Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Max Verstappen si v Imole připsal druhé vítězství sezony. Red Bull zvládl závod strategicky i výkonnostně a Nizozemec ustál i pozdní výjezd Safety Caru, po kterém odrazil snahu McLarenu zatlačit na vedoucí pozici. Britský tým zvolil rozdílné strategie, Lando Norris absolvoval závod s jednou zastávkou, Oscar Piastri riskoval dvě, což mu sice vyneslo pódium, ale zároveň znemožnilo přímý boj o vítězství.
„Přímý souboj s McLarenem jsem čekal. Klíčové ale bylo, že jsem se v první zatáčce dostal do vedení,“ zhodnotil Verstappen úvod závodu. Startoval druhý, ale už v Tamburellu se po vnější straně elegantně protáhl do čela a to už nepustil. Přestože Piastri vystartoval výborně, Verstappen převzal vedení a začal diktovat tempo.
Za vedoucí dvojicí se v úvodu usadil George Russell, kterého následovali Norris, Alonso a Sainz. Charles Leclerc rychle stoupal pořadím do bodované desítky, zatímco Lewis Hamilton na tvrdé směsi ztrácel a vypadl mimo první desítku. Alpine zariskovalo s Oconem, který zajel k mechanikům hned po prvním kole a obul tvrdé pneumatiky, s cílem objet extrémně dlouhý stint.
Závod se brzy proměnil v typickou šachovou partii s DRS vláčky. Osm sekund mezi Russellem a Hamiltonem ukazovalo, jak těžké bylo najít cestu vpřed. Norris se však přes Russella dokázal dostat vnějškem v šikaně Villeneuve a Leclerc díky včasné zastávce předjel několik rivalů, včetně Sainze a Alonsa.
Piastri zamířil do boxů už ve 14. kole, ale problém s pravým předním kolem ho stál cenné sekundy. „Měli jsme na víc, škoda té zastávky,“ komentoval zklamaně. Po návratu na trať se ocitl až jedenáctý a musel znovu stoupat polem.
V cestě mu stál Yuki Tsunoda, který dostal od Red Bullu jasné instrukce: „Zkus ho zdržet, co to půjde.“ Piastri se ale nenechal zdržet. Ve stylu Verstappena předvedl pozdní brzdění a čistý manévr. Následně se snadno vypořádal i s Bearmanem a Colapintem a vrátil se do bodované desítky.
Závod znovu zkomplikovala fáze virtuálního safety caru po odstoupení Estebana Ocona. Norris právě absolvoval svoji jedinou zastávku, ale Verstappen reagoval bleskově a stihl výměnu pneumatik bez ztráty pozice. Piastri se vrátil na druhé místo, ale následně musel podruhé do boxů.
Po restartu měl Verstappen luxusní náskok 28 sekund a závod kontroloval. Norris i Piastri se drželi v první čtyřce, Leclerc ale mezitím ztratil pozice a propadl se mimo nejlepší pětku. Když v 46. kole odstoupil domácí nováček Antonelli kvůli technickému problému, přišla plná fáze Safety Caru. Většina jezdců zajela do boxů, kromě Leclerca. Ferrari mu lakonicky oznámilo: „Nemáme pneumatiky.“
Závod pokračoval v 54. kole a Verstappen si Piastriho držel mimo DRS zónu. Norris se musel vypořádat s Leclercem a zvládl to bez pomoci týmu – přeskupil pořadí sám. Leclerc mezitím bránil pozici proti Albonovi, který zkusil předjet po vnější, ale skončil mimo trať. Hamilton situace využil a posunul se na páté místo. Albon se však vrátil do souboje a znovu Leclerca předjel.
Verstappen si dojel pro vítězství s náskokem šesti sekund. McLaren slavil dvojité pódium díky Norrisovi a Piastrimu. Hamilton dojel čtvrtý, následován Albonem, Leclercem, Russellem, Sainzem, Hadjarem a Tsunodou, který uzavřel bodované pozice.
Red Bull si z Imoly odváží maximum. McLaren ukázal, že má rychlost i potenciál, ale rozdílné strategie a časová ztráta stály Piastriho možnost bojovat s Verstappenem. Ferrari zůstalo opět mimo podium, s menší útěchou po sobotním debaklu v kvalifikaci.
1. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 1:31:33.199
2. Lando Norris (McLaren) – +6.109 s
3. Oscar Piastri (McLaren) – +12.956 s
4. Lewis Hamilton (Ferrari) – +14.356 s
5. Alexander Albon (Williams) – +17.945 s
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +20.774 s
7. George Russell (Mercedes) – +22.034 s
8. Carlos Sainz (Williams) – +22.898 s
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +23.586 s
10. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +26.446 s
11. Fernando Alonso (Aston Martin) – +27.250 s
12. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +30.296 s
13. Pierre Gasly (Alpine) – +31.424 s
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – +32.511 s
15. Lance Stroll (Aston Martin) – +32.993 s
16. Franco Colapinto (Alpine) – +33.411 s
17. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +33.808 s
18. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +38.572 s
Nedokončili závod:
Kimi Antonelli (Mercedes)
Esteban Ocon (Haas)
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.