Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Italská média přinesla informace, které mohou znamenat zásadní ztrátu pro Ferrari. Stáj z Maranella má přijít o dva významné členy oddělení pohonných jednotek. Wolff Zimmermann a Lars Schmidt údajně míří k Audi, jež se chystá od roku 2026 vstoupit do Formule 1.
Kdy přesně oba inženýři Ferrari odejdou, zatím není jasné. Jisté ale je, že Audi už od příští zimy převezme tým Sauber a již nyní posiluje svůj nový projekt. „Audi postupuje systematicky a hledá zkušené odborníky, kteří dokážou položit pevné základy pro budoucnost,“ uvedl zdroj blízký německé značce.
Zimmermann, který v Maranellu zastával pozici šéfa projektu pohonné jednotky, má pověst jednoho z nejvýraznějších inovátorů současné éry motorů F1. Jeho odchod proto vzbuzuje velkou pozornost. „Zimmermann patří k lidem, kteří dokážou posouvat limity možného,“ zaznělo v italských médiích.
Ferrari se ale snaží působit klidně. Oddělení motorů totiž dál vede Enrico Gualtieri, jenž je zodpovědný i za přípravu nové pohonné jednotky pro rok 2026. „Projekt 2026 má v rukou Gualtieri a jeho práce zůstává klíčová,“ připomínají zdroje z týmu.
Kromě Zimmermanna má Ferrari opustit také Lars Schmidt, hlavní inženýr zodpovědný za vývoj výkonu spalovacího motoru. I on má zamířit k Audi, kde se opět spojí s bývalým šéfem Ferrari Mattiou Binottem, který od konce roku 2023 vede ambiciózní projekt Audi F1.
„Binotto se netají tím, že chce kolem sebe vybudovat silný technický tým složený z lidí, kterým věří,“ uvádějí italská média. Odchody Zimmermanna a Schmidta naznačují, že Audi má jasný plán, jak posílit svůj motorový program a být konkurenceschopné od prvního závodu.
Pro Ferrari jde o citelnou ztrátu, především v případě Zimmermanna, jehož strategický vliv byl značný. Přesto v Maranellu spoléhají na kontinuitu, kterou zajišťuje Enrico Gualtieri a jeho tým. Přechod Schmidta k Audi navíc ještě více posiluje vazby mezi německým výrobcem a Binottem, který se snaží nový projekt formovat podle svých představ.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.