappen. „Snažil jsem se vytěžit maximum z pneumatik, trať se opravdu rychle zlepšovala,“ komentoval Alonso.
Nejlepší odpověď ale přišla od Landa Norrise, který našel další tři desetiny a zajel čas 1:33.294, čímž si zajistil první místo až do konce tréninku. Oscar Piastri, lídr šampionátu, v závěru polepšil a posunul se z pátého na druhé místo, i když mezi ně zasáhl zkušený Nico Hülkenberg. Ten svůj nejlepší čas zajel až v posledních sekundách, což ukázalo, jak rychle se trať zlepšovala.
Fernando Alonso obsadil čtvrté místo a opět ukázal, že Aston Martin dokáže být rychlý hned od začátku. Verstappen skončil pátý, následován Alexem Albonem a nejrychlejším jezdcem na střední směsi, Georgem Russellem. Hamilton obsadil až osmou pozici, zatímco Isack Hadjar a Oliver Bearman doplnili první desítku.
Nepříjemným překvapením byl Charles Leclerc, který musel zrušit své kolo kvůli problémům s převodovkou a zápachu oleje ve Ferrari. I ti největší favorité tak ukázali, že na okruhu COTA se nic nedá brát jako samozřejmost.
1.Lando Norris – McLaren – 1:33.294
2. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – +0.255
3. Oscar Piastri – McLaren – +0.279
4. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.345
5. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.354
6. Alex Albon – Williams – +0.626
7. George Russell – Mercedes – +0.637
8. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.671
9. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.861
10. Oliver Bearman – Haas F1 Team – +1.039
11. Esteban Ocon – Haas F1 Team – +1.074
12. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +1.184
13. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +1.237
14. Lance Stroll – Aston Martin – +1.316
15. Liam Lawson – Racing Bulls – +1.325
16. Franco Colapinto – Alpine – +1.359
17. Pierre Gasly – Alpine – +1.371
18. Kimi Antonelli – Mercedes – +1.443
19. Carlos Sainz – Williams – +2.580
20. Charles Leclerc – Ferrari – +2.786
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.