Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Pierre Gasly zůstane součástí týmu Alpine až do konce sezony 2028. Francouzský jezdec tak prodlužuje své působení u stáje z Enstone, která jeho budoucnost potvrdila během víkendu Velké ceny Itálie v Monze.
Gasly přestoupil do Alpine v roce 2023 z týmu AlphaTauri a od té doby získal dvě pódiová umístění – v roce 2023 na Velké ceně Nizozemska a o rok později v Brazílii. Podle něj tyto výsledky dokazují, že tým má potenciál dosahovat stále lepších výkonů.
„Jsem nadšený, že mohu spojit svou dlouhodobou budoucnost s Alpine,“ uvedl Gasly. „Jako Francouz jsem obzvlášť hrdý, že mohu závodit za francouzskou automobilku. Od mého příchodu v roce 2023 jsem cítil, že tento tým je tím správným místem pro budoucnost.“
Gasly zároveň vyzdvihl důvěru, kterou v něj vedení vložilo. „Podpora a víra Flavia Briatoreho, nasazení Françoise Provosta pro projekt Formule 1 a také lidé v Enstone z toho udělali přirozené rozhodnutí,“ dodal. „Chci tu být i v následujících letech a naplnit náš společný cíl: vyhrávat závody a bojovat o tituly. Jsme v tom všichni společně a těším se, že budeme pokračovat v tomto speciálním příběhu.“
Dlouhodobá smlouva přichází v době, kdy Alpine prochází proměnou na nejvyšších pozicích. Do funkce výkonného ředitele byl letos jmenován Steve Nielsen a mateřská skupina Renault oznámila Françoise Provosta novým generálním ředitelem. Tyto změny mají položit základ k budoucímu posílení týmu.
Navzdory těžké sezoně, v níž Alpine v roce 2025 uzavírá pořadí Poháru konstruktérů, Gasly věří, že stabilita a kontinuita jsou klíčem. Podle Briatoreho, jenž se letos vrátil do stáje v poradenské roli, je právě Gaslyho podpis důkazem, že tým pracuje na dlouhodobé budoucnosti. „Od mého návratu jsem vždy zdůrazňoval, jak důležité je budovat a zvyšovat konkurenceschopnost týmu BWT Alpine Formula 1,“ řekl. „Jsme dobře připraveni na novou éru Formule 1, která začne v roce 2026, a nyní máme potvrzeného našeho hlavního jezdce.“
Briatore Gaslyho nešetřil chválou a naznačil, že role francouzského závodníka je pro Alpine klíčová. „Pierre byl během tohoto náročného období obrovským přínosem. Jeho přístup, nasazení a talent na mě udělaly velký dojem a těšíme se, že budeme v tomto projektu společně pokračovat ještě dlouhou dobu,“ dodal zkušený funkcionář.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.