Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, v Monze během své první návštěvy paddocku potvrdil dlouhodobou oddanost automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine. „Mým cílem je hlavně potvrdit, že zůstáváme ve Formuli 1. Zůstáváme ve Formuli 1 dlouhodobě,“ uvedl Provost pro francouzskou stanici Canal+.
Provost převzal vedení Renaultu koncem července po Lucovi de Meovi a nastoupil do role v době, kdy budoucnost francouzské automobilky ve F1 byla pod drobnohledem. De Meo totiž rozhodl ukončit interní program vývoje pohonných jednotek v Viry-Chatillon, a Alpine se tak od roku 2026 stane zákazníkem Mercedesu.
Nový CEO se zároveň ujímá funkce v náročném období pro Renault. Za první polovinu roku 2025 automobilka vykázala ztrátu 11,2 miliardy eur, včetně odpisu 9,3 miliardy za japonskou značku Nissan, a akcie firmy v polovině července propadly až o 18 procent po nečekaném varování ohledně zisku.
Provost zdůraznil, že přesto automobilka nechystá odchod z F1. Jako důkaz stability vyzdvihl prodloužení smlouvy hlavního jezdce Alpine, Pierra Gaslyho, do roku 2028. „To je také velmi pozitivní signál,“ řekl. „Vstupujeme do nové éry, která bude nejen o výkonech, ale hlavně o stabilitě. Gaslyho závazek to dobře ilustruje.“
Dalším krokem k posílení týmu je jmenování Steva Nielsena do role generálního ředitele, který nastoupil 1. září a přichází s dlouholetou spoluprací s Flaviem Briatorem. „Jmenování Steva do této funkce je dobrým příkladem,“ dodal Provost. „Vidíte, že jsme udělali mnoho kroků kupředu.“
Alpine má letos za sebou náročnou sezónu a momentálně je na posledním místě Poháru konstruktérů. Tým totiž už během roku ukončil vývoj současného vozu a soustředí se na přípravu nových pravidel platných od roku 2026.
Gasly dosud nasbíral 20 bodů, což je méně než polovina toho, co získal tým Haas, a druhé auto Alpine s Francem Colapintem zatím zůstává bez bodů po převzetí sedadla od Jacka Doohana. Provost však zdůrazňuje, že kroky k stabilitě a dlouhodobé strategii jsou nyní prioritou.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.