Dnes se mohly přepsat historické tabulky, v nichž mohl u řádku “nejmladší vítěž kvalifikace” figurovat Max Verstappen, který dosud nikým neohrožen zvládal celý závodní víkend. To by mu ovšem nesměl vypálit rybník jeho stájový kolega Daniel Ricciardo, jenž získal pole positon s náskokem titěrných 26 tisícin sekundy před holandským pilotem.
Mercedes poprvé o tomto víkendu porazil vozy Red Bullu v pořadí Valtteri Bottas a Lewis Hamilton, zatímco Max Verstappen předčil svého stájového kolegu Daniela Ricciarda. Páté místo obsadil Sebastian Vettel, následovaný domácím miláčkem Sergiem Pérezem. Další pilot Force Indie Esteban Ocon zvládl sedmý nejlepší čas, osmé místo patřilo Kimimu Räikkönenovi.
Do další části neprošli: Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne, Kevin Magnussen, Lance Stroll a Sergey Sirotkin.
Fernando Alonso has his time disallowed for exceeding track limits ❎He has just a few minutes to set a new time and escape the drop zone#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/0kVSSRE6bC
— Formula 1 (@F1) October 27, 2018 Q2Red Bull, Mercedes i Ferrari se rozhodli postoupit do závěrečných bojů na ultraměkkých pneumatikách. Těm nejměkkčím s růžovým proužkem se ve zdejších podmínkách říká lidově „žvýkačka“. Nejlépe si vedl Max Verstappen, za ním byl o pouhé čtyři tisíciny Lewis Hamilton a Sebastian Vettel ztrácel další necelou desetinu. Zbývající jezdci se mohli rozhodnout, zda se pokusit zuby nehty prokousat se do první desítky, nebo si ponechat výhodu volby pneumatik pro start závodu.
Do další části neprošli: Esteban Ocon, Fernando Alonso, Sergio Pérez, Brendon Hartley a Pierre Gasly.
Zobrazit příspěvek na Instagramu Q3Za piloty Red Bullu Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem se umístil Lewis Hamilton usilující tento víkend o zisk pátého mistrovského titulu, o který s ním bojuje (spíše už jen matematicky) Sebastian Vettel, na kterého zbylo čtvrté místo na startovním roštu. Páté a šesté místo obsadili jejich stájoví kolegové Valtteri Bottas a Kimi Räikkönen. První desítku uzavírají oba vozy Renaultu v pořadí Nico Hülkenberg a Carlos Sainz a dále Charles Leclerc před Marcusem Ericssonem, oba ve službách týmu Sauber.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.