Maďarsko, občas zvané "Monte Carlem východu", je tou tratí, na níž opravdu významně záleží na startovní pozici. Tentokrát kvalifikaci poznamenaly vrtochy počasí, takže někteří favorité po odjetí všech tří částí vypadali, jako by jim spadly hračky do veřejné kanalizace.
Zatímco doposud všechny jízdy na Hungaroringu zvládali piloti na suchu, při odpoledním sprintu F2 začalo pršet - a tento stav, byť v spíše ve formě ustávajícího mrholení, přetrvával i před začátkem kvalifikace. Teplota sice nadále držela mezi 24 a 27°C, trať se však pochopitelně ochladila (29°C) a mírně rostla i vlhkost 55 na 63 %. Těsně před začátkem kvalifikace však déšť ustal, což znamenalo velmi zajímavou výzvu pro celé startovní pole. Podle předpovědi však měly mraky nad okruh dorazit znovu během čtvrt hodiny.
Q1 - 18 minut:Na trať vyjížděli piloti optimisticky na nejměkčí směsi, protože největší mokro bylo před týmovými boxy. Vpředu byly Haasy, za nimi Saubery a Bottas hlásil do boxů, že podmínky jsou pro slick v pořádku.
Po pěti minutách Zhou hlásil, že déšť roste. Časy se pohybovaly v romezí nad 1:17,0, přičemž nejrychleji zajel okruh Hamilton (1:17,087). Bylo však stále více evidentní, že piloti se potýkají víc a víc s podmínkami na trati, snad jen Leclerc si časem 1:17,777 polepšil, ale třeba i tak zaostával za Sargeantem o 0,007 vteřiny.
Do konce Q1 chybělo 6 minut a 50 vteřin a Verstappen zrovna řešil nějakou záležitost s boxy, když se v zatáčce 8 ozvala rána - Sergio Pérez na stejném místě jako před chvílí Russell nezvládl zatáčku, následovaly hodiny a náraz levou stranou bo svodidel. Vozidlo bylo zničeno, zavlála červená vlajka a piloti měli čas k odpočinku. Přivítal ho nejspíš i Sargeant, jenž nedobrzdil v T1 a pokračoval až k bariéře, o níž se opřel předním spoilerem, ale dokázal se vrátit do boxů. Damoklův meč se vznášel nad oběma Haasy, Hülkenberg a Magnussen zajeli časi jen na začátku Q1 a poté vyčkávali, což se jim mohlo krutě vymstít.
Po deseti minutách, během nichž byl odstraněn Checův monopost, vyrazily na trať opět vozy na slicks, první Saubery, za nimi Russell, ale podmínky se příliš nezměnily. S ohledem na podmínky nebyl povolen systém DRS a záhy se ukázalo, že časy jsou o 2,5 vteřiny pomalejší než Bottasův 15. čas (1:18,443). Vozy na trati však vysušily ideální stopu, i na DRS došlo, takže poslední kola na trati náhle vypadala jako z jiného světa: Russell se po čase 1:26,118 dokázal podstatně zlepšit (1:17,968), ale paradoxně zajel svůj čas příliš brzo, protože ve finále padaly skutečně výkony jak z jiné dimenze. Ricciardo dokonce poskočil do čela (1:17,050) a to byl předtím na nepostupové 16. příčce. Zlepšily se oba Haasy, Cunoda, Stroll, Bottas a Albon a tím pádem skončil v propadlišti kromě Péreze i Russell. Oficiální
Do Q2 nepostoupili: Pérez, Russell, Zhou, Ocon a Gasly.
Q2 - 15 minutTrať se nadále tvářila jako suchá, takže piloti pokračovali na slicks. První vyzkoušel trať Sainz jr., ostatní však nespěchali. Španěl také stanovil výchozí čas 1:17,028 (ovšem na použité směsi), záhy se na okruh vydalo dalších deset pilotů. Do čela se dostal poměrně pohodlně Verstappen (1:15,770), ale za ním se rozhořela nefalšovaná bitva o TOP 10. Leclerc opět působil hodně nejistě, Sainz jr. nečekal a prakticky ihned si vylepšil svůj čas o více než vteřinu.
Před druhými pokusy se opět vytvořila na výjezdu z boxů tradiční fronta, takže poslední Magnussen opouštěl boxy 105 vteřin před koncem Q2. Nakonec všichni stihli najet ke druhým pokusům, ačkoliv Sargeant se rozčiloval, že v provozu neměl vůbec žádnou šanci volit si stopu. Dlouho to vypadalo nahnutě s Hamiltonem, jemuž se nepovedl druhý pokus, ale trojice Bottas, Hülkenberg a Magnussen svou šanci nevyužila a neodsunuli posledního vítěze Grand Prix před dvěma týdny na 11. příčku. Asi nejsmutnější byl Nico, jemuž chybělo 0,010 vteřiny k postupu do Q3, čímž by natáhl svou zajímavou sérii. V Q2 pouze Piastri a Ricciardo jeli na jeden pokus, ale zatímco Australan měl solidní náskok, Daniel vsadil vše na jednu kartu.
Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Bottas, Albon, Sargeant a Magnussen.
Q3 - 12 minutVe třetí části kvalifikace se trať poněkud ohřála (31°C), takže se dalo čekat další zlepšení časů. Piloti na nic nečekali a ihned se vydali na okruh - obhájce titulu v jejich čele. Důvod byl prostý - podle meteorologického hlášení měl pět minut po začátku Q3 opět začít pršet., tedy po prvních pokusech. První Verstappenův čas 1:15,555 byl základem, k němuž se ostatní zvolna blížili, ale až McLaren s Norrisem byl prorokem.
Navzdory předpovědi se druhé pokusy jely na relativním suchu, pouze Alonso hlásil, že lehký deštík začíná skrápět boxy. Pozvolna však začala intenzita sílit. Piastri ještě stihl zajet na optiálních podmínkách, zlepšil se i Sainz jr. a Hamilton, ale Verstappen už měl podmínky těžší a nevyšel mu třetí sektor; ve chvíli, kdy projel cílem, zavlály nad Hungaroringem nejdříve žluté a poté červená vlajka. Juki Cunoda havaroval v zatáčce 5 a tím pádem přišli o šanci se zlepšit Alonso (nestihl dokončit rychlé kolo), Norris a Leclerc (najeli ke svému pokusu). Japonec špatně najel do zatáčky a několik metrů drhnul svodidla.
Po přestávce trvající deset minut vyrazili piloti v 17.:21 k superkvalifikaci trvající 2 minuty a 13 vteřin, ovšem kapky snášející se na trať byly víc než zjevné. Piastri, Hamilton, Norris, Ricciardo, Stroll a obě Ferrari - v boxech zůstal jen Verstappen, Alonso a pochopitelně Cunoda. Sainz jr. nakonec snahu ´vzdal, ostatní piloti zjevně na vychladlé trati neměli šanci na zlepšení, takže také zajížděli rovnou do boxů. K ceremoniálu po skončené Q3 museli mechanici Maxův vůz dotlačit.
McLaren opanoval maďarskou kvalifikaci a Lando Norris tím značně posílil svou šanci na další triumf v letošní sezóně. Jak "dobře" se na Hungaroringu předjíždí víme velice dobře.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.