GP Monaka, závod: Fernando Alonso s Renaultem nezaváhal a zvětšuje si bodový náskok. McLaren po delší době zastavila technická závada. Závod se obešel bez velkých nehod.
Ostrý start proběhl bez kolize. Výborně odstartovali Fernando Alonso a také Kimi Räikkönen, který v první zatáčce neúspěšně zaútočil na Marka Webbera.
Michael Schumacher hned v prvním kole po startu z pit-lane předjel Felipeho Massu a vozy Super Aguri. Ve druhém kole Webber nezvládl průjezd Sainte Devote a Räikkönen jej před Casinem pohotově předjel. S poškozeným křídlem přijel k mechanikům Tiago Monteiro, kterého na startu přivřel ke zdi týmový kolega Albers.
Michael Schumacher předjel i Alberse a Speeda a krouží v závěsu Buttona. Räikkönen se drží velmi blízko Alonsa. Vedoucí čtveřice se rychle vzdaluje pátému Barrichellovi, který za sebou drží Rosberga, Coultharda a Fisichellu. Barrichelo ztrácí na Alonsa po deseti kolech téměř 20s.
Po osmnácti kolech přichází penalizace pro Christijana Alberse za zmíněné natlačení Tiaga Monteira na zeď. Räikkönen se po dvou drobných chybách vrací do těsného závěsu za Alonsa a vylepšuje nejrychlejší kolo závodu.
V 22. kole se Michael Schumacher v šikaně za tunelem dostal před Jensona Buttona a pokračuje ve stíhací jízdě. Juan Pablo Montoya poprvé zastavuje v boxech, zůstává před Barrichellem. O jedno kolo později tankuje i Kimi Räikkönen.
V 24. kole tankuje Fernando Alonso a zůstává těsně před Räikkönenem. Jedno kolo vede Webber, ale také zajíždí do boxů. Po prvních zastávkách ztrácí na vedoucí dvojici Webber 2,5s, Montoya 8,5s, Barrichello přes 30s.
V 28. kole tankoval David Coulthard a na trať vyjel těsně před Michaelem Schumacherem. Až za nimi jsou po svých prvních zastávkách Fisichella a Rosberg. Webber se dostal těsně za Räikkönena, blíží se i Montoya. Fernando Alonso výrazně zpomalil, ale nedává prostor pro předjetí.
Vedoucí dvojice se po zahřátí pneumatik začíná znovu vzdalovat Webberovi a Montoyovi. V 36. kole tankuje Michael Schumacher, o kolo později i Massa. Fisichella za tunelem vybrzdil Coultharda, ale donutil jej projet napříč šikanou a sám si trať také zkrátil. O kolo později předjíždí ve stejném místě mnohem povedenějším manévrem i Villeneuva.
Alonso s Räikkönenem se dostali za Fisichellu, který týmového kolegu pustil o dvě zatáčky dříve než jeho soupeře. Michael Schumacher vybrzdil v první zatáčce Villeneuva. Při současné zastávce v boxech si Barrichello udržel pozici před Trullim. Mark Webber opouší hořící vůz na rovince nad Sainte Devote, na trať vyjíždí safety-car.
Do boxů rychle zajíždí Alonso i Räikkönen, ale pořadí se nemění. Vozy krouží za safety-carem a z McLarenu Kimiho Räikkönena vychází hustý kouř, finský pilot končí. Pravděpodobně ze stejného důvodu zastavuje i Takuma Sato s vozem Super Aguri. Závod skončil i pro Nico Rosberga, který narazil do bariéry. Dalším odstupujícím je Christian Klien, který zastavuje na začátku pit-lane.
Villeneuve je potrestán průjezdem pit-lane za předjíždění pod žlutou vlajkou a hned poté znovu za nedovolenou rychlost v pit-lane. Tiago Monteiro podruhé přišel o přední přítlačné křídlo, tentokrát před sebou v zatáčce Casino tlačil Francka Montagnyho.
Alonso začíná zvolňovat, 12 kol před cílem vede před Montoyou o 15s. Na cílové rovince před sebe pouští M. Schumachera s Fisichellou, kteří bojují o 6. místo. Ze třetího místa odstupuje Jarno Trulli, zastavil za první zatáčkou. Na třetí místo se tím dostává David Coulthard s vozem Red Bull.
Michael Schumacher zajíždí nejrychlejší kolo závodu v čase 1:15,143 a dostává se těsně za čtvrtého Rubense Barrichella. Fernando Alonso projíždí cílem na prvním místě, téměř celé kolo za ním se stále odehrává souboj mezi bývalými týmovými kolegy od Ferrari, ale Barrichello 4. místo uhájil.
Fernando Alonso odjel další bezchybný závod, ale přišel o největší konkurenci v podobě Räikkönena i Webbera. Michael Schumacher si parádními souboji a úspěšnou stíhací jízdou částečně napravil reputaci. Velkého povzbuzení se u Hondy konečně dočkal Rubens Barrichello. Nejšťastnějším mužem závodu je dvojnásobný vítěz Grand Prix Monaka David Coulthard, který přivezl vůz Red Bull poprvé v historii na stupních vítězů.
Foto: Renault F1 Team
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.