Dnes se mohly přepsat historické tabulky, v nichž mohl u řádku “nejmladší vítěž kvalifikace” figurovat Max Verstappen, který dosud nikým neohrožen zvládal celý závodní víkend. To by mu ovšem nesměl vypálit rybník jeho stájový kolega Daniel Ricciardo, jenž získal pole positon s náskokem titěrných 26 tisícin sekundy před holandským pilotem.
Mercedes poprvé o tomto víkendu porazil vozy Red Bullu v pořadí Valtteri Bottas a Lewis Hamilton, zatímco Max Verstappen předčil svého stájového kolegu Daniela Ricciarda. Páté místo obsadil Sebastian Vettel, následovaný domácím miláčkem Sergiem Pérezem. Další pilot Force Indie Esteban Ocon zvládl sedmý nejlepší čas, osmé místo patřilo Kimimu Räikkönenovi.
Do další části neprošli: Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne, Kevin Magnussen, Lance Stroll a Sergey Sirotkin.
Fernando Alonso has his time disallowed for exceeding track limits ❎He has just a few minutes to set a new time and escape the drop zone#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/0kVSSRE6bC
— Formula 1 (@F1) October 27, 2018 Q2Red Bull, Mercedes i Ferrari se rozhodli postoupit do závěrečných bojů na ultraměkkých pneumatikách. Těm nejměkkčím s růžovým proužkem se ve zdejších podmínkách říká lidově „žvýkačka“. Nejlépe si vedl Max Verstappen, za ním byl o pouhé čtyři tisíciny Lewis Hamilton a Sebastian Vettel ztrácel další necelou desetinu. Zbývající jezdci se mohli rozhodnout, zda se pokusit zuby nehty prokousat se do první desítky, nebo si ponechat výhodu volby pneumatik pro start závodu.
Do další části neprošli: Esteban Ocon, Fernando Alonso, Sergio Pérez, Brendon Hartley a Pierre Gasly.
Zobrazit příspěvek na Instagramu Q3Za piloty Red Bullu Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem se umístil Lewis Hamilton usilující tento víkend o zisk pátého mistrovského titulu, o který s ním bojuje (spíše už jen matematicky) Sebastian Vettel, na kterého zbylo čtvrté místo na startovním roštu. Páté a šesté místo obsadili jejich stájoví kolegové Valtteri Bottas a Kimi Räikkönen. První desítku uzavírají oba vozy Renaultu v pořadí Nico Hülkenberg a Carlos Sainz a dále Charles Leclerc před Marcusem Ericssonem, oba ve službách týmu Sauber.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.