Maďarsko, občas zvané "Monte Carlem východu", je tou tratí, na níž opravdu významně záleží na startovní pozici. Tentokrát kvalifikaci poznamenaly vrtochy počasí, takže někteří favorité po odjetí všech tří částí vypadali, jako by jim spadly hračky do veřejné kanalizace.
Zatímco doposud všechny jízdy na Hungaroringu zvládali piloti na suchu, při odpoledním sprintu F2 začalo pršet - a tento stav, byť v spíše ve formě ustávajícího mrholení, přetrvával i před začátkem kvalifikace. Teplota sice nadále držela mezi 24 a 27°C, trať se však pochopitelně ochladila (29°C) a mírně rostla i vlhkost 55 na 63 %. Těsně před začátkem kvalifikace však déšť ustal, což znamenalo velmi zajímavou výzvu pro celé startovní pole. Podle předpovědi však měly mraky nad okruh dorazit znovu během čtvrt hodiny.
Q1 - 18 minut:Na trať vyjížděli piloti optimisticky na nejměkčí směsi, protože největší mokro bylo před týmovými boxy. Vpředu byly Haasy, za nimi Saubery a Bottas hlásil do boxů, že podmínky jsou pro slick v pořádku.
Po pěti minutách Zhou hlásil, že déšť roste. Časy se pohybovaly v romezí nad 1:17,0, přičemž nejrychleji zajel okruh Hamilton (1:17,087). Bylo však stále více evidentní, že piloti se potýkají víc a víc s podmínkami na trati, snad jen Leclerc si časem 1:17,777 polepšil, ale třeba i tak zaostával za Sargeantem o 0,007 vteřiny.
Do konce Q1 chybělo 6 minut a 50 vteřin a Verstappen zrovna řešil nějakou záležitost s boxy, když se v zatáčce 8 ozvala rána - Sergio Pérez na stejném místě jako před chvílí Russell nezvládl zatáčku, následovaly hodiny a náraz levou stranou bo svodidel. Vozidlo bylo zničeno, zavlála červená vlajka a piloti měli čas k odpočinku. Přivítal ho nejspíš i Sargeant, jenž nedobrzdil v T1 a pokračoval až k bariéře, o níž se opřel předním spoilerem, ale dokázal se vrátit do boxů. Damoklův meč se vznášel nad oběma Haasy, Hülkenberg a Magnussen zajeli časi jen na začátku Q1 a poté vyčkávali, což se jim mohlo krutě vymstít.
Po deseti minutách, během nichž byl odstraněn Checův monopost, vyrazily na trať opět vozy na slicks, první Saubery, za nimi Russell, ale podmínky se příliš nezměnily. S ohledem na podmínky nebyl povolen systém DRS a záhy se ukázalo, že časy jsou o 2,5 vteřiny pomalejší než Bottasův 15. čas (1:18,443). Vozy na trati však vysušily ideální stopu, i na DRS došlo, takže poslední kola na trati náhle vypadala jako z jiného světa: Russell se po čase 1:26,118 dokázal podstatně zlepšit (1:17,968), ale paradoxně zajel svůj čas příliš brzo, protože ve finále padaly skutečně výkony jak z jiné dimenze. Ricciardo dokonce poskočil do čela (1:17,050) a to byl předtím na nepostupové 16. příčce. Zlepšily se oba Haasy, Cunoda, Stroll, Bottas a Albon a tím pádem skončil v propadlišti kromě Péreze i Russell. Oficiální
Do Q2 nepostoupili: Pérez, Russell, Zhou, Ocon a Gasly.
Q2 - 15 minutTrať se nadále tvářila jako suchá, takže piloti pokračovali na slicks. První vyzkoušel trať Sainz jr., ostatní však nespěchali. Španěl také stanovil výchozí čas 1:17,028 (ovšem na použité směsi), záhy se na okruh vydalo dalších deset pilotů. Do čela se dostal poměrně pohodlně Verstappen (1:15,770), ale za ním se rozhořela nefalšovaná bitva o TOP 10. Leclerc opět působil hodně nejistě, Sainz jr. nečekal a prakticky ihned si vylepšil svůj čas o více než vteřinu.
Před druhými pokusy se opět vytvořila na výjezdu z boxů tradiční fronta, takže poslední Magnussen opouštěl boxy 105 vteřin před koncem Q2. Nakonec všichni stihli najet ke druhým pokusům, ačkoliv Sargeant se rozčiloval, že v provozu neměl vůbec žádnou šanci volit si stopu. Dlouho to vypadalo nahnutě s Hamiltonem, jemuž se nepovedl druhý pokus, ale trojice Bottas, Hülkenberg a Magnussen svou šanci nevyužila a neodsunuli posledního vítěze Grand Prix před dvěma týdny na 11. příčku. Asi nejsmutnější byl Nico, jemuž chybělo 0,010 vteřiny k postupu do Q3, čímž by natáhl svou zajímavou sérii. V Q2 pouze Piastri a Ricciardo jeli na jeden pokus, ale zatímco Australan měl solidní náskok, Daniel vsadil vše na jednu kartu.
Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Bottas, Albon, Sargeant a Magnussen.
Q3 - 12 minutVe třetí části kvalifikace se trať poněkud ohřála (31°C), takže se dalo čekat další zlepšení časů. Piloti na nic nečekali a ihned se vydali na okruh - obhájce titulu v jejich čele. Důvod byl prostý - podle meteorologického hlášení měl pět minut po začátku Q3 opět začít pršet., tedy po prvních pokusech. První Verstappenův čas 1:15,555 byl základem, k němuž se ostatní zvolna blížili, ale až McLaren s Norrisem byl prorokem.
Navzdory předpovědi se druhé pokusy jely na relativním suchu, pouze Alonso hlásil, že lehký deštík začíná skrápět boxy. Pozvolna však začala intenzita sílit. Piastri ještě stihl zajet na optiálních podmínkách, zlepšil se i Sainz jr. a Hamilton, ale Verstappen už měl podmínky těžší a nevyšel mu třetí sektor; ve chvíli, kdy projel cílem, zavlály nad Hungaroringem nejdříve žluté a poté červená vlajka. Juki Cunoda havaroval v zatáčce 5 a tím pádem přišli o šanci se zlepšit Alonso (nestihl dokončit rychlé kolo), Norris a Leclerc (najeli ke svému pokusu). Japonec špatně najel do zatáčky a několik metrů drhnul svodidla.
Po přestávce trvající deset minut vyrazili piloti v 17.:21 k superkvalifikaci trvající 2 minuty a 13 vteřin, ovšem kapky snášející se na trať byly víc než zjevné. Piastri, Hamilton, Norris, Ricciardo, Stroll a obě Ferrari - v boxech zůstal jen Verstappen, Alonso a pochopitelně Cunoda. Sainz jr. nakonec snahu ´vzdal, ostatní piloti zjevně na vychladlé trati neměli šanci na zlepšení, takže také zajížděli rovnou do boxů. K ceremoniálu po skončené Q3 museli mechanici Maxův vůz dotlačit.
McLaren opanoval maďarskou kvalifikaci a Lando Norris tím značně posílil svou šanci na další triumf v letošní sezóně. Jak "dobře" se na Hungaroringu předjíždí víme velice dobře.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.