Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Šéf McLarenu Andrea Stella otevřeně komentoval nezvykle pomalé tempo Oscara Piastriho během víkendu v USA, kde australský jezdec zaostal za týmovým kolegou Landem Norrisem o zhruba tři desetiny v tréninku i kvalifikacích. Podle Stelly se jedná o jeden z mála víkendů, kdy Piastri nezaznamenal očekávaný progres během závodního víkendu.
„Oscar byl v podstatě o pár desetinek pomalejší než Lando ve všech segmentech, zatímco jsme zvyklí vidět Oscara, jak se postupně zlepšuje a přichází s progresem přes celý víkend,“ vysvětlil Stella, informuje Motorsport.com. „Právě tento aspekt v jeho výkonu zatím chybí.“
Šéf týmu uvedl, že víkend byl poměrně náročný a chaotický, především kvůli tomu, že Piastri ve sprintu chyběl po kolizi v první zatáčce. „Oscar potřeboval získat sebevědomí, protože při nízké přilnavosti, nerovnostech na trati, vysokých teplotách a silném větru je nutné přesně odhadnout, jak moc lze při tlačení vozu na hranu riskovat,“ vysvětlil Stella.
Stella také poznamenal, že oba jezdci zmiňovali, jak je třeba vůz vést „na hranici blokování všech čtyř kol“. „Když jedete příliš opatrně kvůli větru nebo se snažíte být příliš konzervativní, nedosáhnete rychlého času. Musíte tlačit na limit a k tomu potřebujete rytmus a jistotu,“ vysvětlil. Podle něj právě tato jistota u Piastriho zatím chybí, což se v takto vyrovnaném poli projevuje značnou ztrátou pozic.
Výsledkem je šesté startovní místo pro Piastriho, druhé nejhorší v sezóně po Baku, kde Australan havaroval v Q3. Od začátku září nasbíral jen 27 bodů, zatímco jeho soupeři Norris a Verstappen mají 39 a 76 bodů, což činí boj o titul letos velmi napjatým.
Piastri se však postavil proti představě, že by jeho forma ustupovala ve prospěch týmového kolegy. „Tento víkend pro mě byl náročný, necítím, že bych dělal zásadní chyby. Prostě to nesedlo,“ řekl. „Nešlo o přepálenou jízdu, jen jsem se necítil pohodlně s autem. To je příběh tohoto víkendu, ale rozhodně to nevypovídá o posledních pár závodech.“
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.