Závod ve Valencii ovlivněný vyjetím safety caru, který zapříčinil svou leteckou vložkou Mark Webber sice vyhrál jeho týmový kolega Setastian Vettel, leč u Red Bullu budou mít pravděpodobně smíšené pocity.
Ve slunné Valencii máme pěkných dvacet osm stupňů a s očekáváním zajímavého závodu můžeme začít. Zlí prorokové tvrdí, že závod bude nudný a pokud se nestane něco neočekávaného po startu, či v prvních kolech, staneme se diváky kroužení monopostů po trati od úvodních kol až do konce v nezměněném pořadí.
Monoposty všech týmů jsou na startovním roštu. Rozsvěcují se červená světla, aby v zápětí zhasla a je odstartováno! První zatáčka proběhla bez kolizí, ale pořadí se nám výrazně mění. Webberovi se nepovedl start a propadl se až na deváté místo. Toho dokázali využít všichni piloti za ním a postoupili každý o jednu pozici.
Start se povedl Michaelu Schumacherovi. Polepšil si o čtyři místa a nyní bojuje na hranici první desítky. Po třech kolech se pořadí ustálilo a mezi piloty jsou větší rozestupy. Po sedmi kolech máme první zastávku v boxech a tím, kdo zajel ke svým mechanikům, byl překvapivě Mark Webber na Red Bullu. Navíc tam byl problém s levým předním kolem a Webber tak ztratil několik pozic.
Neuvěřitelná kolize se udála v desátém kole a jako přes kopírák v GP 2 v podání Josefa Krále najel Webber ze zadu do Kovalainena a vyletěl do vzduchu. Naštěstí ale vypadá v pořádku a sám vystupuje z monopostu. Na trať vyjíždí safety car a většina pilotů tohoto faktu využívá k zajetím do boxů. Nejvíce na této skutečnosti prodělali oba piloti Ferrari a Schumacher, který se propadá až na chvost startovního pole.
Závod byl restartován, leč nic zajímavého se zatím neděje. Jediným jezdcem, který nebyl v boxech je Kobajaši, a tím se posunul na třetí příčku. Momentálně má roli tzv. špuntu a pozdržuje cele startovní pole. Vettel společně s Hamiltonem tím pádem výrazně odjíždějí. Mezi druhým Hamiltonem a čvrtým Buttonem je v polovině závodu časová mezera okolo deseti vteřin.
Máme tu velice důležitou informaci: Lewis Hamilton dostává penalizaci průjezd boxy za předjetí safety caru. Brit může děkovat Kobajašimu za pozdržení zbytku pole, jelikož i po průjezdu boxy zůstává na druhém místě. Po dlouhé době jsme mohli vidět souboj na trati. Sutil se dostal před Buemiho na sedmou pozici.
Vedení závodu přichází se zajímavou zprávou. Téměř polovina pilotů je vyšetřována komisaři za nesprávnou jízdu za safety carem. Rozhodnutí ale padne až po závodě. Šest kol před koncem závodu odstupuje z desáté přícky pro technické potíže svého Williamsu Nico Hulkenberg. Kobajaši vydržel na jedné sadě pneumatik odjet neuvěřitelných padesát čtyři kol. Po povinném pitstopu se vrací na devátém místě za Fernanda Alonsa.
Tři kola zbývají odjet do konce závodu a pořádí je následující: Vettel stále první před oběma McLareny v pořadí Hamilton, Button. Alonso bojuje o sedmou příčku s Buemim, čehož využívá Kobajaši na čerstvých pneumatikách a dostává se před oba jezdce a končí na výborném sedmém místě.
Doplněno: Komisaři byli po závodě potrestáni tito piloti Button, Barrichello, Hülkenberg, De La Rosa, Petrov, Sutil, Liuzzi a Kubica.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.