Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Lance Stroll si po Velké ceně Itálie udržel pověst jezdce, který občas mluví k novinářům velmi střídmě, ale tentokrát své ticho posunul na extrémní úroveň. Při několika otázkách zůstal úplně mlčen, což bylo patrné zejména při dotazech ohledně incidentu s Estebanem Oconem, který později dostal penalizaci za to, že Strolla vytlačil z tratě. Nakonec k tématu stručně dodal: „Nemám k tomu co říct.“
Celý závod pro Strolla znamenal náročné odpoledne. Startoval z 16. místa a dojel až osmnáctý, jako poslední klasifikovaný jezdec. Tým i jezdec, kteří zažívali nedávno výrazné zlepšení formy, tak prožili velmi frustrující víkend. Ani Fernando Alonso závod nedokončil kvůli poruše zavěšení, takže oba jezdci Aston Martinu měli problém udržet body.
Při tradičním post-race rozhovoru Stroll mluvil jen velmi stručně. Na otázky o strategii odpověděl „ano“ a na dotaz, co pozitivního si odnáší z Monzy, řekl „nic moc“, informuje PlanetF1. Startoval na tvrdých pneumatikách a většinu závodu na nich také odjel, před jediným zastavením v boxech.
Po závodě se novináři ptali, proč byl Stroll tak zdrženlivý. Mike Krack, šéf Aston Martinu, vysvětlil, že tým měl problém s displejem v boxech, který je třeba vyřešit, a že už si stáhli data z vozu, aby situaci podrobně analyzovali.
Krack také vysvětlil, proč strategie týmu nevyšla. „Když máte závod s téměř nulovou degradací a startujete zezadu, musíte doufat v příležitosti. Obvykle dostaneme safety car po pit stopu, takže jsme tentokrát čekali na jeho příchod, ale nepřišel. Je normální, že je jezdec potom frustrovaný, protože bojuje, i když jede na maximum. Chápu určitou míru frustrace.“
Aston Martin letos postupně zlepšuje výkony. Tři double-points výsledky v posledních pěti závodech tým vrátily zpět do boje o páté místo v Poháru konstruktérů. Stroll navíc předstihl svého týmového kolegu Alonsa o dva body, přesto se občasné slabší víkendy, jako v Monze nebo Spa, pro tým stávají velmi frustrujícími.
Krack zdůraznil, že tým se soustředí na každý závod zvlášť. „Každý víkend bereme individuálně a snažíme se z něj vytěžit co nejvíce. Dnes, při téměř nulové degradaci pneumatik, nebylo možné provést ani undercut ani overcut, takže musíte využít příležitosti, které se tentokrát neobjevily.“
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.