Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Max Verstappen si v Imole připsal druhé vítězství sezony. Red Bull zvládl závod strategicky i výkonnostně a Nizozemec ustál i pozdní výjezd Safety Caru, po kterém odrazil snahu McLarenu zatlačit na vedoucí pozici. Britský tým zvolil rozdílné strategie, Lando Norris absolvoval závod s jednou zastávkou, Oscar Piastri riskoval dvě, což mu sice vyneslo pódium, ale zároveň znemožnilo přímý boj o vítězství.
„Přímý souboj s McLarenem jsem čekal. Klíčové ale bylo, že jsem se v první zatáčce dostal do vedení,“ zhodnotil Verstappen úvod závodu. Startoval druhý, ale už v Tamburellu se po vnější straně elegantně protáhl do čela a to už nepustil. Přestože Piastri vystartoval výborně, Verstappen převzal vedení a začal diktovat tempo.
Za vedoucí dvojicí se v úvodu usadil George Russell, kterého následovali Norris, Alonso a Sainz. Charles Leclerc rychle stoupal pořadím do bodované desítky, zatímco Lewis Hamilton na tvrdé směsi ztrácel a vypadl mimo první desítku. Alpine zariskovalo s Oconem, který zajel k mechanikům hned po prvním kole a obul tvrdé pneumatiky, s cílem objet extrémně dlouhý stint.
Závod se brzy proměnil v typickou šachovou partii s DRS vláčky. Osm sekund mezi Russellem a Hamiltonem ukazovalo, jak těžké bylo najít cestu vpřed. Norris se však přes Russella dokázal dostat vnějškem v šikaně Villeneuve a Leclerc díky včasné zastávce předjel několik rivalů, včetně Sainze a Alonsa.
Piastri zamířil do boxů už ve 14. kole, ale problém s pravým předním kolem ho stál cenné sekundy. „Měli jsme na víc, škoda té zastávky,“ komentoval zklamaně. Po návratu na trať se ocitl až jedenáctý a musel znovu stoupat polem.
V cestě mu stál Yuki Tsunoda, který dostal od Red Bullu jasné instrukce: „Zkus ho zdržet, co to půjde.“ Piastri se ale nenechal zdržet. Ve stylu Verstappena předvedl pozdní brzdění a čistý manévr. Následně se snadno vypořádal i s Bearmanem a Colapintem a vrátil se do bodované desítky.
Závod znovu zkomplikovala fáze virtuálního safety caru po odstoupení Estebana Ocona. Norris právě absolvoval svoji jedinou zastávku, ale Verstappen reagoval bleskově a stihl výměnu pneumatik bez ztráty pozice. Piastri se vrátil na druhé místo, ale následně musel podruhé do boxů.
Po restartu měl Verstappen luxusní náskok 28 sekund a závod kontroloval. Norris i Piastri se drželi v první čtyřce, Leclerc ale mezitím ztratil pozice a propadl se mimo nejlepší pětku. Když v 46. kole odstoupil domácí nováček Antonelli kvůli technickému problému, přišla plná fáze Safety Caru. Většina jezdců zajela do boxů, kromě Leclerca. Ferrari mu lakonicky oznámilo: „Nemáme pneumatiky.“
Závod pokračoval v 54. kole a Verstappen si Piastriho držel mimo DRS zónu. Norris se musel vypořádat s Leclercem a zvládl to bez pomoci týmu – přeskupil pořadí sám. Leclerc mezitím bránil pozici proti Albonovi, který zkusil předjet po vnější, ale skončil mimo trať. Hamilton situace využil a posunul se na páté místo. Albon se však vrátil do souboje a znovu Leclerca předjel.
Verstappen si dojel pro vítězství s náskokem šesti sekund. McLaren slavil dvojité pódium díky Norrisovi a Piastrimu. Hamilton dojel čtvrtý, následován Albonem, Leclercem, Russellem, Sainzem, Hadjarem a Tsunodou, který uzavřel bodované pozice.
Red Bull si z Imoly odváží maximum. McLaren ukázal, že má rychlost i potenciál, ale rozdílné strategie a časová ztráta stály Piastriho možnost bojovat s Verstappenem. Ferrari zůstalo opět mimo podium, s menší útěchou po sobotním debaklu v kvalifikaci.
1. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 1:31:33.199
2. Lando Norris (McLaren) – +6.109 s
3. Oscar Piastri (McLaren) – +12.956 s
4. Lewis Hamilton (Ferrari) – +14.356 s
5. Alexander Albon (Williams) – +17.945 s
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +20.774 s
7. George Russell (Mercedes) – +22.034 s
8. Carlos Sainz (Williams) – +22.898 s
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +23.586 s
10. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +26.446 s
11. Fernando Alonso (Aston Martin) – +27.250 s
12. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +30.296 s
13. Pierre Gasly (Alpine) – +31.424 s
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – +32.511 s
15. Lance Stroll (Aston Martin) – +32.993 s
16. Franco Colapinto (Alpine) – +33.411 s
17. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +33.808 s
18. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +38.572 s
Nedokončili závod:
Kimi Antonelli (Mercedes)
Esteban Ocon (Haas)
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.