GP Monaka, závod: Fernando Alonso s Renaultem nezaváhal a zvětšuje si bodový náskok. McLaren po delší době zastavila technická závada. Závod se obešel bez velkých nehod.
Ostrý start proběhl bez kolize. Výborně odstartovali Fernando Alonso a také Kimi Räikkönen, který v první zatáčce neúspěšně zaútočil na Marka Webbera.
Michael Schumacher hned v prvním kole po startu z pit-lane předjel Felipeho Massu a vozy Super Aguri. Ve druhém kole Webber nezvládl průjezd Sainte Devote a Räikkönen jej před Casinem pohotově předjel. S poškozeným křídlem přijel k mechanikům Tiago Monteiro, kterého na startu přivřel ke zdi týmový kolega Albers.
Michael Schumacher předjel i Alberse a Speeda a krouží v závěsu Buttona. Räikkönen se drží velmi blízko Alonsa. Vedoucí čtveřice se rychle vzdaluje pátému Barrichellovi, který za sebou drží Rosberga, Coultharda a Fisichellu. Barrichelo ztrácí na Alonsa po deseti kolech téměř 20s.
Po osmnácti kolech přichází penalizace pro Christijana Alberse za zmíněné natlačení Tiaga Monteira na zeď. Räikkönen se po dvou drobných chybách vrací do těsného závěsu za Alonsa a vylepšuje nejrychlejší kolo závodu.
V 22. kole se Michael Schumacher v šikaně za tunelem dostal před Jensona Buttona a pokračuje ve stíhací jízdě. Juan Pablo Montoya poprvé zastavuje v boxech, zůstává před Barrichellem. O jedno kolo později tankuje i Kimi Räikkönen.
V 24. kole tankuje Fernando Alonso a zůstává těsně před Räikkönenem. Jedno kolo vede Webber, ale také zajíždí do boxů. Po prvních zastávkách ztrácí na vedoucí dvojici Webber 2,5s, Montoya 8,5s, Barrichello přes 30s.
V 28. kole tankoval David Coulthard a na trať vyjel těsně před Michaelem Schumacherem. Až za nimi jsou po svých prvních zastávkách Fisichella a Rosberg. Webber se dostal těsně za Räikkönena, blíží se i Montoya. Fernando Alonso výrazně zpomalil, ale nedává prostor pro předjetí.
Vedoucí dvojice se po zahřátí pneumatik začíná znovu vzdalovat Webberovi a Montoyovi. V 36. kole tankuje Michael Schumacher, o kolo později i Massa. Fisichella za tunelem vybrzdil Coultharda, ale donutil jej projet napříč šikanou a sám si trať také zkrátil. O kolo později předjíždí ve stejném místě mnohem povedenějším manévrem i Villeneuva.
Alonso s Räikkönenem se dostali za Fisichellu, který týmového kolegu pustil o dvě zatáčky dříve než jeho soupeře. Michael Schumacher vybrzdil v první zatáčce Villeneuva. Při současné zastávce v boxech si Barrichello udržel pozici před Trullim. Mark Webber opouší hořící vůz na rovince nad Sainte Devote, na trať vyjíždí safety-car.
Do boxů rychle zajíždí Alonso i Räikkönen, ale pořadí se nemění. Vozy krouží za safety-carem a z McLarenu Kimiho Räikkönena vychází hustý kouř, finský pilot končí. Pravděpodobně ze stejného důvodu zastavuje i Takuma Sato s vozem Super Aguri. Závod skončil i pro Nico Rosberga, který narazil do bariéry. Dalším odstupujícím je Christian Klien, který zastavuje na začátku pit-lane.
Villeneuve je potrestán průjezdem pit-lane za předjíždění pod žlutou vlajkou a hned poté znovu za nedovolenou rychlost v pit-lane. Tiago Monteiro podruhé přišel o přední přítlačné křídlo, tentokrát před sebou v zatáčce Casino tlačil Francka Montagnyho.
Alonso začíná zvolňovat, 12 kol před cílem vede před Montoyou o 15s. Na cílové rovince před sebe pouští M. Schumachera s Fisichellou, kteří bojují o 6. místo. Ze třetího místa odstupuje Jarno Trulli, zastavil za první zatáčkou. Na třetí místo se tím dostává David Coulthard s vozem Red Bull.
Michael Schumacher zajíždí nejrychlejší kolo závodu v čase 1:15,143 a dostává se těsně za čtvrtého Rubense Barrichella. Fernando Alonso projíždí cílem na prvním místě, téměř celé kolo za ním se stále odehrává souboj mezi bývalými týmovými kolegy od Ferrari, ale Barrichello 4. místo uhájil.
Fernando Alonso odjel další bezchybný závod, ale přišel o největší konkurenci v podobě Räikkönena i Webbera. Michael Schumacher si parádními souboji a úspěšnou stíhací jízdou částečně napravil reputaci. Velkého povzbuzení se u Hondy konečně dočkal Rubens Barrichello. Nejšťastnějším mužem závodu je dvojnásobný vítěz Grand Prix Monaka David Coulthard, který přivezl vůz Red Bull poprvé v historii na stupních vítězů.
Foto: Renault F1 Team
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.