Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Max Verstappen si v Imole připsal druhé vítězství sezony. Red Bull zvládl závod strategicky i výkonnostně a Nizozemec ustál i pozdní výjezd Safety Caru, po kterém odrazil snahu McLarenu zatlačit na vedoucí pozici. Britský tým zvolil rozdílné strategie, Lando Norris absolvoval závod s jednou zastávkou, Oscar Piastri riskoval dvě, což mu sice vyneslo pódium, ale zároveň znemožnilo přímý boj o vítězství.
„Přímý souboj s McLarenem jsem čekal. Klíčové ale bylo, že jsem se v první zatáčce dostal do vedení,“ zhodnotil Verstappen úvod závodu. Startoval druhý, ale už v Tamburellu se po vnější straně elegantně protáhl do čela a to už nepustil. Přestože Piastri vystartoval výborně, Verstappen převzal vedení a začal diktovat tempo.
Za vedoucí dvojicí se v úvodu usadil George Russell, kterého následovali Norris, Alonso a Sainz. Charles Leclerc rychle stoupal pořadím do bodované desítky, zatímco Lewis Hamilton na tvrdé směsi ztrácel a vypadl mimo první desítku. Alpine zariskovalo s Oconem, který zajel k mechanikům hned po prvním kole a obul tvrdé pneumatiky, s cílem objet extrémně dlouhý stint.
Závod se brzy proměnil v typickou šachovou partii s DRS vláčky. Osm sekund mezi Russellem a Hamiltonem ukazovalo, jak těžké bylo najít cestu vpřed. Norris se však přes Russella dokázal dostat vnějškem v šikaně Villeneuve a Leclerc díky včasné zastávce předjel několik rivalů, včetně Sainze a Alonsa.
Piastri zamířil do boxů už ve 14. kole, ale problém s pravým předním kolem ho stál cenné sekundy. „Měli jsme na víc, škoda té zastávky,“ komentoval zklamaně. Po návratu na trať se ocitl až jedenáctý a musel znovu stoupat polem.
V cestě mu stál Yuki Tsunoda, který dostal od Red Bullu jasné instrukce: „Zkus ho zdržet, co to půjde.“ Piastri se ale nenechal zdržet. Ve stylu Verstappena předvedl pozdní brzdění a čistý manévr. Následně se snadno vypořádal i s Bearmanem a Colapintem a vrátil se do bodované desítky.
Závod znovu zkomplikovala fáze virtuálního safety caru po odstoupení Estebana Ocona. Norris právě absolvoval svoji jedinou zastávku, ale Verstappen reagoval bleskově a stihl výměnu pneumatik bez ztráty pozice. Piastri se vrátil na druhé místo, ale následně musel podruhé do boxů.
Po restartu měl Verstappen luxusní náskok 28 sekund a závod kontroloval. Norris i Piastri se drželi v první čtyřce, Leclerc ale mezitím ztratil pozice a propadl se mimo nejlepší pětku. Když v 46. kole odstoupil domácí nováček Antonelli kvůli technickému problému, přišla plná fáze Safety Caru. Většina jezdců zajela do boxů, kromě Leclerca. Ferrari mu lakonicky oznámilo: „Nemáme pneumatiky.“
Závod pokračoval v 54. kole a Verstappen si Piastriho držel mimo DRS zónu. Norris se musel vypořádat s Leclercem a zvládl to bez pomoci týmu – přeskupil pořadí sám. Leclerc mezitím bránil pozici proti Albonovi, který zkusil předjet po vnější, ale skončil mimo trať. Hamilton situace využil a posunul se na páté místo. Albon se však vrátil do souboje a znovu Leclerca předjel.
Verstappen si dojel pro vítězství s náskokem šesti sekund. McLaren slavil dvojité pódium díky Norrisovi a Piastrimu. Hamilton dojel čtvrtý, následován Albonem, Leclercem, Russellem, Sainzem, Hadjarem a Tsunodou, který uzavřel bodované pozice.
Red Bull si z Imoly odváží maximum. McLaren ukázal, že má rychlost i potenciál, ale rozdílné strategie a časová ztráta stály Piastriho možnost bojovat s Verstappenem. Ferrari zůstalo opět mimo podium, s menší útěchou po sobotním debaklu v kvalifikaci.
1. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 1:31:33.199
2. Lando Norris (McLaren) – +6.109 s
3. Oscar Piastri (McLaren) – +12.956 s
4. Lewis Hamilton (Ferrari) – +14.356 s
5. Alexander Albon (Williams) – +17.945 s
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +20.774 s
7. George Russell (Mercedes) – +22.034 s
8. Carlos Sainz (Williams) – +22.898 s
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +23.586 s
10. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +26.446 s
11. Fernando Alonso (Aston Martin) – +27.250 s
12. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +30.296 s
13. Pierre Gasly (Alpine) – +31.424 s
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – +32.511 s
15. Lance Stroll (Aston Martin) – +32.993 s
16. Franco Colapinto (Alpine) – +33.411 s
17. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +33.808 s
18. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +38.572 s
Nedokončili závod:
Kimi Antonelli (Mercedes)
Esteban Ocon (Haas)
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.