Už 23 Grand Prix má za sebou smečka F1 a pomalu spěje do finále, od nějž se očekávalo dořešení některých kosmetických drobností. Pod světelnou balustrádou se tedy startovní pole potřetí seřadilo v malé formulové oáze uprostřed pouště.
Pro některé příznivce možná bylo překvapením, že Max Verstappen nestál na pole-position, ale z důvodu příliš pomalé jízdy během kvalifikace, o níž padla zmínka v prohlášení, byl potrestán posunem o jedno místo zpět. Christian Horner tuto skutečnost v předzávodním rozhovoru s reportérkou F1 Laurou Winter komentoval s lehkým sarkasmem. Ani Verstappen neztratil bojovnou náladu a prohlásil, že hodlá usilovat o vítězství i po této okolnosti.
Na startu se piloti vzájemně shodli a kromě Hülkenberga se objevili na žlutých pneumatikách. Jenže stačilo dojeto do zatáčky 1 a pro mnohé se závod stal obtížným kamenem na obou nohách. Zatímco Verstappen dokázal udržet Russella na vnější straně a dostat se před něj, této situace využil i Norris a po vnitřku zkusil připravit o vedoucí pozici i Maxe. Hamilton na startu bídně zaspal a propadl se až na konec první desítky.
Ovšem za zády těchto pilotů došlo k řetězové havárii. Stroll a Albon se „potkali“ pravým zadním resp. levým předním a oba vycestovali mimo trať. Za nimi jedoucí Hülkenberg musel brzdit, čímž došlo k další kolizi dvojice Ocon a Colapinto. Tím přišel k defektu i Nico, jemuž náraz doslova svlékl levou zadní pneumatiku. Komisaři si do bločku zapsali první incident, na trať vyjel safety car a strávil tu 4 kola. Restart se odehrál v pořadí Verstappen, Norris, Russell, Piastri, Leclerc, Sainz jr., Pérez, Hamilton, Cunoda, Alonso, Magnussen, Gasly, Zhou, Bottas, Albon, Hülkenberg, Stroll a Lawson.
Restart v pátém - a další kolize: tentokrát to byl Lawson, kdo vyprovodil z trati Bottase. Tady už komisaři tasili první trestné vteřiny - dostal je Stroll za způsobení kolize. Když to vešlo ve známost, stáj Aston Martin nařídila Kanaďanovi zastavit v boxech, odbýt si penalizaci a po dalším kole odstavit vůz.
Verstappen mezitím s Norrisem zajížděli nejrychlejší kola a jejich odstup se až na drobné výjimky držel na 1,5 - 1,8 vteřiny. To Piastri se snažil ze všech sil zdolat Russella, ale moc si nepomohl v 16. kole, kdy se v poslední zatáčce ocitl mimo trať. Na chvíli ztratil rytmus, ale poté už byl opět v závětří Mercedesu.
Další klíčový moment nastal v 30. kole, kdy na cílové rovince odlétlo z Albonova vozu pravé zpětné zrcátko (omlouvám se za chybu v původním reportu). Leželo si na trati čtyři kola, než při uhýbání rychlejší dvojice tuto součástku přejel Bottas - a nastala mela. Hamilton a Sainz jr. totiž krátce po sobě za daným úsekem zaznamenali poškozené levé přední pneumatiky. Lewis to měl bohužel do boxů dál, ale oba zvládli vyměnit pneu, i když Carlos se hodně zdržel, protože mechanikům jeho vůz spadl z předního zvedáku a museli ho zvednout ručně. V té chvíli (36. kolo) se na trati objevil podruhé safety car, čehož prakticky celé pole (s výjimkou Verstappena, Piastriho a obou postižených pilotů) využilo k výměně pneumatik. Russell se do boxů vydal podruhé, ale došlo k nedorozumění, což rozčilený George komentoval do vysílačky: „Proč jste mi dali znova tvrdé? Proč znova **** tvrdé??? To je k ****!“ Tři kola museli piloti projíždět boxovou uličkou, teprve poslední za SC už absolvovali normálně.
Ve 40. kole nastal druhý restart - Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Pérez, Gasly, Russell, Sainz jr., Zhou, Alonso, Magnussen, Cunoda, Albon, Hülkenberg, Lawson, Hamilton a Bottas - a Verstappen si střihl v zatáčce 1 duel s Norrisem, stejně jako Leclerc s Piastrim, když se opět nezávodilo. Pérez totiž zcela nepochopitelně ještě v režimu SC dostal svůj vůz do smyku, takže se rozsvítil VSC, ale to už byl také v kačírku Hülkenberg, takže potřetí se ke slovu dostal Bernd Mayländer. Během této fáze se ovšem do éteru dostala zpráva o Norrisově provinění během jízdy pod žlutými vlajkami (failing to slow under yellow flag).
Oba vozy byly odstraněny poměrně rychle a restart ve 43. kole - Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Russell, Gasly, Sainz jr., Alonso, Zhou, Magnussen, Albon, Hamilton, Bottas, Cunoda a Lawson - už na čele proběhl bez zádrhelů. Jenže ve 45. kole dostal Norris trest 10 vteřin stop&go, což ho poslalo s patnáctivteřinovou ztrátou na předposledního Lawsona na poslední místo. Verstappen si ani nemusel hlídat Leclerca, ten naopak po očku pošilhával, jak se blíží Piastri. Na stupních vítězů se ale nic neměnilo.
Jak už bylo řečeno v úvodu, Katar byl především bitvou o body v druhé polovině Poháru konstruktérů, protože zpočátku se zdálo, že Ferrari na McLaren zásadně ztratí. Hlavními postavami byli Gasly, Zhou, Magnussen a Bottas. Francouz využil bezezbytku výhody výměny „zdarma“ za SC a dokonce si po posledním restartu troufal na Russella, jenže přepálil v zatáčce 1 své ambice a propadl se až na sedmé místo. Vzápětí ale využil chyby Sainze v zatáčce 5 a až do konce závodu zvládl udržet Ferrari za sebou, rovněž proto, že Španěl dvakrát chyboval a Pierre si vždy vybudoval minimální náskok.
Guanyu Zhou se propletl závodem naprosto bez problémů a pochopitelně využil penalizací soupeřů a značného počtu odstoupení. Magnussen si ale svou pozici vybojoval, zvláště s Albonem vedl urputné duely. Ve 43. ho Alex předjel, ale za cenu jistého pošťuchování, které se opakovalo ještě dvekrát. Nakonec se Dán dostal dopředu ve 49. kole a získal pro tým další cenné body, i když nedostatečné z hlediska Gaslyho umístění.
Lewis Hamilton byl penalizován dokonce dvakrát. Nejdřív vyfasoval 5 vteřin za ,ulitý' start - byl si toho vědom a sotva se odlepil ze svého místa, referoval do boxů „Omlouvám se, kluci.“ Podruhé mu byl vyměřen průjezd boxovou uličkou za příliš vysokou rychlost v boxech (47. kolo). O dvě kola později byl vyzván, aby vůz odstavil, ale Lewis na trati zůstal a aspoň si z posledního místa o jedno polepšil. Nezdolný Norris se rozjel ke strhujícímu sólu, ale na špici neměl šanci se dotáhnout. Sice mu museli ustoupit Lawson (51. kolo), Cunoda (52.), Albon (53.) a v 54. kole se Lando posunul před Bottase na bodovanou příčku. Protože sázel i jedno rychlé kolo za druhým, prémiový bodík ho neminul.
Jak ve zlém snu si musel připadat Juki Cunoda. Jak přes kopírák ho na stejném místě v zatáčce 1 zcela shodným způsobem předjeli Gasly (13. kolo), Alonso (14.), Zhou (15.) a Bottas (20.) Japonec s Lawsonem zkoušeli, co se dalo, dokonce ve 41. kole absolvovali double pit-stop a přezuli na nejměkčí směs, ale bez výsledku.
Další trest ještě dostal Russell za porušení pravidel během jízdy za safety carem (porušení nařízeného rozestupu), ale pět vteřin mu nijak neublížilo, protože jeho odstup od Gaslyho byl dostatečný. Zmíněná strkanice mezi Albonem a Magnussenem nakonec vynesla Alexovi 10 vteřin navíc; zajel si je odpykat v předposledním kole.
Předpokládejme, že se budou tresty v katarském závodě hojně komentovat, argumentace bude střídat argumentaci, najdou se určitě naprosto jednoznačné důvody, proč někdo penalizaci dostal a vlastně za nic, ale s tím lze udělat pouze dvě eventuality - snažit se pochopit vysvětlení traťových komisařů (bezesporu přijde) a nebo odložit F1 ad acta. Ale to bychom se nemohli za chvíli dívat na žádný sport...
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.