Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Lance Stroll si po Velké ceně Itálie udržel pověst jezdce, který občas mluví k novinářům velmi střídmě, ale tentokrát své ticho posunul na extrémní úroveň. Při několika otázkách zůstal úplně mlčen, což bylo patrné zejména při dotazech ohledně incidentu s Estebanem Oconem, který později dostal penalizaci za to, že Strolla vytlačil z tratě. Nakonec k tématu stručně dodal: „Nemám k tomu co říct.“
Celý závod pro Strolla znamenal náročné odpoledne. Startoval z 16. místa a dojel až osmnáctý, jako poslední klasifikovaný jezdec. Tým i jezdec, kteří zažívali nedávno výrazné zlepšení formy, tak prožili velmi frustrující víkend. Ani Fernando Alonso závod nedokončil kvůli poruše zavěšení, takže oba jezdci Aston Martinu měli problém udržet body.
Při tradičním post-race rozhovoru Stroll mluvil jen velmi stručně. Na otázky o strategii odpověděl „ano“ a na dotaz, co pozitivního si odnáší z Monzy, řekl „nic moc“, informuje PlanetF1. Startoval na tvrdých pneumatikách a většinu závodu na nich také odjel, před jediným zastavením v boxech.
Po závodě se novináři ptali, proč byl Stroll tak zdrženlivý. Mike Krack, šéf Aston Martinu, vysvětlil, že tým měl problém s displejem v boxech, který je třeba vyřešit, a že už si stáhli data z vozu, aby situaci podrobně analyzovali.
Krack také vysvětlil, proč strategie týmu nevyšla. „Když máte závod s téměř nulovou degradací a startujete zezadu, musíte doufat v příležitosti. Obvykle dostaneme safety car po pit stopu, takže jsme tentokrát čekali na jeho příchod, ale nepřišel. Je normální, že je jezdec potom frustrovaný, protože bojuje, i když jede na maximum. Chápu určitou míru frustrace.“
Aston Martin letos postupně zlepšuje výkony. Tři double-points výsledky v posledních pěti závodech tým vrátily zpět do boje o páté místo v Poháru konstruktérů. Stroll navíc předstihl svého týmového kolegu Alonsa o dva body, přesto se občasné slabší víkendy, jako v Monze nebo Spa, pro tým stávají velmi frustrujícími.
Krack zdůraznil, že tým se soustředí na každý závod zvlášť. „Každý víkend bereme individuálně a snažíme se z něj vytěžit co nejvíce. Dnes, při téměř nulové degradaci pneumatik, nebylo možné provést ani undercut ani overcut, takže musíte využít příležitosti, které se tentokrát neobjevily.“
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.