SINGAPUR - 3. TRÉNINK; Po druhém tréninku se nad Singapur přestěhoval silný déšť - podle zpráv spadlo až 30 mm srážek - a tím pádem se trať „spláchla“, takže před poslední generálkou na kvalifikaci měli piloti poněkud odlišné podmínky.
Povětrnostní podmínky proti druhé části GP nebyly příliš odlišné - teplota zůstala na 30°C, trať se ohřála na 37°C, mírně vzrostla vlhkost vzduchu na 76 %, zato vítr vanoucí od severozápadu zeslábl na 2,8 km/h. Nad tratí byl rozprostřen souvislý šedý příkrov, ale déšť se nad okruhem objevit neměl.
Na rozdíl od včerejška někteří piloti sice seděli v kokpitech, ale na trať nikdo nepospíchal. Teprve po třech a půl minutách se na Marina Bay vydaly oba vozy Aston Martin - Alonso před Strollem. Pobavení pro diváky znamenal záběr velké ještěrky v úseku před vjezdem do boxů, pro zdejší okruh celkem typický obrázek - Alonso ji také zaregistroval.. Pořadatelé vyhodnotili přítomnost zvířete jako nebezpečnou, proto po deseti minutách - k pobavení některých pilotů a zástupců týmů - vyvěsili červenou vlajku a dva traťoví komisaři se plaza vydali nahánět, ale nakonec se jim podařilo ho jenom vyhnat mimo inkriminovaný prostor. Pozornost ještě vzbudilo nové „džínové“ provedení na vozech VISA Cash App RB.
Po dvou minutách už byla trať volná a do akce se vydali Bottas, Gasly a Ocon, za nimiž se na okruh trousili ostatní. V boxech zatím čekali Verstappen, Ricciardo, Norris plus Haasy a Williamsy. Zatímco startovní pole zkoušelo středně tvrdou směs, Saubery vsadily na nejměkčí - ale v plné nahotě se odhalil jejich slabý výkon, opět figurovaly na chvostu startovního pole.
Bottasův čas 1:34,504 nebyl souměřitelný, spíš se velmi dobře prezentoval Verstappen, jenž čas 1:32,044 zhodnotil dodatkem, že se vůz chová podstatně lépe než včera. Nakonec po první dvacetiminutovce kraloval na žluté směsi, než se dostaly ke slovu obě Ferrari - Leclerc sice nezajel ani jeden sektor fialový, ale dokázal poskládat výkon 1:31,525 a tím po půlhodině následován Sainzem jr. (1:31,623) vévodil dosavadnímu pořadí.
S přechodem na nejměkčí směs piloti tentokrát otáleli, takže záhy bylo jasné, že odpadnou závodní simulace. Společně s Bottasem a Zhouem absolvoval celý trénink na „červené“ také Colapinto a dokonce pokořil Albona, i když ten část tréninku kvůli malé opravě po „načaté“ levé pneumatice strávil v boxech.
Poslední čtvrthodina byla přehlídkou kvalifikačních simulací, v níž se trápili piloti Ferrari, stěžovali si na malý přítlak. Verstappen zase vzkázal na boxy, že při maximálním zatočení po výjezdu ze zatáček ztrácí přilnavost v zadní části vozu. Konkurenci naprosto vymazal Norris třemi fialovými sektory a nikdo ho nedokázal jakkoli ohrozit.
Kruciální se stala zatáčka 7 - Verstappen, Sainz jr., Piastri tu klouzali po vysokém obrubníku: Max dokonce dvakrát a Russell tu musel využít nouzové komunikace, aby se mohl otočit a pokračovat po trati. Poslední, kdo si nazul měkkou směs, byl Pérez, ale tentokrát to byl u Red Bullu on, kdo tahal za kratší konec. Před kvalifikací tak nemáme nijak relevantní poměr o složení sil - máme se tedy na co těšit.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.