Dnes se mohly přepsat historické tabulky, v nichž mohl u řádku “nejmladší vítěž kvalifikace” figurovat Max Verstappen, který dosud nikým neohrožen zvládal celý závodní víkend. To by mu ovšem nesměl vypálit rybník jeho stájový kolega Daniel Ricciardo, jenž získal pole positon s náskokem titěrných 26 tisícin sekundy před holandským pilotem.
Mercedes poprvé o tomto víkendu porazil vozy Red Bullu v pořadí Valtteri Bottas a Lewis Hamilton, zatímco Max Verstappen předčil svého stájového kolegu Daniela Ricciarda. Páté místo obsadil Sebastian Vettel, následovaný domácím miláčkem Sergiem Pérezem. Další pilot Force Indie Esteban Ocon zvládl sedmý nejlepší čas, osmé místo patřilo Kimimu Räikkönenovi.
Do další části neprošli: Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne, Kevin Magnussen, Lance Stroll a Sergey Sirotkin.
Fernando Alonso has his time disallowed for exceeding track limits ❎He has just a few minutes to set a new time and escape the drop zone#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/0kVSSRE6bC
— Formula 1 (@F1) October 27, 2018 Q2Red Bull, Mercedes i Ferrari se rozhodli postoupit do závěrečných bojů na ultraměkkých pneumatikách. Těm nejměkkčím s růžovým proužkem se ve zdejších podmínkách říká lidově „žvýkačka“. Nejlépe si vedl Max Verstappen, za ním byl o pouhé čtyři tisíciny Lewis Hamilton a Sebastian Vettel ztrácel další necelou desetinu. Zbývající jezdci se mohli rozhodnout, zda se pokusit zuby nehty prokousat se do první desítky, nebo si ponechat výhodu volby pneumatik pro start závodu.
Do další části neprošli: Esteban Ocon, Fernando Alonso, Sergio Pérez, Brendon Hartley a Pierre Gasly.
Zobrazit příspěvek na Instagramu Q3Za piloty Red Bullu Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem se umístil Lewis Hamilton usilující tento víkend o zisk pátého mistrovského titulu, o který s ním bojuje (spíše už jen matematicky) Sebastian Vettel, na kterého zbylo čtvrté místo na startovním roštu. Páté a šesté místo obsadili jejich stájoví kolegové Valtteri Bottas a Kimi Räikkönen. První desítku uzavírají oba vozy Renaultu v pořadí Nico Hülkenberg a Carlos Sainz a dále Charles Leclerc před Marcusem Ericssonem, oba ve službách týmu Sauber.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.