Závod ve Valencii ovlivněný vyjetím safety caru, který zapříčinil svou leteckou vložkou Mark Webber sice vyhrál jeho týmový kolega Setastian Vettel, leč u Red Bullu budou mít pravděpodobně smíšené pocity.
Ve slunné Valencii máme pěkných dvacet osm stupňů a s očekáváním zajímavého závodu můžeme začít. Zlí prorokové tvrdí, že závod bude nudný a pokud se nestane něco neočekávaného po startu, či v prvních kolech, staneme se diváky kroužení monopostů po trati od úvodních kol až do konce v nezměněném pořadí.
Monoposty všech týmů jsou na startovním roštu. Rozsvěcují se červená světla, aby v zápětí zhasla a je odstartováno! První zatáčka proběhla bez kolizí, ale pořadí se nám výrazně mění. Webberovi se nepovedl start a propadl se až na deváté místo. Toho dokázali využít všichni piloti za ním a postoupili každý o jednu pozici.
Start se povedl Michaelu Schumacherovi. Polepšil si o čtyři místa a nyní bojuje na hranici první desítky. Po třech kolech se pořadí ustálilo a mezi piloty jsou větší rozestupy. Po sedmi kolech máme první zastávku v boxech a tím, kdo zajel ke svým mechanikům, byl překvapivě Mark Webber na Red Bullu. Navíc tam byl problém s levým předním kolem a Webber tak ztratil několik pozic.
Neuvěřitelná kolize se udála v desátém kole a jako přes kopírák v GP 2 v podání Josefa Krále najel Webber ze zadu do Kovalainena a vyletěl do vzduchu. Naštěstí ale vypadá v pořádku a sám vystupuje z monopostu. Na trať vyjíždí safety car a většina pilotů tohoto faktu využívá k zajetím do boxů. Nejvíce na této skutečnosti prodělali oba piloti Ferrari a Schumacher, který se propadá až na chvost startovního pole.
Závod byl restartován, leč nic zajímavého se zatím neděje. Jediným jezdcem, který nebyl v boxech je Kobajaši, a tím se posunul na třetí příčku. Momentálně má roli tzv. špuntu a pozdržuje cele startovní pole. Vettel společně s Hamiltonem tím pádem výrazně odjíždějí. Mezi druhým Hamiltonem a čvrtým Buttonem je v polovině závodu časová mezera okolo deseti vteřin.
Máme tu velice důležitou informaci: Lewis Hamilton dostává penalizaci průjezd boxy za předjetí safety caru. Brit může děkovat Kobajašimu za pozdržení zbytku pole, jelikož i po průjezdu boxy zůstává na druhém místě. Po dlouhé době jsme mohli vidět souboj na trati. Sutil se dostal před Buemiho na sedmou pozici.
Vedení závodu přichází se zajímavou zprávou. Téměř polovina pilotů je vyšetřována komisaři za nesprávnou jízdu za safety carem. Rozhodnutí ale padne až po závodě. Šest kol před koncem závodu odstupuje z desáté přícky pro technické potíže svého Williamsu Nico Hulkenberg. Kobajaši vydržel na jedné sadě pneumatik odjet neuvěřitelných padesát čtyři kol. Po povinném pitstopu se vrací na devátém místě za Fernanda Alonsa.
Tři kola zbývají odjet do konce závodu a pořádí je následující: Vettel stále první před oběma McLareny v pořadí Hamilton, Button. Alonso bojuje o sedmou příčku s Buemim, čehož využívá Kobajaši na čerstvých pneumatikách a dostává se před oba jezdce a končí na výborném sedmém místě.
Doplněno: Komisaři byli po závodě potrestáni tito piloti Button, Barrichello, Hülkenberg, De La Rosa, Petrov, Sutil, Liuzzi a Kubica.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.