SINGAPUR - 3. TRÉNINK; Po druhém tréninku se nad Singapur přestěhoval silný déšť - podle zpráv spadlo až 30 mm srážek - a tím pádem se trať „spláchla“, takže před poslední generálkou na kvalifikaci měli piloti poněkud odlišné podmínky.
Povětrnostní podmínky proti druhé části GP nebyly příliš odlišné - teplota zůstala na 30°C, trať se ohřála na 37°C, mírně vzrostla vlhkost vzduchu na 76 %, zato vítr vanoucí od severozápadu zeslábl na 2,8 km/h. Nad tratí byl rozprostřen souvislý šedý příkrov, ale déšť se nad okruhem objevit neměl.
Na rozdíl od včerejška někteří piloti sice seděli v kokpitech, ale na trať nikdo nepospíchal. Teprve po třech a půl minutách se na Marina Bay vydaly oba vozy Aston Martin - Alonso před Strollem. Pobavení pro diváky znamenal záběr velké ještěrky v úseku před vjezdem do boxů, pro zdejší okruh celkem typický obrázek - Alonso ji také zaregistroval.. Pořadatelé vyhodnotili přítomnost zvířete jako nebezpečnou, proto po deseti minutách - k pobavení některých pilotů a zástupců týmů - vyvěsili červenou vlajku a dva traťoví komisaři se plaza vydali nahánět, ale nakonec se jim podařilo ho jenom vyhnat mimo inkriminovaný prostor. Pozornost ještě vzbudilo nové „džínové“ provedení na vozech VISA Cash App RB.
Po dvou minutách už byla trať volná a do akce se vydali Bottas, Gasly a Ocon, za nimiž se na okruh trousili ostatní. V boxech zatím čekali Verstappen, Ricciardo, Norris plus Haasy a Williamsy. Zatímco startovní pole zkoušelo středně tvrdou směs, Saubery vsadily na nejměkčí - ale v plné nahotě se odhalil jejich slabý výkon, opět figurovaly na chvostu startovního pole.
Bottasův čas 1:34,504 nebyl souměřitelný, spíš se velmi dobře prezentoval Verstappen, jenž čas 1:32,044 zhodnotil dodatkem, že se vůz chová podstatně lépe než včera. Nakonec po první dvacetiminutovce kraloval na žluté směsi, než se dostaly ke slovu obě Ferrari - Leclerc sice nezajel ani jeden sektor fialový, ale dokázal poskládat výkon 1:31,525 a tím po půlhodině následován Sainzem jr. (1:31,623) vévodil dosavadnímu pořadí.
S přechodem na nejměkčí směs piloti tentokrát otáleli, takže záhy bylo jasné, že odpadnou závodní simulace. Společně s Bottasem a Zhouem absolvoval celý trénink na „červené“ také Colapinto a dokonce pokořil Albona, i když ten část tréninku kvůli malé opravě po „načaté“ levé pneumatice strávil v boxech.
Poslední čtvrthodina byla přehlídkou kvalifikačních simulací, v níž se trápili piloti Ferrari, stěžovali si na malý přítlak. Verstappen zase vzkázal na boxy, že při maximálním zatočení po výjezdu ze zatáček ztrácí přilnavost v zadní části vozu. Konkurenci naprosto vymazal Norris třemi fialovými sektory a nikdo ho nedokázal jakkoli ohrozit.
Kruciální se stala zatáčka 7 - Verstappen, Sainz jr., Piastri tu klouzali po vysokém obrubníku: Max dokonce dvakrát a Russell tu musel využít nouzové komunikace, aby se mohl otočit a pokračovat po trati. Poslední, kdo si nazul měkkou směs, byl Pérez, ale tentokrát to byl u Red Bullu on, kdo tahal za kratší konec. Před kvalifikací tak nemáme nijak relevantní poměr o složení sil - máme se tedy na co těšit.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.