V Evropě v časném ránu, v USA v podvečer se odehrála poslední generálka na kvalifikaci posledního letošního amerického závodu. Nejrychlejší byl opět Stříbrný šíp a jen kvůli „červenému“ závěru to nebyl „ten správný“.
Oproti včerejšku se povětrnostní podmínky mírně změnily - bylo tepleji (15°C) i na dráze (17°C), vlhkost vzduchu klesla (17 %) a vítr byl téměř nulový (1.8 km/h severně). Těžko říci, jestli právě proto piloti na trať nespěchali, zato jsme viděli několik instalačních kol na tvrdé směsi - v samotném počátku.
Prvními na okruhu byli Zhou, Pérez a Hamilton, ale jenom Mexičan na delší dobu držel jediný měřený okruh - 1:41,941 (na středně tvrdé směsi). Až po nějaké době se k němu přidal i Verstappen (1:42,180) a dvojice Red Bullu na žlutých pneumatikách byla vlastně jedinou, kdo se staral o dění na trati. Prvních deset minut viděli diváci ještě oba Mercedesy a piloty VISA Cash App RB a Aston Martinu plus Péreze a Zhoua (Max se přidal později). První čtvrthodinu uzavřel osaměle kroužící Cunoda, takže se dalo předpokládat, že kvalifikační simulace potrvají až do konce.
Rychlých časů se diváci dočkali až v druhé dvacetiminutovce, ale také bědování Péreze, jenž si stěžoval na rychle odcházející pneumatiky - a především Verstappena: „Jenom se to zhoršuje, auto je neřiditelné - Nejde to řídit, málem jsem se naboural. Levá před strana je kompletně v *****!" informoval boxy Verstappen poté, co vyjel mimo dráhu v zatáčce 5. Stalo se tak před polovinou tréninku, v boxech se rozeběhla usilovná práce, která trvala až do závěru vyhrazené hodiny. Také v boxech Alpine měli mechanici napilno, Gasly měl problémy s brzdnou soustavou.
Na rozdíl od předchozích dvou tréninku tentokrát piloti neměli příliš potíží, jen Zhou v zatáčce 5 a Sainz jr. pět minut po polovině při rychlém pokusu ve „čtrnáctce“ museli své pokusy vypustit. Čtvrt hodiny před koncem opět celé pole čekalo v boxech na rozhodující pokusy. Do nich se poprvé v této části zapojily i Red Bully na nejměkčí směsi a Verstappen si liboval, že vůz je o „... míle lepší, mnohem lepší“, což doložil průběžným nejrychlejším časem. Záhy se ale začali zlepšovat i ostatní, což byl především případ Norrise, jenž v té chvíli dlel na 18. příčce. Ve chvíli, kdy měl rozjetý velmi nadějný pokus Leclerc, zavlála červená vlajka, neboť Stroll zastavi za zatáčkou 12 a z jeho vozu se lehce kouřilo.
Do konce tréninku zbývalo 6 minut a 41 vteřin, takže se dalo předpokládat, že toho piloti mnoho nestihnou. Maršálům trvalo čtyři minuty a 24 vteřin, než byl Aston Martin zatlačen do únikové zóny a vedení závodu ještě umožnilo pilotům minutu před koncem vyjet - což naprosto postrádalo jakýkoli smysl, protože za 60 vteřin nikdo nemohl celé kolo objet. Navíc se 19 vozů seřazených za sebou trousilo na trať takovou rychlostí, že poslední Russell projel boxovou čáru 9 vteřin před koncem tréninku - a Pérez už se na trať ani nedostal. V nastálém zmatku pak v zatáčce 12 Cunoda málem narazil do zádě svého týmového kolegy...
Dosažené výsledky nejspíš neodpovídají poměru sil, protože právě onen čas nutný k odstranění Strollova vozu chyběl. Sympaticky působí Haasy, v jednu chvíli dokonce byly na prvním a druhém místě, naopak VISA Cash App RB stále nemohou najít rytmus. Leclerc by nejspíš skončil o něco výše, McLaren se stihl „zachránit“ ještě před červenou vlajkou. Kvalifikace bude rozhodně zajímavá.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.