Závod ve Valencii ovlivněný vyjetím safety caru, který zapříčinil svou leteckou vložkou Mark Webber sice vyhrál jeho týmový kolega Setastian Vettel, leč u Red Bullu budou mít pravděpodobně smíšené pocity.
Ve slunné Valencii máme pěkných dvacet osm stupňů a s očekáváním zajímavého závodu můžeme začít. Zlí prorokové tvrdí, že závod bude nudný a pokud se nestane něco neočekávaného po startu, či v prvních kolech, staneme se diváky kroužení monopostů po trati od úvodních kol až do konce v nezměněném pořadí.
Monoposty všech týmů jsou na startovním roštu. Rozsvěcují se červená světla, aby v zápětí zhasla a je odstartováno! První zatáčka proběhla bez kolizí, ale pořadí se nám výrazně mění. Webberovi se nepovedl start a propadl se až na deváté místo. Toho dokázali využít všichni piloti za ním a postoupili každý o jednu pozici.
Start se povedl Michaelu Schumacherovi. Polepšil si o čtyři místa a nyní bojuje na hranici první desítky. Po třech kolech se pořadí ustálilo a mezi piloty jsou větší rozestupy. Po sedmi kolech máme první zastávku v boxech a tím, kdo zajel ke svým mechanikům, byl překvapivě Mark Webber na Red Bullu. Navíc tam byl problém s levým předním kolem a Webber tak ztratil několik pozic.
Neuvěřitelná kolize se udála v desátém kole a jako přes kopírák v GP 2 v podání Josefa Krále najel Webber ze zadu do Kovalainena a vyletěl do vzduchu. Naštěstí ale vypadá v pořádku a sám vystupuje z monopostu. Na trať vyjíždí safety car a většina pilotů tohoto faktu využívá k zajetím do boxů. Nejvíce na této skutečnosti prodělali oba piloti Ferrari a Schumacher, který se propadá až na chvost startovního pole.
Závod byl restartován, leč nic zajímavého se zatím neděje. Jediným jezdcem, který nebyl v boxech je Kobajaši, a tím se posunul na třetí příčku. Momentálně má roli tzv. špuntu a pozdržuje cele startovní pole. Vettel společně s Hamiltonem tím pádem výrazně odjíždějí. Mezi druhým Hamiltonem a čvrtým Buttonem je v polovině závodu časová mezera okolo deseti vteřin.
Máme tu velice důležitou informaci: Lewis Hamilton dostává penalizaci průjezd boxy za předjetí safety caru. Brit může děkovat Kobajašimu za pozdržení zbytku pole, jelikož i po průjezdu boxy zůstává na druhém místě. Po dlouhé době jsme mohli vidět souboj na trati. Sutil se dostal před Buemiho na sedmou pozici.
Vedení závodu přichází se zajímavou zprávou. Téměř polovina pilotů je vyšetřována komisaři za nesprávnou jízdu za safety carem. Rozhodnutí ale padne až po závodě. Šest kol před koncem závodu odstupuje z desáté přícky pro technické potíže svého Williamsu Nico Hulkenberg. Kobajaši vydržel na jedné sadě pneumatik odjet neuvěřitelných padesát čtyři kol. Po povinném pitstopu se vrací na devátém místě za Fernanda Alonsa.
Tři kola zbývají odjet do konce závodu a pořádí je následující: Vettel stále první před oběma McLareny v pořadí Hamilton, Button. Alonso bojuje o sedmou příčku s Buemim, čehož využívá Kobajaši na čerstvých pneumatikách a dostává se před oba jezdce a končí na výborném sedmém místě.
Doplněno: Komisaři byli po závodě potrestáni tito piloti Button, Barrichello, Hülkenberg, De La Rosa, Petrov, Sutil, Liuzzi a Kubica.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.