Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
První zatáčka sobotního sprintu Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas se proměnila v okamžik chaosu, který vyřadil oba vozy McLarenu a okamžitě rozpoutal diskuze o vinících. Incident se stal po startu, kdy Lando Norris a Oscar Piastri, startující druhý a třetí, okamžitě čelili nečekaným komplikacím.
Oscar Piastri se pokusil provést manévr „switchback“, aby se dostal vedle svého týmového kolegy, ale střetl se s Fernandem Alonsem, který se pokoušel projet po vnitřní straně, a také s Nicem Hülkenbergem. „Tři auta se do jedné zatáčky nevejdou,“ komentoval situaci Helmut Marko, poradce Red Bullu, a označil Alonsa za hlavní spouštěč celé kolize.
Max Verstappen ani neměl s incidentem žádné problémy, protože se vše událo za ním a nakonec sprint s přehledem vyhrál. Marko dodal, že šlo o typický závodní incident a oba McLareny tentokrát nejsou vinny. „To se stává v první zatáčce, je široká a jakmile se někdo pustí dovnitř, může vzniknout řetězová reakce,“ vysvětloval Marko.
Šéf McLarenu Zak Brown původně vinil Hülkenberga a označil jeho akci jako „amatérskou jízdu“, protože podle něj najel na zadní kolo Piastriho. Později však svůj názor změnil a připustil, že Hülkenberg za nehodu nemůže. „Nemohu to hodit na Nica, to není jeho chyba,“ řekl Brown.
Hülkenberg sám přijmul omluvu od Browna, ale zároveň vyjádřil frustraci z promarněné příležitosti k bodům. „Je to frustrující a zklamání, protože auto bylo silné a mohli jsme bodovat,“ uvedl německý jezdec.
Nico Hülkenberg uvedl, že hlavním problémem byl náhlý manévr Oscara Piastriho. „Neměl jsem kam jít. Fernando byl po vnitřní straně, ale nevěděl jsem přesně, kde je. Oscar se náhle a agresivně přetočil, aby se dostal ven, ale já tam byl. Smůla pro nás všechny,“ řekl Hülkenberg.
Kolize získala pozornost i kvůli předchozím sporům mezi McLareny, zejména po incidentu Norris – Piastri v Singapuru. Damon Hill, mistr světa z roku 1996, označil situaci za ironickou: „Nico byl trochu nachytán a nebyl připraven na Piastriho manévr. Nemohl ustoupit, protože po vnitřní straně byl Alonso, takže byl stlačen.“
Hill zdůraznil, že incident ukazuje, jak rychle se může pořadí v první zatáčce změnit, aniž by někdo z jezdců nesl přímou odpovědnost. „Mluvilo se o tom, aby se McLareni navzájem nenabourali. A přesto došlo k nehodě, za kterou nikdo z nich nemůže,“ dodal.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.