Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
První zatáčka sobotního sprintu Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas se proměnila v okamžik chaosu, který vyřadil oba vozy McLarenu a okamžitě rozpoutal diskuze o vinících. Incident se stal po startu, kdy Lando Norris a Oscar Piastri, startující druhý a třetí, okamžitě čelili nečekaným komplikacím.
Oscar Piastri se pokusil provést manévr „switchback“, aby se dostal vedle svého týmového kolegy, ale střetl se s Fernandem Alonsem, který se pokoušel projet po vnitřní straně, a také s Nicem Hülkenbergem. „Tři auta se do jedné zatáčky nevejdou,“ komentoval situaci Helmut Marko, poradce Red Bullu, a označil Alonsa za hlavní spouštěč celé kolize.
Max Verstappen ani neměl s incidentem žádné problémy, protože se vše událo za ním a nakonec sprint s přehledem vyhrál. Marko dodal, že šlo o typický závodní incident a oba McLareny tentokrát nejsou vinny. „To se stává v první zatáčce, je široká a jakmile se někdo pustí dovnitř, může vzniknout řetězová reakce,“ vysvětloval Marko.
Šéf McLarenu Zak Brown původně vinil Hülkenberga a označil jeho akci jako „amatérskou jízdu“, protože podle něj najel na zadní kolo Piastriho. Později však svůj názor změnil a připustil, že Hülkenberg za nehodu nemůže. „Nemohu to hodit na Nica, to není jeho chyba,“ řekl Brown.
Hülkenberg sám přijmul omluvu od Browna, ale zároveň vyjádřil frustraci z promarněné příležitosti k bodům. „Je to frustrující a zklamání, protože auto bylo silné a mohli jsme bodovat,“ uvedl německý jezdec.
Nico Hülkenberg uvedl, že hlavním problémem byl náhlý manévr Oscara Piastriho. „Neměl jsem kam jít. Fernando byl po vnitřní straně, ale nevěděl jsem přesně, kde je. Oscar se náhle a agresivně přetočil, aby se dostal ven, ale já tam byl. Smůla pro nás všechny,“ řekl Hülkenberg.
Kolize získala pozornost i kvůli předchozím sporům mezi McLareny, zejména po incidentu Norris – Piastri v Singapuru. Damon Hill, mistr světa z roku 1996, označil situaci za ironickou: „Nico byl trochu nachytán a nebyl připraven na Piastriho manévr. Nemohl ustoupit, protože po vnitřní straně byl Alonso, takže byl stlačen.“
Hill zdůraznil, že incident ukazuje, jak rychle se může pořadí v první zatáčce změnit, aniž by někdo z jezdců nesl přímou odpovědnost. „Mluvilo se o tom, aby se McLareni navzájem nenabourali. A přesto došlo k nehodě, za kterou nikdo z nich nemůže,“ dodal.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.