Nejlépe do sezóny vykročil francouzský Renault. Michael Schumacher po mnoha nesnázích nedojel.
Kimi Raikkonen se od konce prvního kola pověsil těsně za Michaela Schumachera, ale o žádný vážný útok se nepokusil. Zato před nimi vřela skupinka Ralf Schumacher - Felipe Massa - Takuma Sato. Do třetího kola již vozy vjížděly v ustáleném pořadí Fisichella, Trulli, Coulthard, Webber, Klien, Montoya, Barrichello, Villeneuve, Alonso, Button, R. Schumacher, Massa, Sato, M. Schumacher, Raikkonen, Monteiro, Karthikeyan, Friesacher, Albers. Na Coulthardovo třetí místo vytrvale útočil domácí Mark Webber, ale Skot ani na okamžik nezaváhal. Vedoucí Fisichella se jen pozvolna vzdaloval Trulliho Toyotě, za kterou narůstala Coulthardova a Webberova ztráta. V 10. kole začal Fernando Alonso s druhým Renaultem všemi možnými způsoby útočit na devátého Villeneuva, ale ten si jel s ledovým klidem svoji stopu a často sledoval v zrcátkách prach od Alonsových kol za vnějším obrubníkem.
Až do prvních zastávek v boxech zlepšoval prakticky každým kolem Giancarlo Fisichella nejlepší čas. V 11. kole už měl náskok 3,5 s na Trulliho a 8,5 s na Villeneuva, který za sebou vedl dlouhý vláček až po osmého Barrichella. O kus dál pokračoval souboj Villeneuva s Alonsem a další vláček od Buttona po Raikkonena. V 15. kole Kimi Raikkonen ztratil několik vteřin na Michaela Schumachera, ale během dvou kol ztrátu opět dohnal. Piloti Jordanu a Minardi zaostávali daleko za ostatními. V 17. kole se o vzrušení postaral David Coulthard, když si se svým Red Bullem v nájezdu do páté zatáčky rozmyslel předjížděcí manévr a zezadu narazil do o kolo zpět jedoucího Minardi. Těžko říct, čí byl uražený kus karbonu. Ale hned v další pravotočivé zatáčce Coulthard riskantně donutil rychleji jedoucího Webbera vyjet na trávu a překazil mu tak další pokus o předjetí. Webber naštěstí vůz ve velké rychlosti na trávě zvládl a nedotkl se zdi. V boxech Red Bullu se sice připravovalo nové přední přítlačné křídlo, ale Coulthard jel dál a dokonce zajel prozatímní nejrychlejší kolo.
Nad okruhem se začala nepříjemně zatahovat napjatě sledovaná obloha, ale slunce nakonec přecejen zvítězilo. Fisichella nadále velmi pomalu prodlužoval svůj náskok, Fernando Alonso ve druhé šikaně konečně udolal Villeneuva. Zastávky v boxech zahájil Jarno Trulli. Většina pilotů vsadila na strategii dvou zastávek a tak se v pit-lane skoro všichni vystřídali během několika kol a natankovali přibližně na třetinu závodu. Až mezi posledními přijeli Raikkonen a Schumacher. Oba doplnili palivo jen přibližně na 10-15 kol a vyjeli velmi rychle. Úspěšnější byl nakonec Raikkonen, který se před úřadujícího šampiona dostal. Bez zastávky pokračoval Juan Pablo Montoya ze stáje McLaren. Christianu Albersovi při zastávce zhasnul motor a mechanici Minardi jej odtlačili do garáže. Ve střední části závodu jezdil nejlepší časy Fernando Alonso, kterého už nebrzdil Villeneuve. Překonal i další překážku - loňského týmového kolegu Jarna Trulliho. Na výjezdu z třinácté zatáčky přeskočil Karthikeyan obrubník, ale nic nepoškodil. K mechanikům zajel Montoya a vrátil se na páté místo, druhý byl za Fisichellou opět Coulthard se ztrátou 12s a bez problému si držel odstup před Webberem, za kterým už byl na dohled čtvrtý Rubens Barrichello s Ferrari.
Kimi Raikkonen si na Schumachera vypracoval pětisekundový náskok, ale pod pravou částí jeho monopostu začal po zemi tahat ulomený deflektor, o který pravděpodobně přišel na některém obrubníku. Během dvou kol bylo rudé Ferrari těsně za ním a "Ice Man" musel do boxu McLarenu, kde podruhé dotankoval a poškozený deflektor mechanici odstranili. V posledním sektoru si na výjezdu ze zatáčky udělal hodiny Monteiro, ale s malou ztrátou v pořádku jel dál. V 43. kole probrzdil Webber nájezd do druhé šikany, ale nesjel z asfaltu a stihl se rozjet ještě před Barrichellem. Ve stejné zatáčce o dvě kola později zaútočil odvážně Nick Heidfeld vnitřkem na Michaela Schumachera. Ten mu mnoho místa nenechal a zvolil nekompromisně vnitřní stopu, čímž Heidfelda hodně brzy zavřel. "Quick Nick" však zazmatkoval a uhnul doprava více než bylo nutné - zajel do trávy, kde se mu nepodařilo dobrzdit a v zatáčce do Schumacherava Ferrari z boku narazil. Oba se ocitli v protější únikové zóně, kde Heidfeld skončil, zatímco Schumacherovi pomohli stewardi vůz roztlačit. Dojel však pouze do boxů, kde ze závodu s poškozeným zavěšením odstoupil.
Posledních deset kol už bylo jen poklidným dojezdem do cíle v pořadí Fisichella, Barrichello, Alonso, Coulthard, Webber, Montoya, Klien, Raikkonen, Trulli, Massa, Button, Sato, Villeneuve, R. Schumacher, Karthikeyan, Monteiro, Friesacher. Giancarlo Fisichella se tedy dočkal svého prvního na trati vybojovaného vítězství a to hned při svém prvním závodě za volantem Renaultu. Celkově jde o jeho druhé vítězství - první získal předloni v Brazílii při předčasně ukončeném závodě a následném rozhodnutí komise. Během celého závodu neudělal jedinou chybu a jel přesně tak rychle, jak bylo potřeba. Se smůlou v kvalifikaci se výborně vypořádal i jeho kolega Fernando Alonso a dokázal se protlačit až na stupně vítězů. Renault si nemohl přát lepší výsledek.
Dobrý výkon podal i Rubens Barrichello s upraveným loňským Ferrari F2004M. Určitě největším překvapením je ale stáj Red Bull - David Coulthard těsně pod stupni vítězů a Christian Klien jen o tři místa dál. Maximum možné udělal při smůle na startu i Kimi Raikkonen z McLarenu. Zato od Juana Pabla Montoyi se jistě čekalo více. Jarno Trulli potvrdil, že Ralf Schumacher nebude mít u Toyoty zdaleka jisté místo jedničky. A zdá se, že Jacques Villeneuve si už zvykl na vůz Sauberu, i když Felipe Massa byl znovu rychlejší. Hned tři nováčci dojeli do cíle, což byl jejich hlavní úkol. Příští závod se koná za čtrnáct dnů poblíž malajského Kuala Lumpur na okruhu v Sepangu. Foto: Red Bull, Renault F1 Team, Jordan Grand Prix, West McLaren Mercedes
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.