SINGAPUR - 3. TRÉNINK; Po druhém tréninku se nad Singapur přestěhoval silný déšť - podle zpráv spadlo až 30 mm srážek - a tím pádem se trať „spláchla“, takže před poslední generálkou na kvalifikaci měli piloti poněkud odlišné podmínky.
Povětrnostní podmínky proti druhé části GP nebyly příliš odlišné - teplota zůstala na 30°C, trať se ohřála na 37°C, mírně vzrostla vlhkost vzduchu na 76 %, zato vítr vanoucí od severozápadu zeslábl na 2,8 km/h. Nad tratí byl rozprostřen souvislý šedý příkrov, ale déšť se nad okruhem objevit neměl.
Na rozdíl od včerejška někteří piloti sice seděli v kokpitech, ale na trať nikdo nepospíchal. Teprve po třech a půl minutách se na Marina Bay vydaly oba vozy Aston Martin - Alonso před Strollem. Pobavení pro diváky znamenal záběr velké ještěrky v úseku před vjezdem do boxů, pro zdejší okruh celkem typický obrázek - Alonso ji také zaregistroval.. Pořadatelé vyhodnotili přítomnost zvířete jako nebezpečnou, proto po deseti minutách - k pobavení některých pilotů a zástupců týmů - vyvěsili červenou vlajku a dva traťoví komisaři se plaza vydali nahánět, ale nakonec se jim podařilo ho jenom vyhnat mimo inkriminovaný prostor. Pozornost ještě vzbudilo nové „džínové“ provedení na vozech VISA Cash App RB.
Po dvou minutách už byla trať volná a do akce se vydali Bottas, Gasly a Ocon, za nimiž se na okruh trousili ostatní. V boxech zatím čekali Verstappen, Ricciardo, Norris plus Haasy a Williamsy. Zatímco startovní pole zkoušelo středně tvrdou směs, Saubery vsadily na nejměkčí - ale v plné nahotě se odhalil jejich slabý výkon, opět figurovaly na chvostu startovního pole.
Bottasův čas 1:34,504 nebyl souměřitelný, spíš se velmi dobře prezentoval Verstappen, jenž čas 1:32,044 zhodnotil dodatkem, že se vůz chová podstatně lépe než včera. Nakonec po první dvacetiminutovce kraloval na žluté směsi, než se dostaly ke slovu obě Ferrari - Leclerc sice nezajel ani jeden sektor fialový, ale dokázal poskládat výkon 1:31,525 a tím po půlhodině následován Sainzem jr. (1:31,623) vévodil dosavadnímu pořadí.
S přechodem na nejměkčí směs piloti tentokrát otáleli, takže záhy bylo jasné, že odpadnou závodní simulace. Společně s Bottasem a Zhouem absolvoval celý trénink na „červené“ také Colapinto a dokonce pokořil Albona, i když ten část tréninku kvůli malé opravě po „načaté“ levé pneumatice strávil v boxech.
Poslední čtvrthodina byla přehlídkou kvalifikačních simulací, v níž se trápili piloti Ferrari, stěžovali si na malý přítlak. Verstappen zase vzkázal na boxy, že při maximálním zatočení po výjezdu ze zatáček ztrácí přilnavost v zadní části vozu. Konkurenci naprosto vymazal Norris třemi fialovými sektory a nikdo ho nedokázal jakkoli ohrozit.
Kruciální se stala zatáčka 7 - Verstappen, Sainz jr., Piastri tu klouzali po vysokém obrubníku: Max dokonce dvakrát a Russell tu musel využít nouzové komunikace, aby se mohl otočit a pokračovat po trati. Poslední, kdo si nazul měkkou směs, byl Pérez, ale tentokrát to byl u Red Bullu on, kdo tahal za kratší konec. Před kvalifikací tak nemáme nijak relevantní poměr o složení sil - máme se tedy na co těšit.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.