Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
McLaren v Monze neměl hladký závod. Oscar Piastri absolvoval nejrychlejší zastávku celé sezony, zatímco Lando Norris narazil na jednu z nejpomalejších. Rozdílné výkony mechaniků spolu s odvážnými, ale spornými týmovými strategiemi nakonec přinesly velmi napínavý závěr Velké ceny Itálie.
„Podle našich propočtů by Lando i přes pomalou zastávku dokázal část ztraceného času získat zpět díky síle undercutu na čerstvých pneumatikách,“ vysvětloval po závodě šéf McLarenu Andrea Stella. Brit se však ocitl v neobvyklé situaci, když se po výjezdu z boxů vrátil za svým týmovým kolegou, přestože před zastávkou držel lepší pozici na trati.
Rozhodující moment nastal na 45. kole, kdy McLaren porušil obvyklý postup a poslal do boxů jako prvního právě Piastriho. Australan se tak bránil tlaku Charlese Leclerca, zatímco Norris musel čekat kolo navíc. „Bylo to pro nás relativně jednoduché, chtěli jsme jasně ukázat, že pozice mezi našimi jezdci neměníme,“ dodal Stella.
Jenže realita v boxové uličce ukázala něco jiného. Norrisova zastávka se protáhla na 5,87 sekundy a Brit tak okamžitě ztratil drahocenný čas i pozici. „Data z pit stopu budeme detailně analyzovat, abychom se z toho poučili,“ slíbil Stella.
Piastri se po své rychlé zastávce v boxech ocitl před Norrisem na druhém místě za Verstappenem. McLaren ale nechtěl riskovat napětí mezi jezdci a z boxů přišel jasný pokyn, aby Australan týmového kolegu pustil zpět před sebe. K výměně pozic došlo na hlavní rovince a tým tím předešel možným konfliktům uvnitř stáje.
Zvolená strategie se ale nakonec nevyplatila. „Kdybychom zastavili dříve a pokryli Leclerca, výsledek by byl jasný, ale omezený. My jsme zvolili riziko, abychom mohli usilovat o výhru,“ vysvětloval šéf McLarenu Andrea Stella. Tým vsadil na možnost Safety Caru nebo červené vlajky, které by mohly změnit průběh závodu v jeho prospěch.
Vítězem se však stal Max Verstappen, který pro Red Bull získal třetí triumf sezony. McLaren se musel spokojit s druhým a třetím místem, a to s pocitem nevyužité šance. Norris si díky výsledku stáhl náskok svého týmového kolegy na 31 bodů, což přidalo další náboj do napjaté atmosféry uvnitř týmu.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.